Το e-Call είναι μια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση τροχαίου, που θα διατίθεται υποχρεωτικά σε όλα τα οχήματα της Ε.Ε. από το 2017, προκειμένου να μειωθούν οι ανθρώπινες απώλειες στην άσφαλτο.
Οι «Υπηρεσίες Εκτάκτου Ανάγκης», όπως είναι το ελληνικό όνομα του e-Call είναι ένα σύστημα, που αποτελείται από έναν πομποδέκτη κινητής τηλεφωνίας και θα ενεργοποιείται αυτόματα κατά τη πιθανή σύγκρουση του οχήματος, παράλληλα με το άνοιγμα των αερόσακων, ενώ θα μεταδίδει -μεταξύ άλλων- τη γεωγραφική θέση, τον τύπο και τον αριθμό πλαισίου του οχήματος στο Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Έκτακτης Ανάγκης (τηλ. 112). Έτσι, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα ειδοποιούνται εγκαίρως, προκειμένου να επεμβαίνουν πιο γρήγορα και αποτελεσματικά. Αυτό θα συμβαίνει ακόμη και σε περίπτωση που κανένας από τους επιβάτες δεν θα είναι σε θέση (λόγω τραυματισμού) να συνομιλήσει με το κέντρο. Επίσης, η ενεργοποίηση του e-Call θα μπορεί να γίνεται και χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού, προκειμένου να ειδοποιηθεί το κέντρο έκτακτων αναγκών για κάποιο ατύχημα.
Μάλιστα, το νέο σύστημα αυτόματης αποστολής πληροφοριακού μηνύματος προς τις «Υπηρεσίες Εκτάκτου Ανάγκης» θα είναι υποχρεωτικό για όλα τα νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα από το 2017 εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επιπλέον, το σύστημα e-Call εκτιμάται ότι -σύμφωνα με έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου- θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές τον χρόνο, μειώνοντας την σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι το e-Call είναι μια εφαρμογή που σχεδίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενέκρινε ομόφωνα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στη διάρκεια της Ελληνικής Προεδρίας.