Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/3/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/3/2002

Πιο ολοκληρωμένο στο δρόμο το Renault Clio

Και τα 5 αυτοκίνητα της συγκριτικής δοκιμής προσφέρουν ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά και είναι σε θέση να καλύψουν τον οδηγό που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες των κινητήρων τους. Οι διαφορές που προκύπτουν έχουν να κάνουν με την αίσθηση που προσφέρουν στον οδηγό, όταν αυτός αναζητήσει κάτι παραπάνω από μια αστική μετακίνηση "ρουτίνας". 
Το πιο νέο μοντέλο της "παρέας", το Seat Ibiza με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων, είναι ένα ιδιαίτερα εύχρηστο αυτοκίνητο κατά την οδήγηση στην πόλη, καθώς οι ταχύτητες "κουμπώνουν" εύκολα και ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς. Παράλληλα ο 3κύλινδρος κινητήρας είναι αρκούντως ελαστικός, ενώ η χαμηλή ιπποδύναμή του "καλύπτεται" από τις κοντές σχέσεις του κιβωτίου των ταχυτήτων. Εκτός πόλεως, ο οδηγός που θα κινηθεί στο εθνικό οδικό δίκτυο, δε θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με τη συμπεριφορά του αμαξώματος, καθώς αυτό παραμένει σταθερό ακόμα και σε ταχύτητες τελικής. Σε καλής ποιότητας δρόμο με στροφές η υποστροφή είναι ένα... σπάνιο φαινόμενο, καθώς ο κινητήρας αποδεικνύεται "λίγος" για τις δυνατότητες του πλαισίου και της ανάρτησης. Το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης του Ibiza είναι ελαφρύ, ενώ τα φρένα του Ισπανικού αυτοκινήτου παρέχουν μέτρια αίσθηση σε ένα απότομο φρενάρισμα. Η σφιχτή ανάρτηση του αυτοκινήτου ικανοποιεί με την άνεση που προσφέρει. 
To Fiat Punto με τη σφιχτή ανάρτηση είναι σε θέση να καλύψει τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί σβέλτα τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακό δρόμο με στροφές. Στην πρώτη περίπτωση το αμάξωμα του Ιταλικού μοντέλου παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική. Στις στροφές οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμά του είναι σχετικά περιορισμένες, ενώ η υποστροφή θα εκδηλωθεί με προοδευτικό τρόπο όταν ο οδηγός επιμείνει έντονα στο γκάζι μέσα στη στροφή. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση ικανοποιεί με την αίσθηση που παρέχει στον οδηγό, ενώ τα φρένα του αυτοκινήτου έχουν πολύ καλή αίσθηση. Η σφιχτή ανάρτηση του Punto αμβλύνει με καλό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου, όχι όμως στα επίπεδα των Peugeot 206 και Renault Clio. Το Opel Corsa δίνει την αίσθηση στον οδηγό ενός αρκετά στιβαρού αυτοκινήτου στο δρόμο. Το Γερμανικό μοντέλο είναι σε θέση να κινηθεί σβέλτα σε κάθε είδους διαδρομή καθώς οι αντιδράσεις του αμαξώματος είναι φιλικές προς τον οδηγό και προβλέψιμες. Το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης του Corsa είναι ελαφρύ με μέτρια αίσθηση. Αντιθέτως τα φρένα του ικανοποιούν τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα. Η σφιχτή ανάρτηση του προσφέρει αρκετά καλή άνεση, κάτι που δεν ισχύει για τα σκληρά και επίπεδα καθίσματά του. 
Το Peugeot 206 με τον κινητήρα των 1,1 λίτρων χαρακτηρίζεται για την πολύ καλή άνεση και οδική συμπεριφορά που προσφέρει η μαλακή ανάρτησή του. Η κατευθυντικότητα του Γαλλικού μοντέλου στην ευθεία είναι πολύ καλή, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αυξημένες, λόγω τόσο της μαλακής ανάρτησης όσο και της απουσίας αντιστρεπτικών δοκών. Ο οδηγός εκμεταλλευόμενος το στιβαρό πλαίσιο του 206 είναι σε θέση να "εξαντλήσει" τη χαμηλή ισχύ του κινητήρα, όταν θελήσει να κινηθεί σβέλτα σε δρόμο με στροφές, καθώς τα υποστροφικά φαινόμενα είναι περιορισμένα. Παράλληλα ο οδηγός έχει σύμμαχο το πολύ καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης.
Το Renault Clio είναι το μοντέλο που συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από τα 4 υπόλοιπα αυτοκίνητα της δοκιμής την άνεση με την οδική συμπεριφορά. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του Clio σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο αμβλύνει με πολύ καλό τρόπο τις ανωμαλίες των δρόμων, διατηρώντας την άνεση των επιβατών σε υψηλά επίπεδα (σε αυτό συμβάλλουν και τα άνετα καθίσματα). Η κατευθυντικότητα του αμαξώματος στην ευθεία είναι πολύ καλή, ενώ οι υπαρκτές κλίσεις στις στροφές δεν επηρεάζουν τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης των τροχών. Το τιμόνι του Clio προσφέρει καλή αίσθηση, κάτι που δεν ισχύει τόσο για την αίσθηση όσο και για την αποτελεσματικότητα των φρένων.


Το πολύ καλό πλαίσιο και το σωστό στήσιμο της σφιχτής ανάρτησης του Ibiza 1,2 υπερκαλύπτουν τις δυνατότητες του κινητήρα.



Το Fiat Punto με τη σφιχτή ανάρτηση είναι σε θέση να ικανοποιήσει τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές.



Το στιβαρό πλαίσιο του Opel Corsa σε συνδυασμό με τη σφιχτή ανάρτηση προσδίδουν στο αυτοκίνητο πολύ καλά περιθώρια πρόσφυσης.



Η απουσία αντιστρεπτικών δοκών και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του Peugeot 206 επιφέρουν αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος.



To Renault Clio παρουσιάζει τον καλύτερο συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς από τα αυτοκίνητα της δοκιμής.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
 
Συνωστισμός στην κορυφή
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ποιότητα Clio-Συναρμολόγηση Corsa, Ibiza
Πιο ολοκληρωμένο στο δρόμο το Renault Clio
Μεγαλύτερος χώρος αποσκευών στο Ibiza
Κινητήρες από 63 έως 78 ίππους
Μεταξύ των κορυφαίων προτάσεων
4 στάνταρ αερόσακοι στο Clio