Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/9/2004
Test mtx
Μια φορά......κι έναν καιρό
Οδική συμπεριφορά
Δεν… πάμε σαν άλλοτε
Αναμφισβήτητα το C2 είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα σε δρόμο με στροφές, όμως όταν τα όρια της πρόσφυσης ξεπεραστούν η υπερστροφή (χωρίς ESP) είναι δεδομένη και χρειάζεται προσοχή.
Η δομή στην ανάρτηση του C2 είναι ίδια με τις υπόλοιπες εκδόσεις του και αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον στον εμπρόσθιο και ημιάκαμπτο άξονα πίσω ενώ οι αντιστρεπτικές δοκοί είναι μεγαλύτερες και τα ελατήρια σκληρότερα. Έτσι, και μέσω της σκληρότερης ρύθμισης της ανάρτησης, προβάλλεται άμεσα ο περισσότερο σπορτίφ του χαρακτήρας με το ανάλογο αντίτιμο που μεταφράζεται σε μέτρια απορροφητικότητα των ανωμαλιών με συνέπεια να κλονίζονται τα επίπεδα άνεσης των επιβατών. Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του, το C2 μπορεί να κινηθεί γρήγορα εκμεταλλευόμενο την ισχύ του κινητήρα του επιδεικνύοντας σταθερότητα. Στις στροφές όπου εύλογα εστιάζεται και το ενδιαφέρον του αυτοκινήτου τα πράγματα είναι λιγάκι πολύπλοκα. Γρήγορο και ικανό να ευχαριστήσει τον οδηγό του μέσω της συμπεριφοράς του, το C2 είναι ελεγχόμενο και δεν χρειάζεται ιδιαίτερες ικανότητες για να κινηθεί γρήγορα. Τα ηλεκτρονικά άλλωστε (βλέπε ESP) -όπως ορίζουν οι νέες τάσεις- αναλαμβάνουν να σώσουν την κατάσταση σε δύσκολες συνθήκες. Kαι αυτή είναι η απτή απόδειξη του πως πρέπει να είναι ένα σπορ μικρό αυτοκίνητο σήμερα σύμφωνα με τους κατασκευαστές, αντίθετα με κάποιους (και εμάς μαζί) που θεωρούμε μοναδικό ένα αυτοκίνητο για την απόλαυση που μπορεί να προσφέρει και την ευκολία να σχηματίζει το χαμόγελο στα χείλια του οδηγού όπως έκανε -το επικίνδυνο ορισμένες φορές μεν- αλλά σίγουρα απόλυτα απολαυστικό Saxo VTS. Το C2 θα υποστρέψει πιο προοδευτικά από το Saxo στην κορυφή της στροφής ενώ πιο προοδευτική είναι και η μετάβαση στην υπερστροφή (με το ESP απενεργοποιημένο) δίδοντας στον οδηγό την ευκαιρία να κινηθεί γρήγορα. Στο όριο όμως, το μικρότερο κατά 70 χιλ. μεταξόνιο από το Saxo (και με διαφορετική δομή της πίσω ανάρτησης) ορίζει πιο απότομη αποκόλληση του πίσω μέρους ενώ σε αυτή την περίπτωση ο έλεγχος είναι καθαρά θέμα εμπειρίας αφού το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, που είναι πιο γρήγορο από τις υπόλοιπες εκδόσεις του C2, δεν προσφέρει καλή αίσθηση για την σχετική ενέργεια διόρθωσης του οδηγού. Τέλος, τα φρένα που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω ακινητοποιούν εύκολα το αμάξωμα ενώ η αίσθηση στην πίεση του μεσαίου πεντάλ είναι πολύ καλή.
Το C2 VTS είναι ιδιαίτερα σταθερό κινούμενο με μεγάλη ταχύτητα, με το σύστημα διεύθυνσης να είναι υπέρ του δέοντος βαρύ και άμεσο σε ενδεχόμενες αλλαγές πορείας.

 
 Citroen C2 1,6 VTS
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό - Χώροι
Κινητήρας
Οδική συμπεριφορά