Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  12/2/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/2/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Skoda Octavia Combi 4x4 1,8 T ABT

 

Mε φιλήσυχο μανδύα
 

Αφήνει πίσω του τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα της κατηγορίας και όχι μόνο. Η υπέρ του δέοντος διακριτική του εμφάνιση μεγιστοποιεί τα ερωτηματικά που προκαλεί το γρήγορο πέρασμά του... Είναι το βελτιωμένο από τον οίκο ABT Skoda Octavia Combi 4x4 με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,8 λίτρων, που ψάχνει ματαίως ανταγωνιστές.

Η Skoda αναπτύσσει ένα προφίλ αρκετά δυναμικό στην αγορά της χώρας μας και όχι μόνο. Εκμεταλλευόμενη την τεχνογνωσία που μοιράζει η μητρική VW στις υπό τη σκέπη της εταιρείες (Audi, Seat, VW) και στα μοντέλα τους, παρουσιάζει αυτοκίνητα αξιόλογα και σε (Skoda) λογικές τιμές διάθεσης. Πρόσφατο επίτευγμα για την πάλαι ποτέ Τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία είναι η συνεργασία με το βελτιωτικό οίκο ΑΒΤ που ασχολείται αρκετά χρόνια με τα μοντέλα της VW. 
Το αποτέλεσμα της "ενασχόλησης" του οίκου ΑΒΤ με το Skoda Octavia που φέρει τον κινητήρα των 1,8 λίτρων με τον υπερτροφοδότη και από το εργοστάσιο διαθέτει ισχύ 150 ίππων είναι εντυπωσιακό. Αλλάζοντας μόνο το πρόγραμμα στην κεντρική μονάδα του κινητήρα, η απόδοση της ισχύος αυξάνεται στους 193 ίππους και οι επιδόσεις του μοντέλου γίνονται κορυφαίες. Τίποτα επιπλέον δεν αλλάζει στο αυτοκίνητο αν και οι απαιτητικοί ίσως να ζητήσουν κάτι καλύτερο σε επίπεδο φρένων και ίσως λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση, αφού αυτή της νορμάλ έκδοσης έχει αμιγώς "οικογενειακή" ρύθμιση με έμφαση στην άνεση. 
Από την επέμβαση στο πρόγραμμα ουδόλως επηρεάζονται τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του μηχανικού συνόλου. Το πολιτισμένο του προφίλ δε διαταράσσεται ούτε κατ' ελάχιστο και το επίπεδο του παραγόμενου θορύβου έχει παραμείνει σε απόλυτα λογικό πλαίσιο. 
Στο δρόμο η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι μοναδική για station wagon αυτοκίνητο και δη αυτού του οικονομικού πλαισίου. Η τετρακίνηση φροντίζει για την επάρκεια πρόσφυσης σε κάθε περίπτωση, ενώ συμπληρωματικά λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης με τα οποία είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το Τσέχικο μοντέλο χρειάζεται μόλις 7,1 δλ. για να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, χρόνος που αντιστοιχεί σε καλό σπορ αυτοκίνητο με τετρακίνηση και πάνω από 200 ίππους απόδοση. 
Σε δρόμους με στροφές και όταν η υποστροφή θα τείνει να κάνει την εμφάνισή της, ο τεχνολογικά προηγμένος συμπλέκτης Haldex θα μεταφέρει ποσοστό της ροπής (έως και 50%) και στους τροχούς του πίσω άξονα, εξαλείφοντας έτσι κάθε υποψία ανοίγματος της τροχιάς του αυτοκινήτου. Ο οδηγός και οι επιβάτες μεταφέρονται ταχύτατα και με απόλυτη ασφάλεια, ενώ η αίσθηση της στιβαρότητας είναι πάντα "παρούσα" εμπνέοντας εμπιστοσύνη. Στο εσωτερικό άλλωστε η πολιτισμένη ατμόσφαιρα που δημιουργείται από την καλή ηχομόνωση και τα ποιοτικά υλικά παραμένει, κάνοντας την παραμονή των επιβατών ακόμα και για μεγάλα ταξίδια ευχάριστη και ξεκούραστη. Αλλωστε οι χώροι για τη φιλοξενία τους και για τις αποσκευές τους είναι αρκετοί και δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα. 
Συνολικά το αυτοκίνητο είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο που θα καλύψει σφαιρικά τις ανάγκες μιας οικογένειας με αρκετές μεταφορικές απαιτήσεις αλλά και... ανήσυχο οδηγό με βλέψεις και για κίνηση σε πατημένο χώμα. Και όλα αυτά με μόλις 1.467 ευρώ για τη μετατροπή της ABT επιπλέον των 24.637 ευρώ που απαιτούνται για την αγορά του Skoda Octavia Combi 1,8 Turbo 4x4, του οποίου ο εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας λίγο υπολείπεται από το να μπορεί να χαρακτηριστεί πλήρης. Οσοι δε μπορούν και χωρίς τους επιπλέον χώρους της έκδοσης Combi, επιλέγουν το 5θυρο Octavia 4x4 1,8 Turbo που με τη μετατροπή της ABT κοστίζει 24.916 ευρώ.


Η επιπλέον ισχύς είναι ευπρόσδεκτη. Το στιβαρό πλαίσιο αντεπεξέρχεται πολύ καλά στα μεγαλύτερα φορτία που δέχεται ένεκα της αυξημένης ισχύος. Η ανάρτηση δείχνει λίγο μαλακή και καταπονείται περισσότερο, διατηρεί όμως το επίπεδο της παρεχόμενης προς τους επιβάτες άνεσης σε υψηλά επίπεδα.


Καμία διαφορά δεν παρατηρείται στο εσωτερικό του βελτιωμένου Skoda Octavia σε σχέση με την απλή έκδοση των 150 ίππων. Το ηχοσύστημα με τη μεγάλη οθόνη υγρών κρυστάλλων είναι προαιρετικό.


Η διάσταση των ελαστικών και των ζαντών είναι η ίδια με της "απλής" έκδοσης που αποδίδει 150 ίππους.


Δύο διακριτικά λογότυπα (ένα στη μάσκα εμπρός και ένα πίσω) κοσμούν το αμάξωμα και υποδηλώνουν πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι λίγο 
διαφορετικό...
Η επέμβαση στον κινητήρα είναι οπτικά αόρατη. Η αλλαγή στο πρόγραμμα της τροφοδοσίας έχει επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα στην απόδοση, χωρίς να αλλάξει ούτε κατ' ελάχιστο τα πολιτισμένα λειτουργικά χαρακτηριστικά του μηχανικού συνόλου. Μικρή είναι και η αύξηση που έχει επέλθει στην κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με το ποσοστό της αύξησης της ισχύος.