Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/11/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/11/2005
Πρώτη επαφή
Alfa Romeo Brera
Beauty is enough
Στην Ελλάδα τον Ιανουάριο με κινητήρες 2,2 (κίνηση εμπρός) και 3,2 λίτρων (τετρακίνηση).
Ως γνήσια Alfa Romeo, η Brera είναι πανέμορφη και διαθέτει έντονη προσωπικότητα αντικαθιστώντας την GTV στην κατηγορία των κουπέ αυτοκινήτων.
Τι είναι η Brera
Αν και η Alfa πάντα θεωρούσε αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της τη δυναμική σχεδίαση των αυτοκινήτων της, δεν στηριζόταν για την προσέλκυση αγοραστικού κοινού αποκλειστικά σε αυτό. Η Brera ελέω 159 δεν έχει να παρουσιάσει κάτι διαφορετικό τόσο οδηγικά, όσο και στο εσωτερικό της, με αποτέλεσμα να τείνει να χαρακτηριστεί η κουπέ έκδοσή της.
Σχεδίαση:
Ο σχεδιαστικός οίκος του Giugiaro για άλλη μια φορά επιστράτευσε τη μαεστρία που τον χαρακτηρίζει και δημιούργησε ένα αυτοκίνητο σύμφωνα με τα στάνταρ της Μιλανέζικης φίρμας. Το εμπρόσθιο μέρος που το είδαμε αυτούσιο στην 159 (αν και εμφανίζει δεσμούς και με την 156) ταιριάζει γάντι στο σπορτίφ ύφος της Brera, ωστόσο η εναρμόνισή του με το πίσω είναι το στοιχείο που κλέβει τις εντυπώσεις.
Oδηγικά…
Το στιβαρό πλαίσιο (360 κιλά είναι το σασί με τις δομικές ενισχύσεις) σε συνδυασμό με τη λύση της ανάρτησης (διπλά ψαλίδια εμπρός και άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω) στοχεύουν περισσότερο στη διαμόρφωση GT χαρακτήρα για την Brera και έτσι και η ρύθμισή της δεν είναι ιδιαίτερα σφιχτή. Ουδέτερη με και χωρίς το VDC η Brera θα κινηθεί ταχύτατα εμπνέοντας με ασφάλεια τον οδηγό της, κάτι που χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της Alfa Romeo, ενώ ουδέτερη συμπεριφορά παρουσιάζεται και στην τετρακίνητη έκδοση (3,2 V6 Q4). Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο (με 2,2 στροφές από άκρη σε άκρη), ωστόσο χάνει λίγη από την σαφήνειά του σε υψηλές ταχύτητες κάτι στο οποίο δεν μας έχει συνηθίσει η Alfa Romeo. Τα φρένα παραδοσιακά είναι ιδιαίτερα ικανά ακόμα και στη συχνή χρήση ενώ για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ./ώρα των 1.630 κιλών του αμαξώματος (3,2) απαιτούνται -σύμφωνα με την εταιρεία- 35,5 μέτρα.
Εκ των έσω…
Πέρα από τους παραδοσιακούς γι' αυτή την κατηγορία οχημάτων χώρους για 2+2 επιβάτες η εικόνα της Brera δεν διαφοροποιείται από την 159. Καλή ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος, κλειστοφοβική αίσθηση λόγω του μικρού παρμπρίζ και του ψηλού ταμπλό και περιορισμένη ορατότητα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του. Ο διάκοσμος είναι σπορτίφ όπως άλλωστε και η χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης.
Στο πίσω κάθισμα άτομα με ύψος από 1,75 και άνω θα συναντήσουν σοβαρά προβλήματα τόσο με τον διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια, όσο και για τα πόδια τους.
Η μεγάλη πίσω κολόνα προσθέτει πόντους στην εμφάνιση της Brera, ωστόσο είναι και αποκλειστικά υπεύθυνη για την μηδενική ορατότητα που αντιμετωπίζει ο οδηγός.

Κινητήρες






Οι δύο κινητήρες της Brera ενσωματώνουν τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και το κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η γραμμικότητα της απόδοσής τους.Οι 185 ίπποι του 2,2 JTS είναι επαρκείς για τη σβέλτη κίνηση της Brera ενώ ο 6κύλινδρος 3,2 λίτρων με τους 260 ίππους σαφέστατα προσφέρει και δυναμικές επιδόσεις στο πιο βαρύ (όντας τετρακίνητο) αμάξωμα.