Η Honda φέρνει το μεσαίο της SUV στην αγορά με κινητήρα ντίζελ
μόλις 1,6 λίτρα.
Ντίζελ σε SUV; Πόσα είναι αυτά που δεν είναι δίλιτρα;
5.177 Επισκέψεις στο άρθρο (17/9/2013)
Μπορεί στην κατηγορία των μικρών και μικρομεσαίων SUV τα ντίζελ να παίζουν από 1,3 μέχρι και 1.8 λίτρα, από κει και πάνω όμως κυριαρχούν τα δίλιτρα. Ή όχι;
Αν θες SUV, τότε το θες πετρέλαιο. Ο όγκος και το βάρος θέλουν επιδόσεις, τράβηγμα αλλά και χαμηλή κατανάλωση. Λίγα μοντέλα παντρεύονται το ντίζελ τόσο καλά όσο τα SUV. Από κυβικά όμως τι γίνεται;
Στα μικρά και μικρομεσαία SUV, από το μέγεθος του νέου Chevrolet Trax μέχρι δηλαδή την κατηγορία του Mitsubishi ASX υπάρχουν μοντέλα που προσφέρουν ντίζελ σε κυβισμό κάτω από τα 2 λίτρα. Το Qashqai έχει δύο υπέροχα ντίζελ στα 1,5 και 1,6 λίτρα, και το ASX τον αχτύπητο 1.800άρη με τα 140 άλογα. Το Dacia Duster έρχεται με τον 1.500άρη του Qashqai ενώ και το Skoda Yeti μοιράζεται τον 1,6TDI του VW Golf.
Τα ξαδέλφια Opel Mokka και Chevrolet Trex διαθέτουν τον 1.7 ντίζελ της GM, ενώ αναμένουμε ακόμη τα Renault Captur και Peugeot 2008 με τα δικά τους μικρά ντίζελ. Τέλος η BMW X1 και το Mini Countryman έχουν τα δικά τους μοτέρ 1,6 λίτρων ντίζελ.
Από κει και πάνω όμως; Εξαίρεση αποτελεί το Kia Sportage 1,7, αν και δεν το λες όσο μεγάλο όσο το Rav4. Αυτό που όμως έρχεται να κάτσει στο σβέρκο της κατηγορίας για τα καλά, και με μοτέρ μόλις 1,6 ντίζελ, είναι το νέο Honda CR-V. Που σημαίνει πως με εξαίρεση το Honda, αν θες άλλο SUV κάτω από δύο λίτρα, πας μόνο στο Sportage πριν αρχίσεις να μικραίνεις αισθητά σε μέγεθος.
Εσείς το κυνηγάτε το SUV να είναι ντίζελ; Και από κυβικά πως πάτε; Έχετε δει ποιος έχει μοτέρ κάτω από δύο λίτρα; Ξέρατε ότι υπάρχουν σήμερα μεσαία SUV με μικρούς ντίζελ κινητήρες; Τι λέτε;
Αγαπητέ φίλε kyr, δεν ξέρεις πόσο συμφωνώ. Τι λαϊκίστικα είναι αυτά; Άκου κει, μεγάλο SUV με μικρό κινητήρα και κίνηση μόνο μπροστά! Υποτίθεται, ότι αυτά τα αυτοκίνητα επιλέγονται από αγοραστές που κινούνται εκτός δρόμου.Διαφορετικά, δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Βέβαια, έτσι όπως τα προβάλλει το marketing, και έτσι όπως οι καταναλωτές έχουν μπερδέψει τις ανάγκες τους....
Η μικρομεσαία κατηγορία πρέπει να έχει σαν βάση τα 1600 κυβικά και μια επιλογή ενός πιο ισχυρού κινητήρα μέχρι τα 2000 κυβικά. Η μεσαία κατηγορία πρέπει να έχει σαν βάση τα 2000 κυβικά και σίγουρα έναν πιο ισχυρό κινητήρα μέχρι τα 2500 κυβικά.Όλα τα SUV πρέπει ακόμα και με τον βασικό κινητήρα (ακόμα και με επιλογή) να έχουν την δυνατότητα να κινηθούν εύκολα με τετρακίνηση. Δεν συμφωνώ με το να έχουμε μεγάλα αμαξώματα με μικρούς κινητήρες και την κίνηση μόνο μπροστά.
Υπάρχουν αξιόλογα μοτέρ και κάτω από τα 2 λίτρα και έτσι δεν χρειάζεται να ξεφύγεις σε κυβικά. Κατά τη γνώμη μου μετράει για τι χρήση το θέλεις το όχημα. Αν παίρνεις SUV για δύσκολες καταστάσεις θέλεις τα κυβικά σου και την τετρακίνηση φυσικά.
Έχω ήδη SUV, οπότε πλέον δεν ασχολούμαι. Αν έψαχνα, θα κοιτούσα 3 επιλογές. ASX, Qashqai και Yeti. Το Yeti το έχω οδηγήσει και μπορώ να πω ότι τραβάει πολύ καλά και με τρόπο που σε ξανφιάζει ευχάριστα. Βέβαια, η γκρίνια μου παραμένει προς τη vw, που δε λέει να το ανεβάσει στα 110-115 (κάτι άκουσα για Audi A3 ultra 1.6tdi 110ps, αλλά μέχρι να κυκλοφορήσει και να επεκταθεί στο group θα περάσει καιρός), αλλά σαν αίσθηση είναι μια χαρά, παρά της θεόμακρες σχέσεις. Τα άλλα δύο δεν τα έχω οδηγήσει, αλλά πιστεύω το nissan θα είναι απίστευτο και από κοντά και το ASX. Η ροπή τους θα σου λύνει τα χέρια σε κάθε περίπτωση.
Κρίμα πάντως, που κανένα από αυτά δεν διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο. Και το κακό είναι πως είναι (για το Yeti τουλάχιστον) καθαρά θέμα μάρκετινγκ, αφού σε άλλα μοντέλα υπάρχει συνδυασμός tdi-dsg....
Αγαπητέ φίλε kyr, δεν ξέρεις πόσο συμφωνώ. Τι λαϊκίστικα είναι αυτά; Άκου κει, μεγάλο SUV με μικρό κινητήρα και κίνηση μόνο μπροστά! Υποτίθεται, ότι αυτά τα αυτοκίνητα επιλέγονται από αγοραστές που κινούνται εκτός δρόμου.Διαφορετικά, δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Βέβαια, έτσι όπως τα προβάλλει το marketing, και έτσι όπως οι καταναλωτές έχουν μπερδέψει τις ανάγκες τους....
Η μικρομεσαία κατηγορία πρέπει να έχει σαν βάση τα 1600 κυβικά και μια επιλογή ενός πιο ισχυρού κινητήρα μέχρι τα 2000 κυβικά. Η μεσαία κατηγορία πρέπει να έχει σαν βάση τα 2000 κυβικά και σίγουρα έναν πιο ισχυρό κινητήρα μέχρι τα 2500 κυβικά.Όλα τα SUV πρέπει ακόμα και με τον βασικό κινητήρα (ακόμα και με επιλογή) να έχουν την δυνατότητα να κινηθούν εύκολα με τετρακίνηση. Δεν συμφωνώ με το να έχουμε μεγάλα αμαξώματα με μικρούς κινητήρες και την κίνηση μόνο μπροστά.
Υπάρχουν αξιόλογα μοτέρ και κάτω από τα 2 λίτρα και έτσι δεν χρειάζεται να ξεφύγεις σε κυβικά. Κατά τη γνώμη μου μετράει για τι χρήση το θέλεις το όχημα. Αν παίρνεις SUV για δύσκολες καταστάσεις θέλεις τα κυβικά σου και την τετρακίνηση φυσικά.
Έχω ήδη SUV, οπότε πλέον δεν ασχολούμαι. Αν έψαχνα, θα κοιτούσα 3 επιλογές. ASX, Qashqai και Yeti. Το Yeti το έχω οδηγήσει και μπορώ να πω ότι τραβάει πολύ καλά και με τρόπο που σε ξανφιάζει ευχάριστα. Βέβαια, η γκρίνια μου παραμένει προς τη vw, που δε λέει να το ανεβάσει στα 110-115 (κάτι άκουσα για Audi A3 ultra 1.6tdi 110ps, αλλά μέχρι να κυκλοφορήσει και να επεκταθεί στο group θα περάσει καιρός), αλλά σαν αίσθηση είναι μια χαρά, παρά της θεόμακρες σχέσεις. Τα άλλα δύο δεν τα έχω οδηγήσει, αλλά πιστεύω το nissan θα είναι απίστευτο και από κοντά και το ASX. Η ροπή τους θα σου λύνει τα χέρια σε κάθε περίπτωση.
Κρίμα πάντως, που κανένα από αυτά δεν διατίθεται με αυτόματο κιβώτιο. Και το κακό είναι πως είναι (για το Yeti τουλάχιστον) καθαρά θέμα μάρκετινγκ, αφού σε άλλα μοντέλα υπάρχει συνδυασμός tdi-dsg....