|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Μικρά και… τουρμπισμένα | |||
|
|||
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ | |||
|
Η εποχή προστάζει downsing, turbo δηλαδή κινητήρες μικρής χωρητικότητας. Αυτοί έχουν κυριεύσει τις περισσότερες κατηγορίες, όχι όμως όλες. Κάποια συνεχίζει να… αντιστέκεται, αφού στα «μικρά» μόνο το Renault Clio 1.2 TCE υπάρχει προς το παρόν. Το σκηνικό όμως με τον 1.200άρη TSI της VW γρήγορα θα αλλάξει… | ||
Το παραπάνω όμως, δεν ισχύει για όλες τις κατηγορίες. Στα μικρά, για παράδειγμα, είναι λιγότερες οι προτάσεις του είδους. Χαρακτηριστικά, κάτω από τα 1.400 κ.εκ., η μόνη εταιρεία που έχει ένα εκπρόσωπο αυτής της “φιλοσοφίας” είναι η Renault με τον 1.2 TCE. Γρήγορα, όμως, το σκηνικό αναμένεται να αλλάξει, αφού το γκρουπ Volkswagen εξέλιξε ένα TSI του 1,2 λίτρου που αναμένεται να τοποθετηθεί στα περισσότερα μοντέλα του γκρουπ της αντίστοιχης κατηγορίας. Μερικά από αυτά: το Skoda Yeti, το Seat Ibiza, το VW Polo. Βέβαια, δεν αποκλείεται να το δούμε και σε μεγαλύτερα μοντέλα. Ήδη έχει ανακοινωθεί για παράδειγμα, ότι θα τοποθετηθεί στο Audi Α3 και A3 Sportback. Παρακάτω λοιπόν παρουσιάζουμε το Renault Clio III 1.2 TCE και αναφερόμαστε επίσης στο VW Polo 1.2 TSI, το οποίο αποτελεί έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές της κατηγορίας. |
||
Η τοποθέτηση του turbo κινητήρα του 1,2 λίτρου στο Renault Clio τρίτης γενιάς δίνει νέα πνοή στο μικρό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, αφού το νέο μηχανικό σύνολο προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από τον ατμοσφαιρικό 1.400άρη, εξασφαλίζοντας παράλληλα χαμηλότερη κατανάλωση από αυτόν. Στον ανοιχτό δρόμο το Clio είναι πολύ σταθερό και αποπνέει ασφάλεια στον οδηγό του, καθώς η ανάρτηση δεν εμφανίζει αναπηδήσεις ή τάσεις πλεύσης. Πολύ καλό κράτημα έχει επίσης και σε μια διαδρομή με στροφές, όπου μόνο σε γλιστερούς δρόμους και με έντονη πίεση του γκαζιού σε κλειστή στροφή θα ανοίξει την πορεία του. Τέλος, το πίσω μέρος του μοντέλου κάθεται πολύ καλά στο δρόμο, αφού οι υπερστροφικές τάσεις είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητες και θα εμφανιστούν μόνο κατόπιν επιδίωξης του οδηγού. Τέλος, αφήνοντας κατά μέρος, την οδική συμπεριφορά, την εμφάνιση του μοντέλου ή τη σχεδίαση στο εσωτερικό, κερασάκι στην τούρτα είναι ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,2 λίτρων. Το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο αποδίδει 100 εργοστασιακούς ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και έχει 145 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ.. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 11,0 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 183 χ.α.ω. Αιχμή του δόρατος όμως, είναι η χαμηλή του κατανάλωση (5,8 λτ/100 χλμ.) και ο τρόπος λειτουργίας. Ελαστικός από χαμηλά και με αποθέματα ροπής μπορεί να κινήσει το μοντέλο με άνεση στον αυτοκινητόδρομο και να κερδίσει τον οδηγό στην περίπτωση μιας γρήγορης προσπέρασης. |
||
Αναμφίβολα, το Volkswagen Polo αποτελεί έναν από τους κυριότερους πρωταγωνιστές της κατηγορίας των μικρών. Εξωτερικά, δε φέρει καμία ομοιότητα με το προγενέστερο μοντέλο, υιοθετώντας στοιχεία από το καινούργιο Golf -ειδικά στο εμπρόσθιο τμήμα του. Συγκριτικά με άλλα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, δίνει την εντύπωση ενός μικρομεσαίου, αλλά παρ’ όλη την αισθητική του αναβάθμιση, δεν ξεφεύγει από τα συντηρητικά πρότυπα της φίρμας. Παράλληλα, από πλευράς διαστάσεων, το μήκος, πλάτος και μεταξόνιο έχουν αυξηθεί κατά 54, 32 και 4 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 14 χλστ. Στο εσωτερικό από την άλλη, επίσης θέτει νέα πρότυπα ποιότητας, η οποία είναι υψηλότερη από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας και είναι συγκρίσιμη με των μικρομεσαίων. Σημείο αναφοράς αποτελεί το αφρώδες υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό και παραπέμπει στο Golf, όπως ισχύει αντίστοιχα και με τη συνολική εικόνα του εσωτερικού. Πέρα όμως από την εμφάνιση, αυτό που του δίνει (η καλύτερα θα του δώσει) το προβάδισμα, είναι η γκάμα των κινητήριων συνόλων. Αυτή θα συμπληρωθεί στις αρχές του 2010 με τον νέο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.2 TSI απόδοσης 105 PS και 175 Nm ροπής. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι νέος στον σχεδιασμό και ακολουθεί την φιλοσοφία downsizing που χαρακτηρίζει όλους τους κινητήρες 1.4 TSI: υψηλά δηλαδή αποθέματα δύναμης και ροπής συνδυασμένων με χαμηλή κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης του νέου αυτού μοτέρ αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Έτσι η επιτάχυνση το 0-100 χ.α.ω ολοκληρώνεται σε 9,7 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χ.α.ω., ενώ μέση κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 129g/km. Σημαντικό πλεονέκτημα επίσης είναι ότι η ροπή των 175 Νm είναι διαθέσιμη σε ένα εύρος από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. και μεταδίδεται είτε μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων είτε μέσω κιβωτίου άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων. |
||
| ||
»Σχολιάστε την είδηση | ||
|