Διαβάστηκε από 7393αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:26/1/2010
Το όνομα "Alto" μετράει ήδη 30 χρόνια ιστορίας και 7 γενιές, με τη νεότερη να εκσυγχρονίζεται σε πολλούς τομείς, διατηρώντας όμως τη φιλοσοφία του οικονομικού, ευκολοδήγητου και με πολύ καλό value for money μίνι αυτοκινήτου. Επιπλέον, παρ’ όλη τη μικρή αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων (μήκος: 3.500 χλστ., πλάτος: 1.600 χλστ. και ύψος: 1.470 χλστ.) με εξαίρεση το μεταξόνιο (2.360 χλστ.), παραμένει κόμπακτ.
(+): Κατανάλωση, ευελιξία, ισχύς κινητήρα, εργονομία, ποιότητα κύλισης
(-): Τραχύτητα κινητήρα, χώρος αποσκευών, ατέλειες στο φινίρισμα, άνεση ανάρτησης
Κινητήρας: "Σπιρτόζικος" και οικονομικός
Για την κίνηση των 892 κιλών του αμαξώματος φροντίζει το 3κύλινδρο, 12βάλβιδο μηχανικό σύνολο του 1,0 λτ. με τους 73 πραγματικούς ίππους (έναντι 68 ονομαστικών). Το μοτέρ αυτό ανεβάζει με ευκολία στροφές και έχει την απαραίτητη ζωντάνια μέχρι κυρίως τις 3 πρώτες σχέσεις μετάδοσης, την οποία χάνει με την επιλογή της 4ης και κυρίως της 5ης ταχύτητας. Επιπλέον, είναι οικονομικός σε κατανάλωση και με χαμηλές εκπομπές CO2, ενώ τα μόνα στοιχεία που ίσως ενοχλήσουν είναι το "τρέμουλο" του κινητήρα, όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, και η νεκρή διαδρομή του σχετικά σφιχτού πεντάλ συμπλέκτη.
Χώροι: Χωρίς πολλές ανέσεις
Πιο άνετα στο εσωτερικό του καινούργιου Alto θα νιώσουν οι εμπρός επιβάτες ανεξαρτήτως της σωματικής τους διάπλασης, όχι όμως και οι πίσω. Στη δεύτερη σειρά καθισμάτων ο αέρας για τα γόνατα και τα κεφάλια είναι οριακά επαρκής για φιλοξενούμενους με ύψος 1,75 μ., ενώ οι υψηλότεροι θα κληθούν να κάνουν παραχωρήσεις. Παράλληλα, μικρός είναι και ο χώρος αποσκευών των 129 λίτρων, ο οποίος φτάνει έως τα 774 λτ. με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος.
Τεχνικά xαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.)
996
Κύλινδροι
3
Βαλβίδες
12
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
73/5.980
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
95/4.650
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,8
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.)
16,1
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.)
30,0
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές C02 (γρ./χλμ.)
103
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
155
Βάρος (κιλά)
892
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Εξοπλισμός - τιμή
ESP
o
Αερόσακος οδηγού
•
Αερόσακος συνοδηγού
•
Πλευρικοί αερόσακοι
•
Αερόσακοι οροφής
o
Ηλ. παράθυρα εμπρός
•
Ηλ. παράθυρα πίσω
-
Ηλ. καθρέφτες
-
Κεντρικό κλείδωμα
•
Υποβοήθηση τιμονιού
•
Ρυθμιζόμενο τιμόνι
•
Air condition
•
Ηχοσύστημα
•
Προβολείς ομίχλης
o
Τιμή από (ευρώ)
8.990
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Εξωτερικές διαστάσεις (χλστ.)
Μήκος
3.500
Πλάτος
1.600
Ύψος
1.470
Μεταξόνιο
2.360
Κύκλος στοφής (μέτρα)
9,0
Μετρήσεις χώρων (χλστ.)
Κεφάλι οδηγού
48
Κεφάλι πίσω
-24
Πλάτος εμπρός
1.298
Πλάτος πίσω
1.200
Πόδια πίσω
-10
Χώρος αποσκευών (λτ.)
129
Στο δρόμο: Ασφαλές αλλά και σχετικά "νευρικό"
To νέο Alto χαρακτηρίζεται για την ευελιξία και την ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση, όπως και για το χαμηλό θόρυβο κύλισης. Ωστόσο, ως αυτοκίνητο πόλης θα το προτιμούσαμε πιο άνετο, αφού στα διαδοχικά μπαλώματα των δρόμων το αμάξωμά του εμφανίζει "νευρικότητα", λόγω της σχετικά σφιχτής ανάρτησης με τις μικρές διαδρομές.
Παράλληλα ο πίσω άκαμπτος άξονας αναπηδά και αντιδρά "ξερά" στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οδηγικά το τιμόνι ικανοποιεί σε βάρος και αμεσότητα, όχι όμως στον ίδιο βαθμό και σε πληροφόρηση, ενώ η ανάρτηση παρέχει την απαιτούμενη σταθερότητα και ασφάλεια σε ταχύτητες γύρω στα 120 χλμ./ώρα.
Εσωτερικό: Με "σοβαρή" και σύγχρονη σχεδίαση
Το ταμπλό του νέου μίνι της
Suzuki παρουσιάζει σύγχρονα στοιχεία στη σχεδίασή του, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν το τριάκτινο τιμόνι, ο στρογγυλός πίνακας οργάνων και το ξεχωριστά τοποθετημένο στροφόμετρο (δεν περιλαμβάνεται στη βασική έκδοση). Η έλλειψη όμως των πιο "ζωντανών" χρωματισμών έναντι των μουντών γκρι αποχρώσεων δεν αναβαθμίζει το διάκοσμο και κατ’ επέκταση το νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, την εικόνα μετριάζουν τα σκληρά πλαστικά με τις ατέλειες στο φινίρισμα, καθώς και οι σχετικά παράταιρες -με το υπόλοιπο εσωτερικό- επενδύσεις των πίσω θυρών, στις οποίες αρνητικό επίσης στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι τα παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω (όπως στα 3θυρα αυτοκίνητα).