Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/7/2001

Πληθώρα κινητήρων

Τα βενζινοκίνητα μηχανικά σύνολα με τα οποία εφοδιάζεται το Α4 είναι συνολικά τέσσερα. Η χωρητικότητα ξεκινά από τα 1,6 λίτρα και καταλήγει στο 6κύλινδρο σε διάταξη V μηχανικό σύνολο των 3 λίτρων, εκδόσεις του οποίου δεν εισάγονται στη χώρα μας. Υπάρχουν ακόμα ένας κινητήρας 1,8 λίτρων με υπερτροφοδότηση και ένας ατμοσφαιρικός 2,0 λίτρων. Εκτός από τον 1.600άρη, οι άλλοι τρεις κινητήρες διαθέτουν σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων.

Audi
1,6 λίτρα: Η απόδοση του 8βάλβιδου κινητήρα είναι καλή τηρουμένων των αναλογιών αλλά ένεκα των σχετικά μακριών σχέσεων του κιβωτίου των ταχυτήτων και του αυξημένου βάρους του αμαξώματος, οι επιδόσεις είναι μέτριες. 
1,8 λίτρα (turbo): Πρόκειται για την κορυφαία σε επιδόσεις έκδοση του Α4. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας αποδίδει 150 ονομαστικούς ίππους, διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και προσφέρεται για σβέλτες μετακινήσεις. 
2,0 λίτρα: Ο αλουμινένιος κινητήρας των 130 ίππων ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις ανάγκες του ενισχυμένου αμαξώματος. Προσφέρει καλές επιδόσεις και χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη επαρκών αποθεμάτων ροπής. Στην έκδοση "Multitronic" (κοστίζει 11.330.000 δρχ.) συνδυάζεται με ένα τεχνολογικά προηγμένο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Πρόκειται για ένα κιβώτιο τύπου CVT (Continiously Variable Transmission) το οποίο διαθέτει συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις καθώς και μια λειτουργία που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει με σειριακό τρόπο (+ και -) τις σχέσεις μετάδοσης. 
BMW
Πέντε κινητήρες βενζίνης δημιουργούν την πλούσια γκάμα εκδόσεων της σειράς 3 της BMW. Ο βασικός κινητήρας ξεκινά από τα 1,6 λίτρα, ενώ ο κορυφαίος έχει χωρητικότητα 3,0 λίτρων που στην έκδοση xi συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης.
1,6 λίτρα: Οριακά ανταγωνιστικές είναι οι επιδόσεις που προσφέρει ο 16βάλβιδος βασικός κινητήρας της σειράς 3 της BMW. Αποδεικνύεται ελαστικός και πρόθυμος στις μεσαίες στροφές αλλά "λίγος" στις υψηλές. 
1,9 λίτρα: Αποδίδει 118 ονομαστικούς ίππους και διαθέτει αρκετό "νεύρο" ώστε να προσφέρει ανταγωνιστικές επιδόσεις. Τόσο η ευστροφία όσο και η απόκριση σε όλο το εύρος λειτουργίας ικανοποιούν. 
2,0 λίτρα: Το εξακύλινδρο σύνολο διακρίνεται για τη γραμμική απόδοση και την πλήρη απουσία θορύβων. Είναι πρόθυμο να ανεβάσει στροφές ενώ έχει αρκετή δύναμη από χαμηλά. 
2,5 λίτρα: Ακόμα ένα εξακύλινδρο σύνολο που εντυπωσιάζει με τη μεταξένια του λειτουργία, την εντυπωσιακή προθυμία στις χαμηλές στροφές και τα επαρκή αποθέματα ισχύος στις υψηλές.

 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Audi A4 εναντίον BMW Σειράς 3
 
3άρες ή... ντόρτια;
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Οι... εκδοχές της 3άρας
Ποιοτικές κατασκευές - Εργονομία 3άρα, χώροι Α4
Υψηλή η ενεργητική ασφάλεια - "Απόλυτη" η BMW
Πληθώρα κινητήρων
Τα πάντα για την ασφάλεια των επιβατών