Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/4/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/4/2004
Test mtx
Smart forfour 1,3
Street games
Το forfour ξεχωρίζει απόλυτα από τους υπόλοιπους εκπροσώπους της μικρής κατηγορίας.
H αρχική ιδέα της Smart για ένα νεανικό όχημα που θα ξεχωρίζει απόλυτα έχει πλέον ωριμάσει. Τόσο ώστε να μπορεί να παρέχει αυτά τα στοιχεία σε τέσσερις επιβάτες και όχι σε δύο. Δεν πρόκειται για παιχνίδι, όμως η οδήγησή του είναι διασκεδαστική και ανεβάζει τη διάθεση σαν να ήταν.
H Smart, εταιρεία-μέλος του ομίλου Daimler Chrysler, πραγματοποίησε την από καιρό αναμενόμενη "βουτιά στα βαθιά" λανσάροντας το πρώτο της όχημα άνω των δύο θέσεων και διεκδικεί έτσι μια θέση στην πολυπληθή, λαοφιλή και συνεπώς δύσκολη κατηγορία των κλασικών μικρών οχημάτων. Την προσπάθεια αυτή επωμίζεται το forfour, το οποίο υιοθετεί τις βασικές κατασκευαστικές και σχεδιαστικές αρχές που διέπουν τη λειτουργία της Smart από την αρχή της πορείας της, με πρώτη βασική διαφορά ότι πλέον μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις ή και πέντε επιβάτες και όχι δύο. Πρόκειται λοιπόν για ένα προϊόν το οποίο προφανώς δεν είναι τόσο προχωρημένο όσο το fortwo ή το roadster (και ακόμη περισσότερο το περιορισμένης παραγωγής crossblade), όμως τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την αισθητική του διαφέρει απόλυτα από τον ανταγωνισμό. Τα εκτεθειμένα σε κοινή θέα τμήματα του πλαισίου, τα αποσπώμενα πλαστικά τμήματα του αμαξώματος, τα δύο ζεύγη φωτιστικών σωμάτων εμπρός και τα έξι συνολικά φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος δημιουργούν μια υπερμοντέρνα εικόνα και ένα σύνολο νεανικό μεν αλλά χωρίς περιορισμό στην ηλικία που πρέπει να έχει ο κάτοχός του. Πιο απλά το όχημα αυτό θα γίνει αποδεκτό από νέους κάθε ηλικίας. Βασικά γνωρίσματα της σχεδίασης είναι ακόμη οι μικροί πρόβολοι εμπρός και ειδικά πίσω όπου πρωταγωνιστούν τα προεξέχοντα φτερά των τροχών. Ολόκληρο το όχημα δείχνει να έχει μια κλίση προς τα εμπρός και χάρη στο έντονα κεκλιμένο εμπρός μέρος (μαζί με το παρμπρίζ) εμπνέει ταυτόχρονα μια αίσθηση δυναμισμού, ζωντάνιας και διαρκούς κίνησης. Αναλόγως σύγχρονη είναι η εικόνα στο εσωτερικό με όμορφους συνδυασμούς χρωμάτων και υλικών αλλά και αρκετή ευρυχωρία καθώς και πολλές έξυπνες λύσεις με σαφείς πολυχρηστικές καταβολές. Από πλευράς μηχανικών μερών οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι τρεις 1,1, 1,3 (όπως το όχημα της δοκιμής) και 1,5 λίτρων με ισχύ 75, 95 και 109 ίππων αντίστοιχα. Δυνατά "χαρτιά" του forfour είναι ακόμη η πολύ καλή και ευχάριστη οδική συμπεριφορά του και ο πλούσιος εξοπλισμός ειδικά στον τομέα της ασφάλειας. Η τιμή είναι κάπως "αλμυρή" για την κλάση αυτή καθώς ξεκινά από τα 13.700 ευρώ για τα 1,1 λίτρα και τα 17.700 ευρώ για τα 1,5 λίτρα. Η μέση επιλογή που δοκιμάσαμε τιμάται 15.150 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά




Ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια
Ο κλωβός Tridion που γνωρίσαμε με τα πρώτα Smart συναντάται παραλλαγμένος και στο forfour.
Ο γνωστός κλωβός ασφαλείας Tridion χρησιμοποιήθηκε και στην κατασκευή του forfour με αρκετές αλλαγές από πλευράς διαστάσεων αλλά και δομής καθώς υπάρχουν σημαντικές ενισχύσεις κυρίως με νέα διαμήκη τμήματα κάτω από το πάτωμά του αλλά και στο πλαϊνό μέρος. Η κολόνα του τιμονιού και τα πεντάλ, τα οποία υποχωρούν σε περίπτωση σύγκρουσης, οι τέσσερις (προαιρετικά πέντε) ζώνες ασφαλείας και τα ισάριθμα προσκέφαλα και ακόμη οι στάνταρ τέσσερις και προαιρετικά έξι αερόσακοι δείχνουν το πολύ καλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας που μπορεί να προσφέρει το Forfour. Στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας τα τέσσερα δισκόφρενα με ABS και EBD καθώς και το στάνταρ ESP φροντίζουν για την εξάλειψη των όποιων τάσεων αποσταθεροποίησης του οχήματος.

Μας άρεσε
Η πλευρική στήριξη των καθισμάτων παρά το γεγονός ότι η πλάτη είναι σχετικά στενή. Ο πίνακας οργάνων με τις μικρές ενδείξεις στην περίμετρό του.
Δε μας άρεσε
Οι βίδες που είναι ορατές στις εσοχές του ταμπλό και δεν αφήνουν καλές εντυπώσεις. Οι χειρολαβές που έδειξαν ευπάθεια σε σκληρή χρήση και οι πόρτες που συχνά άνοιγαν με δυσκολία.
 
 Smart forfour 1,3
Εσωτερικό
Χώροι επιβατών - αποσκευών
Στο δρόμο
Ισχυρός ο κινητήρας, καλές οι επιδόσεις