Τα τεράστια μετατρόχια,τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα αποτελεσματικά φρένα εξασφαλίζουν στο Zafira Tourer κορυφαία ενεργητική ασφάλεια.
Mεγαλύτερο, φαρδύτερο και με πιο έντονα ποιοτικά χαρακτηριστικά, το Zafira Tourer ανεβαίνει ένα σκαλί παραπάνω από το σημερινό Zafira
Το εσωτερικό του Zafira Tourer σχεδιαστικά είναι σαφώς επηρεασμένο από το Insignia. Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν.
Ακόμα καλύτεροι χώροι και βελτιωμένη λειτουργικότητα για το νέο μέλος της οικογένειας Zafira.
Η έξτρα πανοραμική οροφή και το σχετικό παρμπρίζ κάνουν ιδιαίτερα ευχάριστη την παραμονή στο εσωτερικό του νέου Zafira Tourer.
Οδηγούμε το νέο Opel Zafira Tourer
Διαβάστηκε από9909αναγνώστες
Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/10/2011
Η Opel, σε αντίθεση με ότι νομίζουν οι περισσότεροι, δεν αντικαθιστά το υπάρχον Zafira, αλλά το συμπληρώνει με την μεγαλύτερo, πρακτικότερo, ποιοτικότερo και πιο κομψό Tourer.
Η Opel ίδρυσε την κατηγορία επταθέσιων, μικρομεσαίων πολυχρηστικών με το πρώτης γενιάς Zafira του 1999. Ύστερα από δώδεκα χρόνια και πάνω από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις έρχεται σήμερα να παρουσιάσει το νέο Zafira Tourer, που δεν αντικαθιστά το μοντέλο δεύτερης γενιάς, αλλά το συμπληρώνει . Προς το παρόν το τουλάχιστον, τα δύο μοντέλα θα πωλούνται παράλληλα, αλλά ας μην κρυβόμαστε στο προσεχές μέλλον από τις γραμμές παραγωγής θα βγαίνει μόνο το καινούργιο. Επίσης κάτι άλλο που θα πρέπει να προσεχθεί, είναι πως το μεγαλύτερο σε διαστάσεις Zafira Tourer στοχεύει στο Ford Grand C-Max.
Από την πρώτη κιόλας ματιά το Zafira Tourer δίνει το στίγμα του: μεγαλύτερο (+191 χλστ. σε μήκος και +57 χλστ. σε μεταξόνιο), φαρδύτερο (+96 χλστ. στο εμπρός και +78 χλστ. στο πίσω μετατρόχιο), ψηλότερο (+50 χλστ.) και με πιο έντονα ποιοτικά χαρακτηριστικά ανεβαίνει ένα σκαλί παραπάνω από το σημερινό Zafira. Σαφέστατα είναι και ομορφότερο. Απλά καμία σχέση με ότι ξέραμε.
Το Zafira Tourer διαθέτει δυναμισμό και δείχνει να έχει επιτύχει εκεί που το Astra και το Insignia δεν τα κατάφεραν απόλυτα: να σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Από τα φώτα μπούμερανγκ μέχρι το σχεδιαστικό τρικ της ανάγλυφης «λεπίδας» στο πλάι και από τις λεπτές κολόνες μπροστά-πίσω μέχρι την αεροδυναμική σχεδίαση που ο αρχισχεδιαστής Νιλς Λέμπ εμπνεύστηκε από τρένο υπεραταχείας, το Zafira Τοurer αγνοεί τη σχεδιαστική λογική του κουτιού, που έχουν τα οχήματα της κατηγορίας και βάζει γκολ από τα αποδυτήρια..
To Opel Zafira Tourer είναι διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης 1,4 τούρμπο με 140 ίππους και με τον αναβαθμισμένο 2λιτρο τουρμποντίζελ CDTI των 165 ίππων. Η τιμή εκκίνησης για την έκδοση Essentia 1,4Τ 140 PS είναι στις 21.500 ευρώ. Να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη έκδοση δεν διαθέτει 7θέσια, αλλά 5θέσια διάταξη (πρώτη φορά το όνομα Zafira συνδυάζεται με 5θέσιο εσωτερικό). Επιλογή 7θέσιου Zafira Tourer μπορεί να υπάρχει από την έκδοση Edition (23.800 ευρώ) και την κορυφαία Cosmo (25.400 ευρώ).
Παραγγελία του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει από τώρα και μάλιστα με όφελος 800 ευρώ, που αντιστοιχεί σε πακέτο εξοπλισμού με σύστημα πλοήγησης και έξυπνου φωτισμού, αλλά τα πρώτα αυτοκίνητα στη χώρα μας θα έρθουν τον Γενάρη του 2012.
Εσωτερικό – Έμφαση στην ποιότητα
Τα καλά νέα αφορούν τη σχεδίαση έχουν συνέχεια και στο εσωτερικό του Zafira Tourer, το οποίο σχεδιαστικά είναι σαφώς επηρεασμένο από το Insignia, αλλά ποιοτικά είναι ακόμα καλύτερο. Η πολύ καλή άπτουσα ποιότητα γίνεται άμεσα αντιληπτή από τα μαλακά πλαστικά μέρη του ταμπλό, αλλά και από το πολύ καλό φινίρισμα σε διακόπτες και χειριστήρια. Η κεντρική κονσόλα είναι ανάλογα φλύαρη με αυτή των Insigina/Astra και με την πρώτη ματιά τα πολλά κουμπάκια σε αγχώνουν, γρήγορα όμως προσαρμόζεσαι. Σαφώς και είναι ευπρόσδεκτοι οι 30+ κρυφοί και φανεροί αποθηκευτικοί χώροι. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πληρέστατος, ακόμα και από την βασική έκδοση, ενώ πλέον το Zafira Tourer διαθέτει την αφρόκρεμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων για μέγιστη ενεργητική ασφάλεια.
Χώροι – Με αναβαθμισμένο σύστημα FLEX7
Η αύξηση των διαστάσεων συντέλεσε ώστε οι χώροι του Zafira Tourer να είναι κατάλληλοι για… οικογενειακό πάρτι. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν ακόμη περισσότερο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, ενώ ο χώρος αποσκευών χωρίς τη χρήση της πίσω 3ης σειράς καθισμάτων φτάνει πλέον στα 710 λτ. (+65 λτ.). Αν και τα μεσαία καθίσματα αποθηκευτούν τότε δημιουργείται ένας ενιαίος και επίπεδος χώρος φόρτωσης, που φτάνει στα 1.860 λτ. (+40 λτ.). Αυτό που έχει σημασία όμως περισσότερο είναι πως ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα Flex7 απογειώνει την πρακτικότητα. Ενώ ολόκληρη η τρίτη σειρά εξακολουθεί να αναδιπλώνεται πλήρως στο πάτωμα, η δεύτερη σειρά έχει ανασχεδιαστεί: Δεν είναι πλέον μονοκόμματος πάγκος, αφού αποτελείται από τρία ανεξάρτητα ατομικά καθίσματα που αναδιπλώνονται πλήρως και δημιουργούν μία επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Το καθένα μετακινείται εμπρός/πίσω σε μια διαδρομή 210 χλστ.
Επιπλέον οι επιβάτες της δεύτερης σειράς μπορούν να απολαμβάνουν ευρυχωρία και λιμουζίνας χάρη στο σύστημα Lounge Seating. H πλάτη του μεσαίου καθίσματος της δεύτερης σειράς αναδιπλώνεται και περιστρέφεται δίνοντας τη θέση της σε αναπαυτικά υποβραχιόνια για τους επιβάτες των εξωτερικών καθισμάτων. Η διαμήκης διαδρομή των εξωτερικών καθισμάτων στην περίπτωση αυτή φτάνει τα 280 χλστ. – 70 χλστ. παραπάνω σε σχέση με τη στάνταρ έκδοση, και 80 χλστ. παραπάνω από το τρέχον Zafira. Τα εξωτερικά καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν επίσης κατά 50 χλστ. προς το κέντρο της καμπίνας.
Κινητήρες – Αρχικά μόνο δύο
Όχι τόσο πλουραλιστική είναι η διάθεση στη γκάμα των κινητήρων με μόλις 2 κινητήρες: έναν 2λιτρο τούρμποντίζελ CDTI (σε εκδοχές 110, 130 και 165 ίππων) και τον γνωστό τούρμπο βενζινοκινητήρα 1,4 Ecotec (με 120 ή 140 ίππους). Στην Ελλάδα θα εισαχθούν μόνο οι κορυφαίες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Και τα δύο αυτά σύνολα συνδυάζονται με 6τάχυτο χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, καθώς και με σύστημα start/stop. Με τον βενζινοκινητήρα, το χειροκίνητο κιβώτιο και start/stop, η Opel υπόσχεται 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και τελική 202 χλμ./ώρα με κατανάλωση 6,3 λτ./100 χλμ. (148 γρ.CO2/χλμ.), ενώ με το δυνατό πετρελαιοκινητήρα οι επιδόσεις είναι πιο καυτές: 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και τελική 208 χλμ./ώρα με 5,2 λτ./100 χλμ. (137 γρ.CO2/χλμ.).
Λίγο μετά την έναρξη των πωλήσεων, η γκάμα του Zafira Tourer θα επεκταθεί με ένα υπέρ αποδοτικό μοντέλο ecoFLEX με κινητήρα 2.0 CDTI(130 PS, 320 Nm, 4,3 λτ./100 χλμ. και 119 γρ. CO2/χλμ.) και εκδόσεις φυσικού Αερίου (CNG) & υγραερίου (LPG). Θα υπάρξουν αργότερα και εκδόσεις υψηλών επιδόσεων…
Στο δρόμο – ¶νετο και σταθερό
Οδηγήσαμε το νέο Opel Zafira Tourer με τον 1,4 κινητήρα των 140 ίππων στους δρόμους γύρω από το Μόναχο. Το πρώτο θετικό μήνυμα ήρθε από την πολύ καλή θέση οδήγησης με το ανατομικό πλέον κάθισμα και την πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα χάρη στις λεπτές κολώνες εμπρός-πίσω. Το νέο πάτωμα του Zafira Tourer διαθέτει την εμπρός ανάρτηση από το Insignia και την πίσω από το νέο Astra ή ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο WATTS αν προτιμάτε. Υπάρχουν και έξτρα ρυθμιζόμενες αναρτήσεις με επιλογή Normal, Confort και Sport. Από τα πρώτα κιόλας χλμ. γίνεται αντιληπτό πως ο κινητήρας είναι παραπάνω από επαρκής. Ειδικά με την προσθήκη λειτουργίας Overboost, που στιγμιαία ανεβάζει τη ροπή στα 220 Nm, μπορείς να κινείσαι με άνεση. Τα καλύτερα έρχονται στις χαμηλομεσαίες στροφές, ενώ ψηλότερα διαπιστώσεις μια τραχύτητα και αυξημένο θόρυβο, χωρίς θεαματικά αποτελέσματα στις επιδόσεις. Η οδηγική αίσθηση θυμίζει το Insignia και αυτό μόνο θετικό μπορεί να είναι για ένα όχημα του είδους. Οι κλίσεις ελέγχονται ικανοποιητικά, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και έτσι σημαδεύεις με ευκολία το άπεξ. Από εκεί και πέρα η μαλακή ανάρτηση καταδεικνύει πως το Zafira Tourer στοχεύει (με επιτυχία) στην άνεση, αλλά δεν είναι τόσο ακριβές ή διασκεδαστικό όπως το Ford C-Max. Μπορείς να σφίξεις τις αναρτήσεις-τιμόνι και να βελτιώσεις την απόκριση στο γκάζι με την επιλογή Sport (o πίνακας οργάνων αποκτά κόκκινο φωτισμό), αλλά σε κάθε περίπτωση το Zafira Tourer δεν μετατρέπεται σε οδηγική μηχανή. Το οποίο δεν είναι απαραίτητα κακό. Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι χαμηλός, οι ανωμαλίες καταπίνονται από την ανάρτηση, οι αποστάσεις καταπίνονται με ευκολία, το εσωτερικό είναι φωτεινό και χαίρεσαι να είσαι μέσα σε αυτό (ειδικά με την έξτρα πανοραμική οροφή και το ανάλογο παρμπρίζ) και με δυο λόγια σαν ανθρωπομεταφορέας το αυτοκίνητο παίρνει άριστα. Τα τεράστια μετατρόχια εγγυώνται σταθερότητα στην ευθεία και κράτημα στις στροφές, τη στιγμή που ένα σκασμός ηλεκτρονικά συστήματα και αποτελεσματικά φρένα εξασφαλίζουν κορυφαία ενεργητική ασφάλεια.