Η πραγματική απόδοση ενός κινητήρα είναι κάτι που δε θα περάσει απαρατήρητο από τον υποψήφιο αγοραστή ενός αυτοκινήτου μαζί με μια πλειάδα επιμέρους τομέων. Κάτι που μπορεί να φανεί μόνο με τη δυναμομέτρηση, την οποία πραγματοποιούμε σχεδόν σε κάθε μοντέλο
Αυτό που παρατηρείται συνολικά είναι ότι στην πλειοψηφία τους τα αυτοκίνητα εμφανίζουν από μικρή έως αισθητά μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με αυτό που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.
Ποια κράτη φορολογούν βάσει της ισχύος; Σε μόνο τρεις χώρες της Ευρώπης η φορολογία των αυτοκινήτων γίνεται με βάση την απόδοση των κινητήρων όπως είναι η Ισπανία, η Ιταλία και η Βουλγαρία. Ωστόσο, στα περισσότερα κράτη φορολογούνται με βάση τη χωρητικότητα των μηχανικών συνόλων, όπως ισχύει για την Ελλάδα, το Βέλγιο, την Κύπρο (μαζί με εκπομπές CO2), τη Γερμανία (συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών ρύπων), τη Μάλτα, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία.
Μεγαλύτερη θετική διαφορά ισχύος καθώς και ροπής έχει εμφανίσει στο δυναμόμετρο ο κινητήρας των 1,4 λτ. του Mazda3
Μικρομεσαία 3/5θυρα 1.300 έως 1.400 κ.εκ. Οι "διακυμάνσεις" που παρατηρούνται στην απόδοση των κινητήρων των μικρομεσαίων αυτοκινήτων από 1.300 έως 1.400 κ.εκ. είναι μικρότερες σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες. Μεταξύ των 6 μοντέλων, στο Mazda3 1,4 το μηχανικό σύνολο αποδίδει 4 παραπάνω ίππους στο δυναμόμετρο (88 έναντι 84 εργοστασιακών), ενώ παράλληλα διακρίνεται και για την περισσότερη ροπή (+8 Nm). Κατόπιν ακολουθούν τo Astra 1,4 και το Auris 1,4 με 2 επιπλέον ίππους. Την ίδια ισχύ έχουν δείξει στο δυναμόμετρο το Lacetti 1,4 και το 308 1,4, το οποίο εμφανίζει και τις καλύτερες επιδόσεις έναντι των άλλων 5 αυτοκινήτων.
11 παραπάνω ίππους αποδίδει το μηχανικό σύνολο Ti-VCT των 1,6 λτ. του Ford Focus, το οποίο -σύμφωνα με το δυναμόμετρο- φτάνει στους 126 (έναντι 115 ονομαστικών)
Μικρομεσαία 3/5θυρα 1.400 έως 1.600 κ.εκ. Στα "1600άρια" μικρομεσαία ο Ti-VCT κινητήρας του Ford, με απόδοση 11 επιπλέον ίππων στο δυναμόμετρο, εμφανίζει τη μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με την εργοστασιακή τιμή. Κατόπιν ακολουθεί με +9 ίππους το Mazda3 1,6 και με +6 ίππους το Auris 1,6, το οποίο είναι και το πιο δυνατό με 130 ίππους. Επίσης, το μικρομεσαίο Toyota διαθέτει την υψηλότερη ροπή και τη μεγαλύτερη θετική διαφορά (+ 11 Nm). Από πλευράς επιδόσεων διακρίνονται το Leon 1,6 με τους χαμηλότερους χρόνους στις ρεπρίζ, χάρη στο "κοντό" κιβώτιο ταχυτήτων και το Auris 1,6, με το πιο γρήγορο 0-100 χλμ./ώρα.
Μοντέλο Εργοστασιακή* Δυναμομετρημένη* ΔιαφοράFord Focus II 1,6 5d 115/6.000 126/6.010 +11 Mazda3 1,6 5d 105/6.000 114/5.990 +9 Nissan Tiida 1,6 5d 110/6.000 117/5.980 +7 Toyota Auris 1,6 5d 124/6.000 130/5.910 +6 Seat Leon 1,6 102/5.600 104/5.530 +2 BMW 116i 3d 122/6.000 123/6.010 +1 Peugeot 308 1,6 120/6.000 121/5.990 +1 Chevrolet Lacetti 1,6 5d 109/5.800 108/5.800 -1 Hyundai I30 1,6 122/6.200 121/6.210 -1 Kia Ceed 1,6 122/6.200 120/6.310 -2 Renault Megane 5d 1,6 110PS 110/6.000 107/5.970 -3 *ισχύς (ίπποι/σ.α.λ)