Κάποτε οι Ιταλοί ήταν τα αφεντικά της σχεδίασης. Πλέον το ιταλικό design τουλάχιστον στο αυτοκίνητο αργοπεθαίνει...
To ιταλικό design πέθανε
4.039 Επισκέψεις στο άρθρο (29/4/2015)
Από τους τρεις διασημότερους ιταλικούς σχεδιαστικούς οίκους αυτοκινήτων, ο ένας έκλεισε, ο άλλος βρίσκεται σε χέρια Γερμανών και ο τρίτος -ακούγεται- θα περάσει σε Ινδούς. Μήπως ήρθε το τέλος του ιταλικού design;
Αυτοί οι Ιταλοί το έχουν με το design. Όταν σχεδιάζουν κάτι, είτε ρούχο, τσάντα, παπούτσια, έπιπλο, καφετιέρα, ψυγείο και ό,τι άλλο, αυτό έχει στυλ και θέλεις να το αγοράσεις. Ακόμη και αν η τιμή του είναι τσιμπημένη, ακόμη και αν δεν είναι πλήρως λειτουργικό…Με τα αυτοκίνητα όμως τι γίνεται; Συνεχίζουν να το «έχουν»;Ok, στην Ιταλία υπάρχουν εκατοντάδες σχεδιαστικοί οίκοι-σχολές που ασχολούνται με το car design, όμως τα πράγματα για τους τρεις διασημότερους (Pininfarina, Bertone και Giugiaro) δεν είναι και τα καλύτερα.Πιο συγκεκριμένα, ο Bertone χρεοκόπησε το 2014, ο Italdesign Giugiaro ανήκει από το 2010 στην Audi, ενώ ο Pininfarina -ακούγεται- πως μέχρι το τέλος του μήνα θα έχει στα χέρια του την επίσημη πρόταση εξαγοράς του από την ινδική Mahindra.Ναι, ναι, αυτήν την Mahindra που μπορεί να είναι μία από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες pick-up στον κόσμο, που όμως τα μοντέλα της αντικειμενικά…δεν βλέπονται.Θα συνεχίσουν, λοιπόν, τα ιταλικά αυτοκίνητα να σε σαγηνεύουν με την εμφάνισή τους; Τι θα γίνει με την Alfa Romeo, την Ferrari, ή τη Lamborghini που έχει ήδη περάσει στα χέρια των Γερμανών, ή ακόμη και με «πιο εξωτικούς» οίκους όπως ο Pagani;Η Lamborghini έχει αγοραστεί από τους Γερμανούς της Audi και έχει κρατήσει έως ένα βαθμό χαρακτήρα, όμως ένα από τα τελευταία δημιουργήματά της, η Veneno, κυκλοφορεί σε λίστες με τα ασχημότερα αυτοκίνητα του πλανήτη.¶σε που πολλά από τα χειριστήρια μοντέλων της Lamborghini τα βλέπεις και στα Audi. Sorry, αλλά σε αυτά τα λεφτά, δεν το επιτρέπω…Η Ferrari, από την άλλη, έχει το δικό της κέντρο στο Maranello, όμως είναι και η μόνη που έχει τόσο στενή σχέση με τον Pininfarina. Ferrari specialized, θα μπορούσε να είναι η φράση που χαρακτηρίζει τον ιταλικό οίκο Pininfarina. Για το λόγο αυτό είναι και η πιο επίφοβη, σε περίπτωση που οι σχεδιαστές του Pininfarina «αλλοιωθούν» σχεδιαστικά.Και τέλος, oι πιο γήινες Alfa Romeo και Fiat. Η Alfa Romeo διατηρεί το δικό της Κέντρο Σχεδίασης, όμως έχουμε καιρό να δούμε κάτι «ξεσηκωτικό». Οι Giulietta και MiTo όταν παρουσιάστηκαν έκαναν αισθητή την παρουσία τους, τώρα όμως είναι ώρα να δούμε κάτι νέο… Η Fiat, από την άλλη, έχει το 500ράκι, ενώ πρόσφατα πρόσθεσε στη γκάμα της και το 500X.Εσείς λοιπόν τι λέτε; Θα συνεχίσουν τα ιταλικά μοντέλα να σας ξεσηκώνουν με την σχεδίασή τους ή πιστεύετε πως η εξαγορά ιταλικών οίκων από τρίτους θα επηρεάσει το σχεδιαστικό τους χαρακτήρα;
Το Ιταλικό desing μπορεί δια μέσω κάποιων εταιρειών να περνάει κάποιες φάσεις διαφορετικότητας, από αυτές που γνώριζε όλος ο κόσμος, αλλά η ζωή δεν τελειώνει στις 3 εταιρείες με το μεγάλο παρελθόν.Ακόμα και αυτές οι 3 εταιρείες θα βρούνε το βηματισμό τους, ακόμα θα έρθουν και οι νεότερες οι οποίες θα καλεστούν να γράψουν την δική τους ιστορία, επιφορτισμένες με όνομα βαρύ.Επίσης αλλιώς δημιουργεί μία πεταλούδα στην Ελλάδα και αλλιώς στη Γερμανία.Δεν σημαίνει ότι επειδή κάποιοι πληρώνουν κάποιους, ότι αυτοί οι κάποιοι θα έχουν την ίδια απόδοση, κ.τ.λ.Οι άνθρωποι είναι άνθρωποι και όχι μηχανές, τεχνητή νοημοσύνη, κ.τ.λ.Όσο αγγίζεις τα φτερά μιας πεταλούδας τόσο αυτή οδηγείται προς το θάνατο, ενώ αν της αφήσεις ελεύθερη τότε τα πράγματα είναι αλλιώς.
Η murcielago έχει τον διακόπτη ανοίγματος του ρεζερβουάρ εκεί που το έχει και το passat, τι να λέμε τώρα.Με την vaneno κάνει ότι και με το υπόλοιπο group vw, παίρνει το ένα της μοτέρ που το φοράει παντού, τα πράγματα ταμπλό, κ.τ.λ. από όλα τα υπόλοιπα και δημιουργεί νέο μοντέλο, ε στην vaneno δεν της βγήκε γιατί αποκλείεται να το σχεδίασε Ιταλός και αν το σχεδίασε θα ήταν με το πιστόλι στο κεφάλι.Αυτή είναι η Γερμανική σχεδίαση.
Όσοn αφορά το group fiat, έχει δικούς του σχεδιαστές και θα κάνει και συνεργασίες, πάρα πολύ καλή κίνηση με τους δικούς τους σχεδιαστές.Η ferrari, η alfa romeo, η lancia, κ.τ.λ. θα είναι πάντα το όνειρο του κάθε οδηγού στα παιδικά και εφηβικά του χρόνια και μεγαλύτερων βεβαίως και ας μην είναι τα πιο γρήγορα στην κατηγορία τους ελέο bugatti.
Η alfa romeo πήγε να Γερμανοποιηθεί λες και πέτυχε κάτι το ανώτερο, αλλά βλέπω πως γυρνάει στις ρίζες της.Οι ρίζες είναι η ψυχή του οχήματος, η σχεδίαση και η γρηγοράδα, με κράτημα, ξυράφι τιμόνι και αεροδυναμική.Το μόνο που μπορεί να βελτιώσει αν το επιθυμεί όλο το group fiat είναι να κλέψει την αξιοπιστία των Ιαπώνων, κορεατών, Αμερικανών προς όφελος της.Διαβάζω σε άρθρα κάτι οι Ιταλοί είναι αξιόπιστοι με τους Ιάπωνες και πραγματικά κλαίω από τα γέλια, δεν λέω τίποτα, γιατί δωρεάν είναι καλό να σε κάνουν κάποιοι να γελάς, επειδή έτυχε το Ιταλικό τους όχημα να έχει βγει toyota, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι έτσι.
Οι μεγάλες εταιρείες (και design) στελεχώνονται έτσι κι αλλιώς με ανθρώπους διαφορετικής προέλευσης και κουλτούρας. Δε θα πρέπει να μας απασχολεί ποιος είναι ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας αλλά ποιοι είναι οι σχεδιαστές της.
Συμφωνω απολυτα με το αρθρο, ο Marcionne βεβαια διελυσε πιστευω την sportiva cuore italiana.
εχει αλλα μεγαλεπηβολα (US big sides projects ..) παει και η ιστορικη Lancia (πουσαι fulvia και
SANDRO MUNARI. ααχχχχ...) αλλα και η ΑΛΦΑ δεν βλεπω σχεδια ως τωρα, ισως στο μελλον θα δουμε....
Χαιρετω
Παληος κατοχος και LANCIA FULVIA 1,3 S , ALFETTA, 156,,,,,
Πιστεύω ότι επήλθε το τέλος της Ιταλικής φινέτσας εκτός και οι εταιρίες που θίγονται προσλάβουν προσωπικό από τους ιταλικούς σχεδιαστικούς οίκους αυτοκινήτων. Από τούδε και στο εξής θα επικράτηση ο μινιμαλισμός.
Το Ιταλικό desing μπορεί δια μέσω κάποιων εταιρειών να περνάει κάποιες φάσεις διαφορετικότητας, από αυτές που γνώριζε όλος ο κόσμος, αλλά η ζωή δεν τελειώνει στις 3 εταιρείες με το μεγάλο παρελθόν.Ακόμα και αυτές οι 3 εταιρείες θα βρούνε το βηματισμό τους, ακόμα θα έρθουν και οι νεότερες οι οποίες θα καλεστούν να γράψουν την δική τους ιστορία, επιφορτισμένες με όνομα βαρύ.Επίσης αλλιώς δημιουργεί μία πεταλούδα στην Ελλάδα και αλλιώς στη Γερμανία.Δεν σημαίνει ότι επειδή κάποιοι πληρώνουν κάποιους, ότι αυτοί οι κάποιοι θα έχουν την ίδια απόδοση, κ.τ.λ.Οι άνθρωποι είναι άνθρωποι και όχι μηχανές, τεχνητή νοημοσύνη, κ.τ.λ.Όσο αγγίζεις τα φτερά μιας πεταλούδας τόσο αυτή οδηγείται προς το θάνατο, ενώ αν της αφήσεις ελεύθερη τότε τα πράγματα είναι αλλιώς. Η murcielago έχει τον διακόπτη ανοίγματος του ρεζερβουάρ εκεί που το έχει και το passat, τι να λέμε τώρα.Με την vaneno κάνει ότι και με το υπόλοιπο group vw, παίρνει το ένα της μοτέρ που το φοράει παντού, τα πράγματα ταμπλό, κ.τ.λ. από όλα τα υπόλοιπα και δημιουργεί νέο μοντέλο, ε στην vaneno δεν της βγήκε γιατί αποκλείεται να το σχεδίασε Ιταλός και αν το σχεδίασε θα ήταν με το πιστόλι στο κεφάλι.Αυτή είναι η Γερμανική σχεδίαση. Όσοn αφορά το group fiat, έχει δικούς του σχεδιαστές και θα κάνει και συνεργασίες, πάρα πολύ καλή κίνηση με τους δικούς τους σχεδιαστές.Η ferrari, η alfa romeo, η lancia, κ.τ.λ. θα είναι πάντα το όνειρο του κάθε οδηγού στα παιδικά και εφηβικά του χρόνια και μεγαλύτερων βεβαίως και ας μην είναι τα πιο γρήγορα στην κατηγορία τους ελέο bugatti. Η alfa romeo πήγε να Γερμανοποιηθεί λες και πέτυχε κάτι το ανώτερο, αλλά βλέπω πως γυρνάει στις ρίζες της.Οι ρίζες είναι η ψυχή του οχήματος, η σχεδίαση και η γρηγοράδα, με κράτημα, ξυράφι τιμόνι και αεροδυναμική.Το μόνο που μπορεί να βελτιώσει αν το επιθυμεί όλο το group fiat είναι να κλέψει την αξιοπιστία των Ιαπώνων, κορεατών, Αμερικανών προς όφελος της.Διαβάζω σε άρθρα κάτι οι Ιταλοί είναι αξιόπιστοι με τους Ιάπωνες και πραγματικά κλαίω από τα γέλια, δεν λέω τίποτα, γιατί δωρεάν είναι καλό να σε κάνουν κάποιοι να γελάς, επειδή έτυχε το Ιταλικό τους όχημα να έχει βγει toyota, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι έτσι.
Δεν μπορει να πεθανει.οι ανθρωποι το εχουν στο αιμα τους το στιλ και την φινετσα.ειναι διαχρονικο.
Οι μεγάλες εταιρείες (και design) στελεχώνονται έτσι κι αλλιώς με ανθρώπους διαφορετικής προέλευσης και κουλτούρας. Δε θα πρέπει να μας απασχολεί ποιος είναι ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας αλλά ποιοι είναι οι σχεδιαστές της.
Συμφωνω απολυτα με το αρθρο, ο Marcionne βεβαια διελυσε πιστευω την sportiva cuore italiana. εχει αλλα μεγαλεπηβολα (US big sides projects ..) παει και η ιστορικη Lancia (πουσαι fulvia και SANDRO MUNARI. ααχχχχ...) αλλα και η ΑΛΦΑ δεν βλεπω σχεδια ως τωρα, ισως στο μελλον θα δουμε.... Χαιρετω Παληος κατοχος και LANCIA FULVIA 1,3 S , ALFETTA, 156,,,,,
Πιστεύω ότι επήλθε το τέλος της Ιταλικής φινέτσας εκτός και οι εταιρίες που θίγονται προσλάβουν προσωπικό από τους ιταλικούς σχεδιαστικούς οίκους αυτοκινήτων. Από τούδε και στο εξής θα επικράτηση ο μινιμαλισμός.