ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Μικρά και… τουρμπισμένα
Διαβάστηκε από 26394 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/9/2009
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
Υπερτροφοδοτούμενο αναμένεται το μέλλον των μικρών.
Η εποχή προστάζει downsing, turbo δηλαδή κινητήρες μικρής χωρητικότητας. Αυτοί έχουν κυριεύσει τις περισσότερες κατηγορίες, όχι όμως όλες. Κάποια συνεχίζει να… αντιστέκεται, αφού στα «μικρά» μόνο το Renault Clio 1.2 TCE υπάρχει προς το παρόν. Το σκηνικό όμως με τον 1.200άρη TSI της VW γρήγορα θα αλλάξει…

H VW με τους TSI κινητήρες έφερε την άνθιση του downsizing.
Όταν πριν μερικά χρόνια η Volkswagen παρουσίασε τους TSI υπερτροφοδούμενους κινητήρες, κατάφερε – όσο και αν ακούγεται υπερβολικό - να φέρει μια νέα μόδα στο χώρο της αυτοκίνησης, αυτή του downsizing. Η τεχνογνωσία βέβαια υπήρχει ήδη δύο δεκαετίες και είχαν υπάρξει ανάλογες προτάσεις στο παρελθόν, όμως η συγκεκριμένη τάση δεν έμελλε να ωριμάσει… Τώρα, όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και η μείωση της χωρητικότητας του κινητήρα σε συνδυασμό με την τοποθέτηση κάποιου είδους υπερτροφοδότησης έχει αρχίσει να γίνεται μόδα, την οποία ακολουθούν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές.
Το παραπάνω όμως, δεν ισχύει για όλες τις κατηγορίες. Στα μικρά, για παράδειγμα, είναι λιγότερες οι προτάσεις του είδους. Χαρακτηριστικά, κάτω από τα 1.400 κ.εκ., η μόνη εταιρεία που έχει ένα εκπρόσωπο αυτής της “φιλοσοφίας” είναι η Renault με τον 1.2 TCE. Γρήγορα, όμως, το σκηνικό αναμένεται να αλλάξει, αφού το γκρουπ Volkswagen εξέλιξε ένα TSI του 1,2 λίτρου που αναμένεται να τοποθετηθεί στα περισσότερα μοντέλα του γκρουπ της αντίστοιχης κατηγορίας. Μερικά από αυτά: το Skoda Yeti, το Seat Ibiza, το VW Polo. Βέβαια, δεν αποκλείεται να το δούμε και σε μεγαλύτερα μοντέλα. Ήδη έχει ανακοινωθεί για παράδειγμα, ότι θα τοποθετηθεί στο Audi Α3 και A3 Sportback. Παρακάτω λοιπόν παρουσιάζουμε το Renault Clio III 1.2 TCE και αναφερόμαστε επίσης στο VW Polo 1.2 TSI, το οποίο αποτελεί έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές της κατηγορίας.



Ευχάριστο στο δρόμο, το Clio σε κερδίζει με την οδική του συμπεριφορά.

Ο 1.2 TCE αποδίδει 100 ίππους και η μέση κατανάλωση στο Clio ανέρχεται στα 5,8 λτ/100 χλμ.
Renault Clio III 1.2 TCE
Η τοποθέτηση του turbo κινητήρα του 1,2 λίτρου στο Renault Clio τρίτης γενιάς δίνει νέα πνοή στο μικρό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, αφού το νέο μηχανικό σύνολο προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από τον ατμοσφαιρικό 1.400άρη, εξασφαλίζοντας παράλληλα χαμηλότερη κατανάλωση από αυτόν.
Στον ανοιχτό δρόμο το Clio είναι πολύ σταθερό και αποπνέει ασφάλεια στον οδηγό του, καθώς η ανάρτηση δεν εμφανίζει αναπηδήσεις ή τάσεις πλεύσης.
Πολύ καλό κράτημα έχει επίσης και σε μια διαδρομή με στροφές, όπου μόνο σε γλιστερούς δρόμους και με έντονη πίεση του γκαζιού σε κλειστή στροφή θα ανοίξει την πορεία του. Τέλος, το πίσω μέρος του μοντέλου κάθεται πολύ καλά στο δρόμο, αφού οι υπερστροφικές τάσεις είναι ουσιαστικά ανεπαίσθητες και θα εμφανιστούν μόνο κατόπιν επιδίωξης του οδηγού.
Τέλος, αφήνοντας κατά μέρος, την οδική συμπεριφορά, την εμφάνιση του μοντέλου ή τη σχεδίαση στο εσωτερικό, κερασάκι στην τούρτα είναι ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,2 λίτρων. Το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο αποδίδει 100 εργοστασιακούς ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και έχει 145 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ.. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 11,0 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 183 χ.α.ω. Αιχμή του δόρατος όμως, είναι η χαμηλή του κατανάλωση (5,8 λτ/100 χλμ.) και ο τρόπος λειτουργίας. Ελαστικός από χαμηλά και με αποθέματα ροπής μπορεί να κινήσει το μοντέλο με άνεση στον αυτοκινητόδρομο και να κερδίσει τον οδηγό στην περίπτωση μιας γρήγορης προσπέρασης.



To VW Polo θυμίζει αρκετά Golf. Εκτός από την εμφάνιση και την ποιότητα, σημαντικό πλεονέκτημα είναι η γκάμα των κινητήρων του.

Οι TSI κινητήρες του γκρουπ VW έφεραν το downsizing στο προσκήνιο.
Volkswagen Polo 1.2 TSI
Αναμφίβολα, το Volkswagen Polo αποτελεί έναν από τους κυριότερους πρωταγωνιστές της κατηγορίας των μικρών. Εξωτερικά, δε φέρει καμία ομοιότητα με το προγενέστερο μοντέλο, υιοθετώντας στοιχεία από το καινούργιο Golf -ειδικά στο εμπρόσθιο τμήμα του. Συγκριτικά με άλλα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας, δίνει την εντύπωση ενός μικρομεσαίου, αλλά παρ’ όλη την αισθητική του αναβάθμιση, δεν ξεφεύγει από τα συντηρητικά πρότυπα της φίρμας. Παράλληλα, από πλευράς διαστάσεων, το μήκος, πλάτος και μεταξόνιο έχουν αυξηθεί κατά 54, 32 και 4 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το ύψος του έχει μειωθεί κατά 14 χλστ.
Στο εσωτερικό από την άλλη, επίσης θέτει νέα πρότυπα ποιότητας, η οποία είναι υψηλότερη από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας και είναι συγκρίσιμη με των μικρομεσαίων. Σημείο αναφοράς αποτελεί το αφρώδες υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό και παραπέμπει στο Golf, όπως ισχύει αντίστοιχα και με τη συνολική εικόνα του εσωτερικού.
Πέρα όμως από την εμφάνιση, αυτό που του δίνει (η καλύτερα θα του δώσει) το προβάδισμα, είναι η γκάμα των κινητήριων συνόλων.
Αυτή θα συμπληρωθεί στις αρχές του 2010 με τον νέο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.2 TSI απόδοσης 105 PS και 175 Nm ροπής. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας είναι νέος στον σχεδιασμό και ακολουθεί την φιλοσοφία downsizing που χαρακτηρίζει όλους τους κινητήρες 1.4 TSI: υψηλά δηλαδή αποθέματα δύναμης και ροπής συνδυασμένων με χαμηλή κατανάλωση και χαμηλές εκπομπές ρύπων. Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης του νέου αυτού μοτέρ αποδεικνύουν του λόγου το αληθές. Έτσι η επιτάχυνση το 0-100 χ.α.ω ολοκληρώνεται σε 9,7 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 χ.α.ω., ενώ μέση κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 129g/km. Σημαντικό πλεονέκτημα επίσης είναι ότι η ροπή των 175 Νm είναι διαθέσιμη σε ένα εύρος από τις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. και μεταδίδεται είτε μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων είτε μέσω κιβωτίου άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων.


»Σχολιάστε την είδηση

Tags: RENAULT CLIO, VOLKSWAGEN POLO,

περισσότερα νέα & άρθρα »
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Συγκρίνουμε το νέο Ford Explorer με το 4κίνητο Tesla Model Y

Ηλεκτρικό ή Plug-in Τoyota στα ίδια λεφτά - Ποιο συμφέρει περισσότερο;

Ποιο SUV από την Kia: Ηλεκτρικό EV3 (204 PS) ή Niro hybrid (129 PS);

Ήπια υβριδικό Ford Focus, diesel Opel Astra ή VW Golf με 150 άλογα;

Premium Lexus LBX ή mainstream Toyota C-HR;

4κίνητα Toyota SUV, στα ίδια λεφτά: Ηλεκτρικό bZ4X ή υβριδικό RAV4

Ποιο SUV πόλης στα 20.000 ευρώ: Nissan Juke (114 PS) ή VW T-Cross (95 PS);

Η νέα Alfa Romeo Junior κόντρα στον ανταγωνισμό: Ποιους αντιπάλους θα βρει;

3 σπορτίφ SUV: Alfa Romeo Tonale, CUPRA Formentor ή Audi A3 allstreet;

Ηλεκτρικά πόλης για 300 χλμ. αυτονομίας: Fiat 500e & Leapmotor T03