Τι διαφορές έχει ένας 3κύλινδρος με έναν 4κύλινδρο κινητήρα;

Τι διαφορές έχει ένας 3κύλινδρος με έναν 4κύλινδρο κινητήρα;

23.910 Επισκέψεις στο άρθρο

- Η μόδα του downsizing συνδυάζει μικρότερο κυβισμό & κατανάλωση στα ίδια άλογα
- Ο μικρότερος κυλινδρισμός έφερε και τα 3κύλινδρα μοτέρ, συνήθως με turbo
- Κοινά τα περισσότερα δομικά μέρη αλλά υπάρχει διαφορά στον στρόφαλο & το μπλοκ
- 1 κύλινδρος λιγότερος = Λιγότερες τριβές, κατανάλωση, βάρος, όγκος & κόστος

Η μόδα του downsizing συνδυάζει μικρότερο κυβισμό και κατανάλωση στα ίδια άλογα

Η υποχρέωση των εταιρειών να «ρίξουν» τις καταναλώσεις των μοντέλων τους και να πετύχουν χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα φέρει σε λίγα χρόνια την καθολική επικράτηση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό δεν ήταν, όμως, το μόνο μέτρο προς μία πιο «πράσινη» αυτοκίνηση. Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκε (και κινείται ακόμη) το downsizing. Μία λογική μείωσης του κυβισμού η οποία εκφράζεται με:

  • Μικρότερο κυλινδρισμό
  • Περισσότερη ισχύ
  • Λιγότερους ρύπους και χαμηλότερη κατανάλωση

Ο μικρότερος κυλινδρισμός έφερε τα 3κύλινδρα μοτέρ

Ο μικρότερος κυλινδρισμός είχε ως αποτέλεσμα και την εμφάνιση 3κύλινδρων μοτέρ. Με βασικότερο πλεονέκτημά τους την χαμηλότερη κατανάλωση, οι 3κύλινδροι κινητήρες (ατμοσφαιρικοί και turbo) εμφανίζονται σχεδόν σε μικρά και μικρομεσαία οχήματα. Όσο ανεβαίνουμε σε μέγεθος βλέπουμε και τους κλασικούς 4κύλινδρους, όμως σίγουρα 3κύλινδροι είναι μία τάση καθιερωμένη.

Έχουν κοινά τα περισσότερα δομικά μέρη αλλά υπάρχει διαφορά στον στροφαλοφόρο άξονα

Στο μεγαλύτερο βαθμό τους τα δομικά μέρη μεταξύ 3κύλινδρων και 4κύλινδρων κινητήρων είναι ίδια. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα εξαρτήματά τους. Η σημαντικότερη διαφορά έγκειται στον στροφαλοφόρο άξονα, οποίος είναι και υπεύθυνος για την κίνηση των εμβόλων. Σε ένα 3κύλινδρο μοτέρ υπάρχει μικρή παύση παραγωγής, ενώ σε ένα 4κύλινδρο η παραγωγή δεν σταματά ποτέ μιας και πάντα υπάρχει ένας κύλινδρος σε φάση εκτόνωσης και παραγωγής μηχανικού έργου.

Ποια τα πλεονεκτήματα κάθε κινητήρα

Η διαφορετική τεχνική φύση κάθε κινητήρα οδηγεί σε συγκεκριμένα πλεονεκτήματα για τον καθένα. Κάπως έτσι, στους 3κύλινδρους κινητήρες:

  • Επιτυγχάνεται υψηλή απόδοση με εκπομπή λιγότερων ρύπων
  • Ο ένας λιγότερος κύλινδρος σημαίνει μικρότερες τριβές, άρα και χαμηλότερες θερμικές απώλειες
  • Υπάρχουν μειωμένες ανάγκες σε λίπανση και ψύξη, τα συγκεκριμένα συστήματα δεν «κλέβουν» ενέργεια, άρα και πάλι προκύπτουν χαμηλότερες θερμικές απώλειες
  • Ο μειωμένος όγκος εξυπηρετεί χωροταξικά
  • Υπάρχει μικρότερο βάρος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται
  • Προκύπτει μικρότερο κόστος παραγωγής και συντήρησης
Από την άλλη πλευρά, με τους 4κύλινδρους κινητήρες:
  • Εξασφαλίζεται ομοιόμορφη κατανομή ροπών και δυνάμεων
  • Μειώνονται οι κραδασμοί και οι θόρυβοι          
  • Η μεγαλύτερη παραγωγή έργου βοηθά τη λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Σελίδα 2Το downsizing & η Gemera με τα 1.400+ άλογα
Σελίδα 3Ποια τα πλεονεκτήματα κάθε κινητήρα
Mercedes
KIA