Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/6/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/6/2004
Test mtx
Η μάχη της "μπερλίνας"
Οδική συμπεριφορά
Καλύτερη αίσθηση από το Ford Focus
Την περισσότερη οδηγική ικανοποίηση προσφέρει το Ford Focus.
Για μία ακόμη φορά σε συγκριτική δοκιμή το Ford Focus έδειξε ότι είναι ένα από τα πιο καλά μικρομεσαία οχήματα σε ό,τι αφορά την αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό. Το εν λόγω όχημα εμφανίζει ουδέτερες αντιδράσεις στο δρόμο, μικρές μόνο τάσεις υποστροφής ενώ και το πίσω τμήμα του οχήματος δεν "ξεκολλάει" εύκολα από την επιθυμητή τροχιά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι κορυφαίο και εύλογα γεμίζει σιγουριά τον οδηγό. Το Kia Cerato κυρίως λόγω των μαλακών ρυθμίσεων στην ανάρτηση περιορίζει τις σπορτίφ αναζητήσεις του οδηγού παρά το γεγονός ότι το όχημα λόγω του κινητήρα του μπορεί και κινείται ιδιαίτερα σβέλτα. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αισθητές, ωστόσο δεν επηρεάζουν την πορεία του οχήματος ενώ μόνο υπό πίεση θα εμφανιστεί υποστροφή η οποία ελέγχεται από το καλό σε αίσθηση και με σχετικά λίγες στροφές τιμόνι. Υπερστροφή εμφανίζεται με απότομη επιβράδυνση μέσα στη στροφή αλλά με προοδευτικό τρόπο. Το Nissan Almera δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην παροχή υψηλού επιπέδου άνεσης όπως δείχνει η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Οι κλίσεις στις στροφές είναι έντονες και η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από τάσεις υποστροφής και κάποιες ταλαντώσεις μέσα στη στροφή. Γενικά στο όχημα της Nissan ταιριάζει οδήγηση με "καθαρές" γραμμές καθώς και η υπερστροφή ανήκει στο "ρεπερτόριό" του. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει καλή αίσθηση αν και σε γρήγορες στροφές θεωρείται κάπως ασαφές.Τέλος το Renault Megane, από την πρώτη κιόλας "βόλτα", εντυπωσιάζει με την κορυφαία άνεση που προσφέρει καθώς είναι σχεδόν ισοπεδωτικό απέναντι στις περισσότερες από τις οδικές ανωμαλίες. Υπάρχει βεβαίως ένα αντίτιμο με τη μορφή της σχετικά μαλακής ανάρτησης, όμως αποδεικνύεται πολύ μικρό καθώς και οδηγικά το τετράθυρο Renault θα ανταποκριθεί πολύ καλά στην πίεση του οδηγού. Μοναδικό ίσως μειονέκτημα αυτού του πολύ καλού συνόλου είναι η αίσθηση του τιμονιού η οποία συχνά "μπερδεύει" τον οδηγό εμφανίζοντας πολύ γρήγορη επαναφορά.
Επιδόσεις
Γρήγορο και ευχάριστο σε μεγάλα ταξίδια είναι το Renault Megane λόγω των επιδόσεών του.
Εκμεταλλευόμενο πλήρως την αρκετά υψηλή ισχύ που παράγει το μηχανικό σύνολό του, το Megane 1,6 Sedan εμφανίζει πολύ καλές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, με αρκετή διαφορά από τους εν προκειμένω αντιπάλους του ειδικά στην περίπτωση της ρεπρίζ 80-120 χλμ/ώρα με 5η σχέση. Πολύ κοντά στο Γαλλικό όχημα και μάλιστα ταχύτερο στη μέτρηση 0-100 χλμ/ώρα είναι το Kia Cerato 1,6 το οποίο είναι εύλογα ευχάριστο τόσο εντός πόλης όσο και σε ταξίδι. Το Ford Focus 1,6 είναι τρίτο στη σειρά από πλευράς επιδόσεων όχι τόσο επειδή του λείπει δύναμη αλλά εξαιτίας των μακριών σχέσεων του κιβωτίου. Οι επιδόσεις του είναι πάντως γενικά καλές. Στο Nissan Almera, το μειονέκτημα των μακριών σχέσεων του κιβωτίου είναι πιο εμφανές καθώς το υπαρκτό νεύρο του κινητήρα δεν είναι εκμεταλλεύσιμο παρέχοντας μέτριες επιδόσεις. Στην προκειμένη περίπτωση πάντως υπάρχει όφελος στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου.
Το Nissan Almera έχει μαλακές ρυθμίσεις στην ανάρτησή του από όπου προκύπτουν και σχετικά έντονες κλίσεις στις στροφές.

Το Renault Megane Sedan κάνει τους δρόμους να μοιάζουν απόλυτα επίπεδοι ενώ είναι ευχάριστο σε στροφές.

To Kia Cerato είναι ευχάριστο στο δρόμο καθώς οι αντιδράσεις του είναι προβλέψιμες και προοδευτικές.

 
 Kia Cerato 1,6 4d και τρία ανταγωνιστικά σεντάν
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό
Χώροι
Οδική συμπεριφορά