Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/7/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/7/2002

Εμφάνιση αντιπροσωπευτική της προέλευσης

Οι σχεδιαστές της Renault ποτέ κατά το παρελθόν δε δίστασαν να προτείνουν τολμηρά στοιχεία στα αμαξώματα αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών. Πάντα καινοτόμοι στο θέμα, τον τελευταίο καιρό συμβάλλουν αποφασιστικά για το προφίλ που σχηματίζει η εταιρεία με τα νέα σχήματα και τις φόρμες που προτείνει. Για παράδειγμα η 
Laguna II είναι ένα αρκετά ξεχωριστό σε εμφάνιση μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας, το οποίο συνδυάζει μοναδικά στοιχεία άνεσης και εφαρμοσμένης τεχνολογίας. Σχεδιαστικά, το Megane II δείχνει να ακολουθεί κατά πόδας τη "δοκιμασμένη" πλέον "συνταγή" της Laguna II, έχοντας και ένα κοινό στοιχείο με τη νέα ναυαρχίδα της Renault, το Vel Satis. Αυτό το στοιχείο δεν είναι άλλο από τη χαρακτηριστική πέμπτη πόρτα, με το έντονο "σκαλί" κάτω από το οπίσθιο παρμπρίζ. Σχηματικά, ο κύριος όγκος του αμαξώματος δείχνει να είναι συμβατός με αυτό που προστάζει η "μόδα" των μικρομεσαίων, που τα θέλει να μοιάζουν από λίγο έως πολύ σε αυτοκίνητα ενός όγκου. Της ίδιας σχεδιαστικής συνομοταξίας είναι και το Peugeot 307, το οποίο με το μεγάλο του παρμπρίζ και την έντονη κλίση του δείχνει ως μοντέλο ενός όγκου. Στο πίσω μέρος η αρχιτεκτονική είναι παρεμφερής, μόνο που η πιο κάθετη πόρτα στο χώρο των αποσκευών ξενίζει λιγότερο απ' ό,τι η αντίστοιχη του Renault Megane II. Η προδιάθεση για μεγάλους χώρους επιβατών είναι σαφής, κάτι που και στις δύο περιπτώσεις επιβεβαιώνεται, αφού πέντε ενήλικοι επιβάτες μετακινούνται με αρκετή άνεση και χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Το παλαιότερο μεταξύ των τριών είναι το VW Golf, το οποίο εν μέρει αντιπροσωπεύει σχεδιαστικά την εικόνα των αυτοκινήτων της κατηγορίας, έτσι όπως αυτή είχε διαμορφωθεί πριν την έλευση της νέας γενιάς με τα εμφανισιακά χαρακτηριστικά ενός όγκου. Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί πως όταν παρουσιάστηκε το Golf, εν έτει 1998, ήταν ένα από τα ογκωδέστερα της κατηγορίας και αυτό ήταν κάτι που τότε επέσυρε μέχρι και αρνητική κριτική. Τώρα πλέον όμως η επιλογή των Γερμανών σχεδιαστών δικαιώνεται, καθώς το μικρομεσαίο μοντέλο δείχνει αρκετά κομψό σε σχέση με τις νέες προτάσεις της κατηγορίας, ενώ δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε προσφερόμενους χώρους για τους επιβάτες.
 


Η πόρτα του χώρου των αποσκευών με το χαρακτηριστικό σκαλοπάτι κάτω από το πίσω παρμπρίζ είναι ένα στοιχείο "δανεισμένο" από το Vel Satis και κάνει το Megane II να ξεχωρίζει στην κατηγορία του.


Το Golf είναι πλέον από τις πιο κλασικές μορφές στην κατηγορία. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, δείχνει πιο κομψό από ποτέ, χωρίς να στερείται χώρων. Αισθητικά δεν μπορεί να θεωρηθεί ξεπερασμένο.
Προηγμένα μηχανικά σύνολα 1,6 λίτρων
Για το 1.600άρη με τον οποίο θα εφοδιάζεται το Renault Megane II, ο κατασκευαστής ανακοινώνει απόδοση 115 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. Διαθέτει σύστημα διαφοροποίησης της γωνίας του εκκεντροφόρου, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται η διαρκής μεταβολή του χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής.
Το ανάλογης χωρητικότητας μηχανικό σύνολο του Peugeot 307 αποδίδει 112 πραγματικούς ίππους στις 5.760 σ.α.λ. Διαθέτει και αυτό σύστημα μεταβλητού χρονισμού στις βαλβίδες. Στην πράξη η λειτουργία του είναι πολιτισμένη. Οι επιδόσεις που προσφέρει στο μοντέλο είναι αρκετά καλές.
Το VW Golf στην κλάση των 1,6 λίτρων διαθέτει έχει 16βάλβιδο κινητήρα απόδοσης 105 ίππων. Στο εξωτερικό, το μοντέλο διατίθεται ήδη με 1.600άρη (φωτό) κινητήρα FSi (Fuel Stratified injection) με τον οποίο διασφαλίζεται καλύτερη εικόνα σε επίπεδο ελαστικότητας και κατανάλωσης.

 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Νέο Renault Megane II vs Peugeot 307 & VW Golf
 
To Megane ΙΙ και οι άλλοι...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Νέες αντιλήψεις και κλασικές επιλογές
Εμφάνιση αντιπροσωπευτική της προέλευσης
Δομικές ενισχύσεις και παρόμοιες αναρτήσεις