|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Non-Paper |
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | |||||||||||
περισσότερα » | |||||||||||
Τελικά ισχύει το «ότι πληρώνεις παίρνεις» στην αγορά αυτοκινήτου, ή μήπως το «value for money» είναι πιο επίκαιρο; | |||||||||||
Διαβάστηκε από 15467 αναγνώστες | |||||||||||
Στην Ελλάδα πιστεύουμε πως το ακριβότερο είναι απαραίτητα και καλύτερο. Η γενίκευση αυτής της λογικής βέβαια μας έχει κάνει πολλάκις κορόιδα των διαφόρων επιτηδείων που υπερκοστολογούν και μας αρμέγουν κάνοντάς μας να πιστεύουν ότι η σαβούρα που μας πασάρουν είναι καλή αφού είναι ακριβή. Όμως στο αυτοκίνητο μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο;
Υπάρχουν τρεις κατηγορίες αυτοκινήτων. Τα ακριβά, τα οικονομικά και αυτά που λέμε «value for money» ή στα ελληνικά αυτά που έχουν καλή σχέση τιμής και αξίας. Στα ακριβά και τα οικονομικά αυτοκίνητα τα πράγματα είναι απλά. Στην πρώτη περίπτωση ο κατασκευαστής διαλέγει τα καλύτερα υλικά, την πιο ακριβή μέθοδο παραγωγής και λανσάρει ένα αψεγάδιαστο αυτοκίνητο για το οποίο περιμένει να πάρει όχι μόνο τα λεφτά του πίσω αλλά να έχει και ένα σημαντικό κέρδος. Στα οικονομικά αυτοκίνητα τα πράγματα είναι αντίστροφα. Κόβουν δρόμο, γωνίες, χρησιμοποιούν τεχνολογίες μία ή δύο γενιές πιο πίσω, επιμένουν λίγο στην αξιοπιστία (για να μη χάνουν πελάτες) και βγάζουν το αυτοκίνητο στην αγορά σε χαμηλή τιμή, όσο δηλαδή τους επιτρέπει το κόστος παραγωγής. Στα αυτοκίνητα με «value for money» τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Γιατί δεν πρόκειται απλά για φτηνά αυτοκίνητα λόγω κατασκευής, αλλά λόγω φιλοσοφίας. Η ποιότητα υπάρχει σε κάθε τομέα, απλά περιορίζεται το κέρδος ώστε να μειωθεί η τιμή. ¶ρα το «ότι πληρώνεις παίρνεις» πού κολλάει; Σίγουρα στα δύο άκρα ισχύει, αφού τα ακριβά είναι καλά, και τα οικονομικά έχουν τους συμβιβασμούς τους. Όμως οι περισσότερες μάρκες λειτουργούν στο παράθυρο του «value for money» και γι αυτό ο ανταγωνισμός είναι τόσο σκληρός. Μπορεί να κρίνει κανείς από την τιμή ενός αυτοκινήτου πόσο καλό είναι; Μπορεί κανείς να πει πως ένα Hyundai i30 είναι «χειρότερο» από ένα Ford Focus επειδή το δεύτερο είναι ακριβότερο; Είναι προφανές πως κάποιες μάρκες έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Είτε λόγω ονόματος που φέρνει από μόνο του κόσμο στις εκθέσεις πριν δουν καν τα μοντέλα, είτε λόγω φορολογικών τερτιπιών. Όπως το VW Tiguan στην Ελλάδα που αν και 1,4 πουλάει στην ίδια σχεδόν τιμή με το δίλιτρο Toyota Rav4 τη στιγμή που έχουν 28 ποσοστιαίες μονάδες φόρου διαφορά (τουλάχιστον με τον πλήρη ΕΤΤ). Από την άλλη όμως η τιμή δεν εξασφαλίζει πάντα το «καλύτερο». Για παράδειγμα η Skoda σήμερα διαθέτει καλύτερη τεχνολογία παραγωγής πλαστικών στο εσωτερικό από τη Mercedes. Αυτό όμως δε μεταφράζεται αμέσως σε χρήμα. Δεδομένου πως οικονομικές μάρκες στην ελληνική αγορά έχουν μείνει δύο τρεις και οι περισσότερες βρίσκονται στο παράθυρο του «value for money», μπορεί πλέον κανείς να πει πως «ότι πληρώνεις παίρνεις». Ακόμη και όταν μπουν στο παιχνίδι οι πιο ακριβές μάρκες; Εσείς έτσι μετράτε τα αυτοκίνητα; Ή βλέπετε στην τιμή τους «τιμιότητα» ή «απληστία»; Είστε της λογικής «ακριβότερο = καλύτερο» και ποιες μάρκες βάζετε σε αυτήν την κατηγορία; Και τελικά μήπως με αυτό το δεδομένο, το «value for money» κάνει ζημιά σε μια μάρκα εφόσον τα μετράμε όλα με χρήμα; |
|||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | |||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - autotriti.gr