Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/11/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/11/2004
TEST
Kia Sportage
Άλματα μπροστά
Το νέο Spotrage διαθέτει μοντέρνο και επιβλητικό σχεδιασμό.
Η δεύτερη γενιά του Kia Sportage αφήνει στο παρελθόν τον λιτό και σκληροτράχηλο εκτός δρόμου χαρακτήρα του πρώτου μοντέλου, έχοντας πλέον ένα πιο πολιτισμένο, δυναμικό ύφος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Tο προηγούμενης γενιάς Kia Sportage έχει διαγράψει μία αρκετά καλή πορεία στην Ελληνική αγορά στην κατηγορία των εκτός δρόμου οχημάτων, έχοντας ως βασικά πλεονεκτήματα την αξιοπιστία, τις πολύ καλές εκτός δρόμου δυνατότητες και τη χαμηλή τιμή αγοράς. Μέχρι πέρσι που ήταν διαθέσιμο έδειχνε πλέον σε αρκετούς τομείς ότι δεν είναι σε θέση να ακολουθήσει τα σύγχρονα πρότυπα της κατηγορίας, οπότε η αντικατάστασή του ήταν αναγκαία. Όσον αφορά το δεύτερης γενιάς Sportage, το οποίο λανσαρίστηκε πριν από λίγες μέρες στην Ελλάδα, το μόνο στοιχείο που διατήρησε είναι η ονομασία, καθώς σε όλους τους υπόλοιπους επιμέρους τομείς δεν εμφανίζει κανένα κοινό χαρακτηριστικό με το απερχόμενο μοντέλο. Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, η λιτή εικόνα του παρελθόντος έδωσε τη θέση της σε ένα πιο επιβλητικό όχημα με μοντέρνα αισθητική. Χαρακτηριστικά του γνωρίσματα αποτελούν τα εμπρός ευμεγέθη φωτιστικά σώματα και ο ογκώδης προφυλακτήρας με τους μεγάλους αεραγωγούς, καθώς και τα πλαϊνά πλαστικά τμήματα τα οποία τονίζουν τα φτερά και χαμηλά τις πόρτες. Αντίστοιχα και στο θάλαμο των επιβατών η αναβάθμιση είναι πολύ μεγάλη. Το νέο Sportage είναι σε θέση να ικανοποιήσει αρκετά τον αγοραστή που δίνει έμφαση στην αισθητική και την ποιότητα, αλλά και στους διαθέσιμους χώρους.Σημαντικές αλλαγές υπάρχουν και στο πλαίσιο, καθώς το τύπου σκάλας του πρώτου Sportage έδωσε στη θέση του σε ένα πιο στιβαρό αυτοφερόμενο. Σε συνδυασμό με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις (οι οποίες όπως και το δάπεδο και οι κινητήρες χρησιμοποιούνται και στο Hyundai Tucson) υπάρχει σημαντική βελτίωση στη σταθερότητα του οχήματος. Παράλληλα η μόνιμη κίνηση στους πίσω τροχούς του πρώτου Sportage και οι κοντές σχέσεις μετάδοσης έδωσαν τη θέση τους σε ένα πιο "σοφιστικέ" σύστημα τετρακίνησης, το οποίο συναντάται πλέον στα περισσότερα οχήματα ελεύθερου χρόνου.Παρά την πλήρη αναβάθμιση του νέου Sportage, η τιμή του παρέμεινε σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Η βασική έκδοση με τον κινητήρα των 2,0 λτ. κοστίζει 26.500 ευρώ με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, ενώ αυτή την περίοδο υπάρχουν προσφορές όπως είναι η πενταετής εγγύηση στα μηχανικά μέρη, καθώς και πέντε χρόνια δωρεάν service και οδική βοήθεια. Το νέο Sportage είναι διαθέσιμο και με κινητήρα V6 2,7 λτ. ισχύος 175 ίππων (32.500 ευρώ), όπως και με έναν ντίζελ 2,0 λτ. απόδοσης 112 ίππων (28.800 ευρώ).
Η κεντρική κονσόλα διαθέτει επένδυση αλουμινίου.

Εμπρός από τον επιλογέα των ταχυτήτων υπάρχουν δύο ποτηροθήκες, χώρος για μικροαντικείμενα και μια πρίζα 12V.

Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων, αλλά σχετικά συντηρητικός σε σχεδίαση.

Μας άρεσε
Η εικόνα του εσωτερικού και οι άνετοι χώροι των επιβατών.Η ασφαλής οδική συμπεριφορά και η σταθερότητα του Sorento.
Δε μας άρεσε
Το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε βάθος, ενώ ο οδηγός για να πατάει μέχρι τέρμα το συμπλέκτη θα πρέπει να κάθεται πιο μπροστά.Ο χώρος αποσκευών είναι μέτριος για τα δεδομένα της κατηγορίας και των διαστάσεων του αμαξώματος.
Κινητήρας
Kαλές επιδόσεις απέναντι στον ανταγωνισμό
O κινητήρας των 2,0 λτ. εμφανίζει μέτριο τράβηγμα και καλές επιδόσεις σε σχέση με βασικούς ανταγωνιστές.
Το μικρότερο μηχανικό σύνολο βενζίνης των 2,0 λτ. που κινεί το Sportage αποδίδει σύμφωνα με την Κορεάτικη φίρμα 142 ίππους, τιμή η οποία έρχεται αντιμέτωπη με τα 1.548 κιλά του αμαξώματος. Η διαθέσιμη ροπή των 184 Nm αποδίδεται σε υψηλές στροφές (4.500 σ.α.λ.), χαρακτηριστικό το οποίο γίνεται αντιληπτό στο δρόμο, καθώς το τράβηγμα δεν είναι ιδιαίτερα θετικό σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής. Στοιχείο το οποίο γίνεται περισσότερο αισθητό κατά την εκτός δρόμου κίνηση ειδικά σε ενδεχόμενο προσπέλασης έντονων ανωφερειών. Όσον αφορά τον επιλογέα των ταχυτήτων, δεν εμφανίζει ιδιαίτερα θετική αίσθηση στις αλλαγές των σχέσεων, ενώ ο σχετικά βαρύς συμπλέκτης με τη μεγάλη διαδρομή ενδέχεται να κουράσει στις αστικές μετακινήσεις. Η ευστροφία του μηχανικού συνόλου είναι ικανοποιητική, ενώ ο θόρυβος που παράγει δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες σε ένα ταξίδι.

 
 Kia Sportage
Εσωτερικό
Χώροι επιβατών - αποσκευών
Στο δρόμο
Παθητική ασφάλεια