Πλέον όλο και περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούν χειμερινά λάστιχα στο αμάξι τους. Δυστυχώς όμως, δεν είναι λίγοι αυτοί που είτε δεν τα αλλάζουν με θερινά όταν φεύγει ο χειμώνας, είτε δεν γνωρίζουν καν ότι το αμάξι τους φοράει χειμερινά λάστιχα. Όσοι το κάνουν εκτός από πολύ επικίνδυνοι, πετάνε και τα λεφτά τους!
Βγάλτα πριν καλοκαιριάσει!
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πως οι χειμώνες είναι αρκετά ζόρικοι, όχι τόσο σε διάρκεια αλλά σε ένταση. Τα χιονολάστιχα, ενώ μέχρι πρότινος ήταν όρος άγνωστος στους περισσότερους Έλληνες οδηγούς, πλέον έχουν φτάσει να χρησιμοποιούνται από πολλούς, όχι μόνο σε ορεινές περιοχές αλλά και σε χαμηλότερο υψόμετρο.
Το θέμα είναι πως πολλοί «ξεχνάνε» να τα σκατζάρουν με τα θερινά όταν τελειώνει ο χειμώνας και ο καιρός φτιάχνει, με αποτέλεσμα να γράφουν χλμ. στην καυτή άσφαλτο, ακόμα και μες το κατακαλόκαιρο.
Δες 4 λόγους που δεν πρέπει να κυκλοφορείς με χειμερινά ελαστικά όταν δεν έχουμε χειμώνα, τόσο για την ασφάλειά σου, όσο και για την τσέπη σου.
Αφήνοντας τα χειμερινά ελαστικά στο αμάξι σου το καλοκαίρι, κυριολεκτικά τα καταστρέφεις. Αυτό συμβαίνει, καθώς τα χειμερινά ελαστικά είναι ειδικά κατασκευασμένα, να παραμένουν μαλακά ακόμα και στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες με στόχο να έχουν πρόσφυση στην κρύα άσφαλτο και το χιόνι, κάτι που δεν συναντάται στα θερινά ή τα 4 εποχών. Η υψηλή θερμοκρασία και η ακόμα πιο καυτή άσφαλτος κυριολεκτικά τα τρώνε πριν την ώρα τους.
Χάλια κράτημα και φρενάρισμα
Προφανώς τα συγκεκριμένα ελαστικά, δεν τρώγονται απλά πολύ πιο γρήγορα το καλοκαίρι, αλλά «κρατάνε» και χειρότερα στο δρόμο. Καθώς είναι ήδη πιο μαλακή η γόμα τους, η καυτή άσφαλτος τα κάνει να… «σαπουνιάζουν», με αποτέλεσμα να χάνουν σε πρόσφυση. Ειδικότερα σε μεγάλες ταχύτητες, η μειωμένη πρόσφυση μπορεί να επηρεάσει πολύ έντονα το κράτημα στις στροφές ή σε ένα απότομο φρενάρισμα, κάτι που τα καθιστά ιδιαίτερα επικίνδυνα.
Καις παραπάνω!
Ίσως το έχεις ξανακούσει. Ναι, τα χειμερινά λάστιχα καίνε παραπάνω, καθώς είναι σχεδιασμένα για περισσότερη πρόσφυση και άρα τριβή με την άσφαλτο. Ιδιαίτερα το καλοκαίρι, η αύξηση της κατανάλωσης είναι ακόμα μεγαλύτερη, καθώς η ήδη μαλακή γόμα, μαλακώνει ακόμα περισσότερο, αυξάνοντας τριβή και κατανάλωση σημαντικά.
Χαμηλότερο όριο ταχύτητας
Τα ελαστικά έχουν ένα συγκεκριμένο δείκτη ταχύτητας που ορίζει μέχρι ποια ταχύτητα παραμένουν ασφαλή. Το πρόβλημα στην προκειμένη, είναι πως πολλά χειμερινά λάστιχα έχουν χαμηλότερο όριο ταχύτητας απ`ότι τα θερινά ή τα 4 εποχών, με τους περισσότερους οδηγούς να μην το γνωρίζουν και να οδηγούν στον αυτοκινητόδρομο με μεγάλες ταχύτητες. Αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο, αν σκεφτούμε πως μιλάμε για ένα ελαστικό που ήδη βρίσκεται «έξω από τα νερά του» λόγω ζέστης.
Και πότε κάνω την αλλαγή από χειμερινά σε θερινά;
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη «ημερομηνία» μέσα στο χρόνο για να γίνει αυτή η αλλαγή. Σε γενικές γραμμές πάντως, όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος μένει σταθερή πάνω από τους 10 βαθμούς κελσίου, τότε καλό είναι να γίνει η αλλαγή στα θερινά ελαστικά.