Πως λειτουργει - ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

EURO NCAP

Ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP χρησιμοποιεί "αστέρια" για να δηλώσει το επίπεδο ασφαλείας ενός οχήματος. Μια συνδυασμένη βαθμολόγηση δείχνει το επίπεδο προστασίας σε μια μετωπική και σε μια πλευρική σύγκρουση μαζί. Η μετωπική σύγκρουση λαμβάνει χώρα στα 64 χλμ./ ώρα και το όχημα χτυπά ένα συμπαγές εμπόδιο το οποίο είναι σταθερό. Η πλευρική σύγκρουση λαμβάνει χώρα στα 50 χλμ./ ώρα. Ένα βαγονέτο στο οποίο έχει εφαρμοστεί μια συμπαγής πρόσοψη ρυμουλκείται στην πλευρά του οχήματος που βρίσκεται η θέση του οδηγού για να γίνει προσομοίωση μιας πλευρικής σύγκρουσης. Στα τεστ για την ασφάλεια των πεζών γίνεται πιστή αντιγραφή ατυχημάτων που έχουν να κάνουν με πεζούς - ενήλικες ή παιδιά- και στα οποία οι συγκρούσεις λαμβάνουν χώρα στα 40 χλμ./ ώρα. Στο pole test, το όχημα που δοκιμάζεται προωθείται πλαγίως με ταχύτητα 29 χλμ./ ώρα προς έναν άκαμπτο στύλο. Ο στύλος είναι σχετικά στενός και έτσι εισχωρεί κατά πολύ στην πλευρά του οχήματος.
To 2008 το EuroNCAP εισήγαγε ένα νέο τρόπο αξιολόγησης ο οποίος στοχεύει σε μία πιο ακριβή καταγραφή των συνολικών επιδόσεων ασφαλείας του οχήματος. Η βαθμολογία βασίζεται σε ένα συνολικό σκορ που συνδυάζει τα αποτελέσματα αξιολόγησης προστασίας των ενηλίκων κατά 50%, των παιδιών κατά 20%, των πεζών κατά 20% ενώ το υπόλοιπο 10% προέρχεται από τη διαθεσιμότητα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας υποστήριξης οδηγού. Αν ένα μοντέλο ξεπεράσει το 70%, τότε λαμβάνει 5 αστέρια. Όσον αφορά τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας υποστήριξης οδηγού, όπως το ESP (Έλεγχος Ευστάθειας Οχήματος) και τον ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, για να μπορούν να περιληφθούν πρέπει να τοποθετούνται στον βασικό εξοπλισμό του 85% της ευρωπαϊκής γκάμας μοντέλων των 27 κρατών. Στην βαθμολογία ενηλίκων περιλαμβάνονται οι δοκιμές εμπρόσθιας σύγκρουσης, πλευρικής σύγκρουσης και προστέθηκε και αυτή της προστασίας αυχένα. Τα καθίσματα και τα προσκέφαλα παίζουν το σημαντικότερο ρόλο για τους τραυματισμούς του αυχένα. Το EuroNCAP αξιολογεί τη γεωμετρία του προσκέφαλου συγκράτησης του κεφαλιού και τα καθίσματα σε τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσκρουσης (υψηλό, μεσαίο, χαμηλό). Για τις δοκιμές χρησιμοποιείται ένα ειδικά σχεδιασμένο «ανθρωπάκι» για πίσω προσκρούσεις.

Tα βασικά “όπλα” της παθητικής ασφάλειας

Ένας πρωτεύον παράγοντας για την επιλογή αυτοκινήτου είναι τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας που διαθέτει. Aς δούμε μερικούς παράγοντες πέραν της ζώνης που κάνουν ένα σύγχρονο αυτοκίνητο περισσότερο ασφαλές σε περίπτωση σύγκρουσης.  

Σύστημα προστασίας πεζών του Citroen C6

Το καινοτόμο σύστημα Actine Bonnet System, που εφοδιάζει το νέο Citroen C6, εξασφαλίζει το μέγιστο μέχρι στιγμής μέσο προστασίας για τους πεζούς.
Κατά καιρούς παρουσιάζονται νέα συστήματα για την προστασία των πεζών, εκφράζοντας την τάσ[...] 

Σύστημα προστασίας πεζών από την Autoliv

Το σύστημα Active Hood ανυψώνει το καπό του αυτοκινήτου μόλις ο αισθητήρας στον προφυλακτήρα διαγνώσει πρόσκρουση σε πεζό. Αναλυτικότερα το σύστημα περιλαμβάνει:
• Ειδικό αισθητήρα, που σκοπό έχει, όχι μόνο να αντιληφθεί την πρόσκρουσ[...] 

Πως γίνονται οι δοκιμές στο EuroNCAP

Ο στόχος του προγράμματος crash test Euro NCAP έχει δύο πτυχές. Καλύπτει την ανάγκη για πληροφόρηση των καταναλωτών καθώς και την ανάγκη προώθησης της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν γίνεται προσπάθεια από μέρους της να βελτιώσει τα οχήματά της πέρ[...]