|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Non-Paper |
![]() | ||||||||||||
Επιλέχτηκαν 5 τελευταίες ειδήσεις | ||||||||||||
![]() | ||||||||||||
![]() | ||||||||||||
περισσότερα » | ||||||||||||
![]() | ||||||||||||
![]() |
||||||||||||
![]() | ||||||||||||
Διαβάστηκε από 10636 αναγνώστες | ||||||||||||
![]() Και όμως το είδος του πεθαίνει. Προφανώς γιατί λιγοστεύουν οι ανάγκες να διασχίσει κανείς τη Σαχάρα, μήπως όμως η αγορά για τα καθαρόαιμα εκτός δρόμου οχήματα μικραίνει γιατί πλέον μπορούν τα SUV να κάνουν την ίδια δουλειά; Το πιθανότερο είναι πως δεν μπορούν. Γιατί είναι χαμηλά, έχουν διαστάσεις οικογενειακού, με μακριά μεταξόνια και μεγάλους προβόλους. Το κερασάκι όμως έρχεται στην τετρακίνηση. Που είναι τα τρία διαφορικά, οι κοντές σχέσεις και το κλείδωμα του άξονα ή και των αξόνων. Μήπως όμως όλα αυτά δε χρειάζονται; Μήπως με όλα αυτά τα σύγχρονα συστήματα μπορεί ένα αυτοκίνητο να καταφέρει ότι πριν χρειαζόταν όλη αυτή τη μηχανική διάταξη; Αλήθεια είναι πως τα SUV ξεκίνησαν με μια απόλυτη απλοποίηση του συστήματος τετρακίνησης. Κίνηση μετά το εμπρός διαφορικό περνούσε στον πίσω άξονα ο οποίος έμενε παθητικός έως ότου ο ενδιάμεσος κρίκος, ένας συμπλέκτης δηλαδή, του έλεγε να πάρει μπρος. Αυτή η απλούστευση σήμαινε πως στις πρώτες γενιές των SUV τα πράγματα ήταν μάλλον απογοητευτικά όταν δυσκόλευαν οι καταστάσεις. Ο πίσω άξονας έμενε ανενεργός, ή αργούσε να πάρει κίνηση, ενώ ακόμη και έτσι τα ελεύθερα διαφορικά επέτρεπαν στη ροπή χαθεί στον τροχό με τη λιγότερη πρόσφυση. Που να περάσει ένα τέτοιο SUV από τις κακοτοπιές; Όμως αυτή η εποχή αλλάζει σταδιακά με όλο και περισσότερη τεχνολογία να μπαίνει στο σύστημα μετάδοσης εξομοιώνοντας τη συμπεριφορά των παραδοσιακών τετρακινήσεων. Σήμερα ο συνεκτικός σύνδεσμος δεν είναι πια ένα δοχείο με υγρό που «σφίγγει» όταν αλλάζει η σχετική ταχύτητα των δύο αξόνων που συνδέει. Είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι συμπλέκτες που λαμβάνουν υπόψη τους στοιχεία που μαζεύουν αισθητήρες σε κάθε γωνιά του αυτοκινήτου. Θέση τιμονιού, γκαζιού, κλίσης αμαξώματος, πρόσφυση τροχών κλπ. Με αυτά τα στοιχεία αποφασίζουν ποιος άξονας θα πάρει πόση ροπή, ενώ πλέον ολοκληρωμένα συστήματα φρενάρουν τους τροχούς που «χαζεύουν» δίνοντας δύναμη εκεί που χρειάζονται. Οι νέες τετρακινήσεις συνδυάζονται με πίσω διαφορικά ελεγχόμενης ολίσθησης, είτε μηχανικά είτε ηλεκτρονικά, πετυχαίνοντας έτσι να μοιράζουν τη ροπή με ακρίβεια εκεί που χρειάζεται, τόση που κανένα παραδοσιακό σύστημα μετάδοσης δε μπορούσε ποτέ να φανταστεί. Και μετά είναι τα υποσυστήματα που επιτρέπουν εκκίνηση σε ολισθηρό έδαφος, ή ελεγχόμενη κατάβαση στις λασπωμένες κατηφόρες, αποφυγή μπλοκαρίσματος τροχών στο κατέβασμα σχέσης στο κιβώτιο, αλλαγή της ευαισθησίας του ABS και άλλα που διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τον οδηγό στα δύσκολα. Συγχρόνως με την κατάργηση των μηχανικών τετρακινήσεων μειώνεται και το βάρος, σημαντικό πρόβλημα στην κίνηση εκτός δρόμου. Αρκεί όμως μια σύγχρονη τετρακίνηση για να κάνει τα SUV τρακτέρ; Εσείς πιστεύετε πως η νέα τεχνολογία μπορεί να αντικαταστήσει την μηχανική τετρακίνηση; Μπορεί να ξεπεράσει τα ίδια εμπόδια και να ξεφύγει από κολλήματα και άλλες δύσκολες καταστάσεις; Ή μήπως τα τρία διαφορικά είναι αναντικατάστατα; |
||||||||||||
Σχολιάστε την είδηση | ||||||||||||
![]() | ||||||||||||
|
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - autotriti.gr