Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/5/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/5/2001

Mini

Το αγγλικό Mini έκανε ντεμπούτο στον κόσμο της αυτοκίνησης το 1959, ερχόμενο σε σύγκρουση με τις μαξιμαλιστικές τάσεις της εποχής εκείνης. 42 χρόνια μετά η BMW, έχοντας εξαγοράσει τη δικαιώματα του λιλιπούτειου μοντέλου από τη Rover, παρουσιάζει τη νέα του εκδοχή.
 
Οι ιθύνοντες του γερμανικού Ομίλου BMW έδωσαν στα τέλη του 2000 το πράσινο φως για την παραγωγή της διάδοχης έκδοσης του θρυλικού Mini. Ενός νέου μοντέλου που φέρει όνομα βαρύ σαν ιστορία αλλά και όλα τα στοιχεία που θα το κάνουν ίσως τόσο αγαπητό όσο ήταν το αυθεντικό Mini, 40 χρόνια τώρα.
Ο Φρανκ Πέτερσον, υπεύθυνος για τον εξωτερικό σχεδιασμό του νέου Mini, διατήρησε την επιτυχημένη "συνταγή" του Αλέξανδρου Ισιγόνη. Του ανθρώπου, που το 1957 σχεδίασε πάνω σε μια χαρτοπετσέτα -κατά τη διάρκεια ενός διαλείμματος για φαγητό- το επαναστατικό για την εποχή Mini. Οι ουσιαστικότερες διαφορές των δύο γενιών εντοπίζονται στις διαστάσεις, οι οποίες στο νέο μοντέλο είναι σαφώς μεγαλύτερες, εξασφαλίζοντας ανάλογα οφέλη στο θάλαμο επιβατών. Αρκεί να δει κανείς το μήκος και το πλάτος του αμαξώματος (3.630 και 1.690 χιλιοστά) που ξεπερνούν αυτά της Mercedes A-Class.Οπως είναι φυσικό η ποιότητα κατασκευής και το επίπεδο ασφάλειας συμβαδίζουν με τα πρότυπα της εποχής, και αυτά που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της BMW. Ποιός θα μπορούσε να φανταστεί πριν από μερικά χρόνια πως ένα Mini θα ήταν σε θέση να εξοπλιστεί ακόμα και με αερόσακους οροφής; Βέβαια τα στοιχεία αυτά φανερώνουν πως το νέο μοντέλο μόνο στο όνομα και στην εξωτερική σχεδίαση μοιάζει στον προκάτοχό του. Κατά τα άλλα πρόκειται για μια σύγχρονη πρόταση που καλύπτει ανάγκες μετακίνησης μέσα στην πόλη αλλά και σπορτίφ οδήγησης έξω από αυτή.Και σε οικονομοτεχνικό όμως επίπεδο οι δύο γενιές, η κάθε μια στην εποχή της, επέλεξαν - συνειδητά - ξεχωριστούς δρόμους. Το αυθεντικό Mini αποτελούσε μια προσιτή και απλή στην κατασκευή πρόταση για όσους αναζητούσαν ένα αυτοκίνητο πόλης, ενώ το νέο μοντέλο δεν μπορεί να ενταχθεί στην κατηγορία "προσιτά αυτοκίνητα πόλης" καθώς αφ' ενός δε διαθέτει ανταγωνιστική τιμή, αφ' ετέρου εφοδιάζεται με κινητήρα που προσφέρει τις επιδόσεις ενός GT, χωρίς να ενδιαφέρει ιδιαίτερα η παράμετρος της οικονομίας καυσίμου.
 

Εκτός από την αναβίωση του θρύλου, το νέο μοντέλο έπρεπε να εξυπηρετεί τις επιταγές του σύγχρονου αυτοκινητιστή. Ετσι το ταμπλό του νέου Mini είναι σχεδιασμένο με καλή εργονομία, ενώ γενικότερα ο θάλαμος είναι περισσότερο "φιλικός" για τους επιβάτες.
 

Η αφαιρετική σχεδιαστική φιλοσοφία είναι διάχυτη στο εσωτερικό του παλιού Mini. Στην επάνω φωτογραφία μπορεί κανείς να διακρίνει την ελαφρώς διαφοροποιημένη -και πιο σπορτίφ- αισθητική της έκδοσης Cooper.
 
Σήμα κατατεθέν της συμπαθητικής "φατσούλας" του Mini ήταν τα στρογγυλά εμπρόσθια φωτιστικά σώματα. Οπως ήταν φυσικό το σχήμα τους μεταφέρθηκε στο νέο μοντέλο.
 
Στιγμιότυπο από τη γραμμή παραγωγής του παλιού Mini στη Βρετανία. Οι τεχνολογικές λύσεις που έφερε το μοντέλο (εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας) προκαλούσαν αίσθηση την εποχή εκείνη. Η κατασκευή του νέου Mini θα γίνεται στη μονάδα παραγωγής της BMW στην Οξφόρδη.
 
To ταχύμετρο του νέου Mini είναι τοποθετημένο στο κέντρο του ταμπλό. Ο σχεδιασμός του θυμίζει πολύ το πρώτο Mini, κάτι που δε συμβαίνει με τα εξαιρετικής ποιότητας υλικά (και το φινίρισμα) που χρησιμοποιεί σήμερα η BMW.
 
Η εγκάρσια τοποθέτηση του κινητήρα βοήθησε την κατασκευάστρια εταιρεία στο να παρουσιάσει όσον το δυνατόν μικρότερο μήκος στο αμάξωμα του Mini.
 
H ΒΜW προωθεί το νέο Mini ως ένα προϊόν "της μόδας". Ετσι, στα πλαίσια των μεθόδων του τμήματος Marketing για μια ξεχωριστή επικοινωνία του Mini συναντάμε σχετικές διαφημιστικές μπροσούρες ακόμα και σε προϊόντα όπως το organizer της φωτογραφίας.
 
H "ανάλαφρη" και ιδιαίτερα αγαπητή αισθητική του παλιού Mini αποτέλεσε την αφορμή για την πραγματοποίηση ξεχωριστών συναθροίσεων κατά τις δεκαετίες του '60 και του '70. Αν μη τι άλλο οι... pocket διαστάσεις που διέθετε παρακινούσαν το κοινό σε ακραίες εκδηλώσεις.
 
Μπορεί το πλάτος του νέου Mini να είναι σημαντικά μεγαλύτερο από του παλιού (1.690 έναντι 1.440 χιλιοστών), ωστόσο η αισθητική της πίσω όψης διατηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό. Τα μικρά, κάθετα φωτιστικά σώματα στις άκρες του αμαξώματος και τα "κοψίματα" στο παρμπρίζ ενισχύουν την άποψη αυτή. Στο νέο Mini το παρμπρίζ προσάπτεται της πίσω πόρτας, ενώ έχουν τοποθετηθεί τρίτο φως φρένων και υαλοκαθαριστήρας.
 

 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ VW Beetle - Mini
 Οι αναμνήσεις ξαναγυρίζουν... 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
VW Beetle
VW Beetle - Με μια ματιά...
Mini
Mini - Με μια ματιά...