Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/11/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/11/2002

Εξαιρετικό στο δρόμο και για δυναμική οδήγηση

Η "συνταγή" στην οδική συμπεριφορά που συνδυάζει την άνεση με το εξαιρετικό κράτημα και την ανάλογη αίσθηση σε οδηγό και επιβάτες "εκτελείται" μοναδικά από τους Γάλλους κατασκευαστές. Η Renault έχει καταφέρει σε όλα της τα μοντέλα και προσφέρει τόσο οδηγική χαρά, όσο και ενεργητική ασφάλεια, η οποία γίνεται αντιληπτή και από τους επιβάτες. Η άνεση είναι ένα ακόμα στοιχείο που προσφέρεται σε μεγάλες δόσεις από την ανάρτηση στους επιβαίνοντες. 
H διάταξη της ανάρτησης είναι κλασική. Εμπρός υπάρχουν γόνατα ΜακΦέρσον, με ορθογώνια τριγωνικά ψαλίδια, όπου όλα μαζί στηρίζονται σε μια "γέφυρα", χάρη στην οποία φιλτράρονται δονήσεις και θόρυβος. Πίσω η διάταξη του ημιάκαμπτου άξονα συνδυάζεται με παράκεντρα αμορτισέρ/ ελατήρια και αντιστρεπτική δοκό. Τα ελαστικά της βασικής έκδοσης με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων έχουν διάσταση 195/65 και φιλοξενούνται σε σιδερένιες ζάντες 15 ιντσών με πλαστικά τάσια. 
Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το αρκετά άκαμπτο πλαίσιο, στην πράξη μεταφράζονται σε οδική συμπεριφορά που αγγίζει το άριστο και κορυφαία άνεση. Ακόμα και στην έκδοση με τον πιο αδύναμο κινητήρα, ο οδηγός εκμεταλλευόμενος τις δυνατότητες του συνόλου, μπορεί να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια, ενώ αντιλαμβάνεται εύκολα πως ο κινητήρας είναι υποδεέστερος των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη σπάνια εμπλοκή του ESP κατά την κίνηση του μοντέλου, ακόμα και σε άσφαλτο με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. Στην περίπτωση του Megane II το ESP μπορεί να απενεργοποιηθεί με ένα διακόπτη αριστερά από το τιμόνι αλλά επανενεργοποιείται αυτόματα, όταν η ταχύτητα κίνησης υπερβεί τα 50 χλμ./ώρα. Η επέμβασή του είναι διακριτική αλλά καθοριστική για τη διατήρηση της πορείας. 
Σε δρόμους με στροφές, οι κλίσεις δεν είναι ιδιαίτερα έντονες, καταδεικνύοντας τον εξαιρετικό έλεγχο που καταφέρνει η ανάρτηση στο αμάξωμα. Η κατευθυντικότητα του μοντέλου είναι εξαιρετική και παρά την ηλεκτρική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση του τιμονιού, η πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια του οδηγού είναι αρκετά καλή σε ποσότητα. Στις ευθείες, το Γαλλικό μοντέλο δείχνει εξαιρετική σταθερότητα και ανάλογη απορροφητικότητα για τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τα φρένα του μοντέλου που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω, αποδεικνύονται δυνατά και αποτελεσματικά, με τη συμβολή του ABS αλλά και του ηλεκτρονικού κατανεμητή EBV, καθώς και του συστήματος υποβοήθησης AFU.



Οι κλίσεις του αμαξώματος δεν είναι μεγάλες κατ' αναλογία με την άνεση που προσφέρει η ρύθμιση της ανάρτησης. Εξαιρετική αποδεικνύεται και η κατευθυντικότητα του μοντέλου.


Η συμπεριφορά του μοντέλου σε δρόμους με στροφές είναι υποδειγματική. Ουδεμία παρέκκλιση από την επιθυμητή πορεία δεν παρατηρείται.


Στις ευθείες, η σταθερότητα του μοντέλου είναι πολύ καλή, ενώ αναδεικνύονται και οι δυνατότητες της ανάρτησης στην αποτελεσματική απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου.

 ΔΟΚΙΜΗ Renault Megane II 1,4 5d
 
Wanna be Best Seller...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Με στόχο τα 5 αστέρια του Euro NCAP
Εξαιρετικό στο δρόμο και για δυναμική οδήγηση
Στο ύψος των περιστάσεων ο 1.400άρης
Λιτό, σύγχρονο και ιδιαίτερα πρακτικό
Καλοί οι χώροι για τέσσερις ενήλικες