Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/10/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/10/2001

Γαλλική ανάρτηση κόντρα στο Ιταλικό στήσιμο

Η Γαλλική συνταγή στην ανάρτηση είναι πιο αποτελεσματική στο δρόμο. Δύσκολα κάποια ανωμαλία του ασφαλτοτάπητα θα ενοχλήσει τους επιβάτες, ενώ και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το 307 πλησιάζει πολύ το ιδανικό. Με το πίσω μέρος να μένει "βιδωμένο" στο δρόμο, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου μέχρι το όριο είναι ουδέτερη. Το πλαίσιο του Γαλλικού μοντέλου είναι αρκούντως στιβαρό και προσφέρει αίσθηση ασφάλειας σε όλους του επιβαίνοντες, ενώ σε συνδυασμό και με τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, περιορίζονται οι κλίσεις στις στροφές. Μπορεί να καλύψει ακόμα και τις σπορτίφ ανησυχίες του οδηγού του, καθώς η συνολική εικόνα του στο δρόμο είναι εφάμιλλη κατασκευών με προσανατολισμό την οδηγική ευχαρίστηση. Κινούμενο σε ευθεία με ταχύτητες κοντά στην τελική του, το 307 είναι ιδιαίτερα σταθερό, ενώ επηρεάζεται ελαφρώς -λόγω μεγάλου συνολικού ύψους- και χρειάζεται διορθώσεις με το τιμόνι, μόνο όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. 
Από την άλλη μεριά το Stilo, διαθέτει ανάλογης στιβαρότητας πλαίσιο, και η ανάρτηση αφήνει θετικές εντυπώσεις από τον τρόπο με τον οποίο απορροφά τις ανωμαλίες, ενώ παράλληλα "διαχειρίζεται" σωστά το βάρος του αμαξώματος στις στροφές. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ και το γενικότερο στήσιμο και πάτημα του αυτοκινήτου ικανοποιούν απόλυτα. 
Μέγας ανασταλτικός παράγοντας είναι το έντονα υποβοηθούμενο τιμόνι με την ελάχιστη αίσθηση. Είναι τόσο ελαφρύ, που η χρήση του πλήκτρου με την ένδειξη "City" (υπάρχει και στο Punto και ενισχύει την υποβοήθηση για τη διευκόλυνση των επιτόπιων ελιγμών) καθίσταται στην πράξη ανούσια. Τα φρένα του Ιταλικού μοντέλου -που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, όπως και στο 307- προσφέρουν κορυφαία αίσθηση. Ο επιλογέας των ταχυτήτων στο Stilo είναι σαφής και διαθέτει μικρότερες διαδρομές από ό,τι αυτός του Γαλλικού μοντέλου.



Δύσκολα ο οδηγός του Stilo θα εξοικειωθεί με το ιδιαίτερα ελαφρύ τιμόνι και την έλλειψη αίσθησης. 
Το πλαίσιο, η ανάρτηση και τα φρένα ικανοποιούν στη γρήγορη οδήγηση.
Το στιβαρό πλαίσιο και η σφιχτή ανάρτηση προσφέρουν μεγάλη σταθερότητα στο Ιταλικό μοντέλο. Ιδιαίτεροι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν παρατηρούνται από το αμάξωμα.
Στις ευθείες το 307 εμφανίζεται ιδιαίτερα σταθερό, ενώ μόνο ισχυροί πλευρικοί άνεμοι μπορούν να επιβάλουν διορθωτικές κινήσεις από τη μεριά του οδηγού μέσω του σαφούς τιμονιού.
Περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος και υψηλή κατευθυντικότητα είναι τα χαρακτηριστικά του Γαλλικού μοντέλου στο δρόμο.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Fiat Stilo 100 3d vs Peugeot 307 1,6 3d
 
Αμφισβήτηση «α λα» ιταλικά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ψυχωμένος του Stilo, πιο δυνατός και πολιτισμένος του 307 
Σχεδιαστικά πιο "μπροστά" το Stilo
Γαλλική υπεροχή στους χώρους
Πρωτοπόροι στην ασφάλεια των μικρομεσαίων
Γαλλική ανάρτηση κόντρα στο Ιταλικό στήσιμο
Τελικά, οι Γάλλοι... το κάνουν καλύτερα