Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/5/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/5/2001
Renault Scenic 1,6 vs Nissan Almera Tino 1,8
Κόντρα "συμμάχων"
 
Το μοντέλο που καθιέρωσε την κατηγορία των μικρομεσαίων πολυμορφικών, το Renault Scenic, έρχεται σε κόντρα με το νεότερο "μέλος" της κατηγορίας, το Almera Tino. Οι δύο εταιρείες ως γνωστόν έχουν "συμμαχήσει" αλλά τα δύο αυτά μοντέλα τους δε φέρουν κανένα κοινό στοιχείο.
 


O "πρωτεργάτης" της κατηγορίας των μικρομεσαίων πολυμορφικών αυτοκινήτων, το Renault Scenic έρχεται άμεσα αντιμέτωπο με το νεότερο μοντέλο αυτής της κατηγορίας, το Nissan Almera Tino.

Το Renault Scenic ήταν το αυτοκίνητο που καθιέρωσε την κατηγορία των μικρομεσαίων πολυμορφικών, με το πρώτο μοντέλο που έκανε την εμφάνισή του το Σεπτέμβριο του 1996. Η ανανεωμένη σειρά που βρίσκεται στην παραγωγή από το 1999 εξακολουθεί να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση όσον αφορά την πολυμορφικότητα των νέων μοντέλων της κατηγορίας. Σχεδιαστικά σε σύγκριση πάντα με το Almera Tino, το αμάξωμα του Scenic δείχνει περισσότερο κομψό. Το μήκος και το πλάτος του Scenic είναι μικρότερο από του Tino κατά 13 και 4 εκατοστά αντίστοιχα, ενώ το ύψος του είναι μεγαλύτερο κατά 5 εκατοστά. Το εσωτερικό του Γαλλικού μοντέλου είναι ίδιο σχεδιαστικά με αυτό των άλλων εκδόσεων του Megane σε αντίθεση με του Tino που είναι εντελώς διαφορετικό από τις υπόλοιπες εκδόσεις Almera. Σαφώς πιο "εμπνευσμένο" είναι το ταμπλό του Nissan και με καλύτερους χρωματισμούς. Από πλευράς αίσθησης στο εσωτερικό το Megane προσδίδει πολυτέλεια -γεγονός που συμβάλλουν οι βελούδινες επενδύσεις των καθισμάτων και των θυρών- ενώ το Tino είναι πιο ευχάριστο λόγω των ανοιχτών αποχρώσεων των πλαστικών μερών του. Ποιοτικά τα σκληρά πλαστικά που συναντώνται στο εσωτερικό του Tino είναι καλύτερης ποιότητας και συναρμολόγησης, όμως στο Scenic το πάνω μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό. Εργονομικά το Ιαπωνικό μοντέλο είναι καλύτερο, όπως και η θέση οδήγησης από του Scenic, όπου θα ενοχλήσει η οριζόντια θέση του τιμονιού. Σαφές προβάδισμα έχει το Scenic έναντι του Tino στον τομέα των εσωτερικών χώρων. Στο Γαλλικό μοντέλο οι πίσω επιβάτες έχουν περισσότερο διαθέσιμο χώρο για τα πόδια τους όπως και πλάτος. Ισοπαλία έχουμε στους χώρους για μικροαντικείμενα, ενώ ο χώρος αποσκευών του Scenic έχει καλύτερο σχήμα αλλά και μικρότερη χωρητικότητα κατά 20 λίτρα. Στον τομέα της άνεσης το Scenic βρίσκεται λίγο πιο πάνω από το Tino, καθώς η ανάρτησή του προσφέρει καλύτερη απορροφητικότητα και τα καθίσματά του είναι περισσότερο αναπαυτικά. Στο δρόμο και τα δύο αυτοκίνητα δίνουν ασφαλή αίσθηση στον οδηγό. Στις στροφές παρουσιάζουν αμφότερα αισθητές κλίσεις λόγω των μαλακών ρυθμίσεων των αναρτήσεών τους. Ωστόσο η πορεία τους διατηρείται πάντα ελεγχόμενα. Ανάλογα σταθερά παραμένουν τα αμαξώματά τους στην ευθεία και θα επηρεαστούν μόνο από έντονους πλευρικούς ανέμους. Το κόστος του Scenic στην βασική έκδοση από την αντίστοιχη του Tino, είναι χαμηλότερο κατά 1εκ. δρχ. περίπου. Αυτό αντισταθμίζεται εν μέρη από τον χαμηλότερου κιβισμού κινητήρα του. Ο εξοπλισμός όμως του Scenic είναι καλύτερος.



Στις στροφές το αμάξωμα του Scenic εμφανίζει αυξημένες κλίσεις -όπως και του Tino-, λόγω της μαλακής ρύθμισης της ανάρτησής του. Ομως σε καμιά περίπτωση δε θα φέρει τον οδηγό σε δύσκολη θέση.


To πάνω μέρος του ταμπλό του Scenic είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό σε αντίθεση με του Tino. Ομως το Ιαπωνικό μοντέλο έχει καλύτερης ποιότητας σκληρά πλαστικά και καλύτερη συναρμολόγηση. Παράλληλα το Tino έχει καλύτερη θέση οδήγησης από το Scenic στο οποίο το τιμόνι έχει οριζόντια θέση.

 ΔΟΚΙΜΗ Nissan Almera Tino 1,8 
 
Στα... μονοπάτια των Ευρωπαίων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Πολύ καλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας
Ελαστικός και πολιτισμένος κινητήρας 
Ευχάριστο σχεδιαστικά εσωτερικό, με καλούς χώρους
Ασφαλής οδική συμπεριφορά - άνετη ανάρτηση
Renault Scenic 1,6 vs Nissan Almera Tino 1,8