Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/12/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/12/2002

Γαλλική "ισορροπία" στο δρόμο

Ο νεότερος εκπρόσωπος της μικρομεσαίας κατηγορίας, το Renault Megane II τοποθετείται μεταξύ των κορυφαίων προτάσεων σε ενεργητική ασφάλεια, οδική συμπεριφορά και άνεση. Με την είσοδο στο εσωτερικό του νέου Megane, ο οδηγός θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα επιμέρους χειριστήρια, ενώ θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και καθίσματος. Ο ελαφρύς συμπλέκτης και ο αρκετά εύχρηστος επιλογέας των ταχυτήτων διευκολύνουν κατά την κίνηση στην πόλη, ενώ το κάθισμα προσφέρει καλή στήριξη στο σώμα του οδηγού. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή απορροφητικότητα που προσφέρει η ανάρτηση και την εξίσου πολύ καλή ηχομόνωση, ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες απολαμβάνουν ξεκούραστες μετακινήσεις. 
Εκτός αστικού περιβάλλοντος, ο βασικός κινητήρας των 1,4 λίτρων, ο οποίος απέδωσε 100 ίππους στο δυναμόμετρο, αρκεί για να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο. Ωστόσο η ισχύς του κινητήρα φαίνεται λίγη για τις δυνατότητες του πλαισίου. Σε ένα δρόμο με στροφές και καλής ποιότητας άσφαλτο, ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως την ιπποδύναμη του μηχανικού συνόλου των 1,4 λίτρων, καθώς τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά. Παράλληλα σε κάθε ενδεχόμενη τάση αποσταθεροποίησης του αμαξώματος από το δρόμο -με κακής ποιότητας άσφαλτο- επεμβαίνει άμεσα το ESP, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσω ενός διακόπτη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου (τίθεται αυτόματα σε λειτουργία μόλις το αυτοκίνητο περάσει το "όριο" των 50 χλμ./ώρα). Στα πολύ καλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας που παρέχει το νέο Megane συνεπικουρούν τα αποτελεσματικά φρένα και το τιμόνι, το οποίο μεταφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. 
Το Fiat Stilo είναι προσανατολισμένο στη μέγιστη δυνατή άνεση, καθώς η σπορτίφ αίσθηση απουσιάζει πλήρως. Αυτή η εντύπωση που λαμβάνει ο οδηγός από τα πρώτα μέτρα κίνησης οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στο ιδιαίτερα ελαφρύ τιμόνι. 
Tα φρένα του Ιταλικού μοντέλου είναι από τα καλύτερα τόσο σε αίσθηση όσο και σε αποτελεσματικότητα. Η ανάρτηση του Fiat Stilo 100 προσφέρει πολύ καλή άνεση στους επιβάτες, -όχι στα επίπεδα του Megane-, ενώ λόγω της μαλακής ρύθμισής της επιτρέπει την εμφάνιση αισθητών κλίσεων στο αμάξωμα. 
Ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητα της συγκριτικής δοκιμής -και όχι μόνο- είναι το Focus. Το τελευταίο έχει παράλληλα ένα από τα καλύτερα σε αίσθηση και αμεσότητα συστήματα διεύθυνσης, ενώ αρκετά καλή είναι και η αποτελεσματικότητα των φρένων. Η ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς του Focus έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, χωρίς όμως να λειτουργεί αρνητικά στην παρεχόμενη άνεση στους επιβάτες. 
Το μοναδικό ιαπωνικό μοντέλο της δοκιμής, το Nissan Almera, δε διακρίνεται σε κάποιο τομέα -στο δρόμο- έναντι των υπολοίπων ευρωπαϊκών αυτοκινήτων. Η ανάρτησή του έχει μαλακή ρύθμιση προς όφελος της άνεσης. Ο πίσω άξονας εμφανίζει αναπηδήσεις σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Σε δρόμο με στροφές το Almera εμφανίζει ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης, ενώ σε σβέλτους ρυθμούς κίνησης δεν παρέχει ανάλογα επίπεδα ενεργητική ασφάλειας με αυτά του Megane II.
Πολύ καλές είναι οι εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς από την οδική συμπεριφορά του Opel Astra σε σύγκριση με του Megane II. Το Γερμανικό μοντέλο εμπνέει ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή, καθώς εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα. Η ανάρτηση του Astra εξασφαλίζει καλή άνεση, ενώ η υποστροφή (ακόμα και υπερστροφή ανάλογα με τους χειρισμούς) θα εκδηλωθεί με ομαλό τρόπο.” προειδοποιώντας” τον οδηγό. Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του πολύ καλά σε αίσθηση τιμόνι και φρένα. 
Στην άνεση την... ανάσα του Peugeot 307 νιώθει το Renault Megane II. Ο οδηγός του μικρομεσαίου μοντέλου της Peugeot είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τη δύναμη του κινητήρα των 1,6 λίτρων, καθώς το ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο, η πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτηση και τα φαρδιά ελαστικά εξασφαλίζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Παράλληλα η ανάρτηση του 307 εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση στους επιβάτες, όχι όμως στα κορυφαία επίπεδα του Megane II. Θετικές είναι και οι εντυπώσεις από την αίσθηση του τιμονιού και την αποτελεσματικότητα των φρένων. 
Από τα πιο ευχάριστα οδηγικά με σπορτίφ χαρακτηριστικά μοντέλα είναι το Leon. H ανάρτηση του Ισπανικού μοντέλου με τη σφιχτή ρύθμιση συνδυάζεται πολύ καλά με το στιβαρό πλαίσιο και το καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι από αυτό του Megane II. Την πολύ καλή ενεργητική ασφάλεια που διαθέτει το Leon συμπληρώνουν τα φρένα, τα οποία ακινητοποιούν έγκαιρα το αυτοκίνητο. Η παρεχόμενη άνεση από την ανάρτηση -και τα καθίσματα- δε συγκρίνεται με αυτή των γαλλικών μοντέλων.
To Renault Megane συνδυάζει με άριστο τρόπο την παρεχόμενη άνεση με την οδική συμπεριφορά. Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων φαίνεται "λίγος" για τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Το Fiat Stilo εμφανίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση στους επιβάτες. Αρνητικό στοιχείο αποτελεί το πολύ ελαφρύ τιμόνι.
Το Ford Focus είναι ένα από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση μικρομεσαία αυτοκίνητα. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση.
Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης του Nissan Almera παρέχει καλή άνεση στους επιβάτες και ικανοποιητική οδική συμπεριφορά, όχι όμως ανάλογη με των Γαλλικών μοντέλων.

Το Opel Astra εμπνέει ασφάλεια στην οδήγηση. Η παρεχόμενη άνεση της ανάρτησης είναι αρκετά καλή παρά τη σφιχτή ρύθμισή της.
Η ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφορά συνδυάζεται με πολύ καλό τρόπο στο έτερο γαλλικό μοντέλο, το Peugeot 307.
Τα Leon διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σπορτίφ αίσθηση. H άνεση δεν είναι ανάλογη με του Megane II.


 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
 To Renault Megane II 1,4 5d απέναντι σε 6 ανταγωνιστικά μοντέλα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Γαλλική "ισορροπία" στο δρόμο
Επάρκεια ισχύος και ροπής σε όλα τα μοντέλα
And the winner is... Peugeot 307
Renault Megane II: Κορυφαία βαθμολογία στο Euro NCAP
Ανταγωνιστική ποιότητα
Πολυχρηστικότητα Stilo