H κατανάλωση βενζίνης ανήκει πλέον στους πιο σημαντικούς τομείς που πρέπει να εξετάσει κανείς στην
αγορά ενός αυτοκινήτου, ειδικά μετά τις μεγάλες αυξήσεις στην τιμή της βενζίνης. Αυτό ισχύει ιδιαιτέρως για τα μίνι μοντέλα, που καλούνται να σηκώσουν τα καθημερινά βάρη των αστικών μετακινήσεων.
Με την τιμή της βενζίνης να παίρνει συνεχώς την… ανηφόρα, ο τομέας της κατανάλωσης απασχολεί ολοένα και πιο έντονα τους κατόχους, αλλά και τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων. Ακόμα και διαφορές που σε πραγματική κατανάλωση φαντάζουν λίγες, όπως για παράδειγμα τα 0,5 λτ./100 χλμ.: στην πράξη και σε βάθος 5ετίας, με 15.000 χλμ. το χρόνο, αντιστοιχούν σε 375 λτ. βενζίνης περισσότερα ή σε 525 ευρώ περίπου παραπάνω (με μέση τιμή αμόλυβδης στα 1,4 ευρώ/λτ.).
H μέση κατανάλωσή του smart fortwo 61/71 mhd ανέρχεται σε 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
Τα 5 καλύτερα σε κατανάλωση smart fortwo 61/71 mhd Εκτός της trendy σχεδίασης, του περιορισμένου του μήκους και της άριστης ευελιξίας του, το fortwo στις εκδόσεις 61/71 mhd (micro hybrid drive) διακρίνεται και για την εξαιρετικά χαμηλή του κατανάλωση. Γεγονός στο οποίο συμβάλλουν πολλοί επιμέρους παράγοντες, όπως είναι ο οικονομικός ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας, σε συνδυασμό με το σύστημα αυτόματης παύσης και επανεκκίνησης του κινητήρα (start/stop) και το χαμηλό βάρος του αμαξώματος (λίγο πιο πάνω από 800 κιλά).
H μέση κατανάλωσή του Toyota iQ 1,0 ανέρχεται σε 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
Toyota iQ 1,0
Ίδια ακριβώς κατανάλωση (4,3 λτ./100 χλμ.) με το fortwo ανακοινώνει και η Toyota για το μίνι εκπρόσωπό της, το iQ, το οποίο διακρίνεται επίσης για τις "μαζεμένες" διαστάσεις του και την ξεχωριστή του εικόνα. Το 3κύλινδρο μοτέρ του 1,0 λτ., φιλοσοφίας Optimal Drive, διαθέτει ανασχεδιασμένη πολλαπλή εισαγωγής και επαναπρογραμματισμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VVT-I, ενώ οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου -και ειδικά η 5η ταχύτητα- συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης.
H μέση κατανάλωσή του Daihatsu Cuore 1,0 ανέρχεται σε 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
Daihatsu Cuore 1,0
Από τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση βενζίνης αυτοκίνητα πόλης είναι και το Cuore, το οποίο -εκτός άλλων- διακρίνεται και για τους άνετους χώρους στο εσωτερικό του. Όσον αφορά στο μηχανικό σύνολο των 998 κ.εκ., με τους 3 κυλίνδρους, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες (DVVT) και βελτιωμένους αυλούς εισαγωγής για υψηλότερη απόδοση και περισσότερη οικονομία. Παράλληλα, το μόλις 846 κιλών αμάξωμά του και το μακρύ 5τάχυτο κιβώτιο συμβάλλουν με τη σειρά τους στη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης.
H μέση κατανάλωσή του Nissan Pixo 1,0 ανέρχεται σε 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
Nissan Pixo 1,0
Μόλις 4,4 λτ./100 χλμ. καταναλώνει και ο Euro 5 κινητήρας του 1,0 λτ. του Pixo, με τους 3 κυλίνδρους και τη 12βάλβιδη κεφαλή, χαρακτηριστικά που συναντώνται στα περισσότερα ανταγωνιστικά του μοντέλα. Σύμφωνα με τη Nissan, το μηχανικό αυτό σύνολο έχει χαμηλές μηχανικές τριβές για καλύτερη απόδοση και οικονομία καυσίμου, ενώ, όπως και στα πιο πολλά αυτοκίνητα της κατηγορίας, ο συνδυασμός του χαμηλού βάρους του αμαξώματος με τις μακριές σχέσεις μετάδοσης συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης.
H μέση κατανάλωσή του Suzuki Alto 1,0 ανέρχεται σε 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα
Suzuki Alto 1,0
Το Alto (από το οποίο προέρχεται σε μεγάλο ποσοστό και το Pixo) εφοδιάζεται με το ίδιο 3κύλινδρο, 12βάλβιδο αλουμινένιο 1.000άρι μηχανικό σύνολο. Παράλληλα, το αμάξωμά του με τις περιορισμένες διαστάσεις έχει το χαμηλότερο δυνατό βάρος και μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση, ενώ το 5τάχυτο κιβώτιο με το οποίο εφοδιάζεται έχει μακριά κλιμάκωση, ειδικά δε όσον αφορά στην 5η σχέση, για περισσότερη οικονομία σε πιο γρήγορες ταχύτητες κίνησης στην εθνική οδό.