Μία από τις σημαντικότερες επεμβάσεις που μπορεί να κάνει κανείς για να αυξήσει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου του, αφορά την εξάτμιση. Η τυπική εξάτμιση κατασκευάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να περιορίζει τη ροή των καυσαερίων, οπότε αντίστοιχα, μία βελτιωτική εξάτμιση, έχει τη δυνατότητα να απελευθερώνει αυτή τη ροή των καυσαερίων, με αποτέλεσμα να μπορεί ο κινητήρας να αυξήσει αυτόματα τη δύναμη που παράγει. Αν μάλιστα, ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι «φιμωμένος» σε μεγάλο βαθμό, τότε η επιπλέον δύναμη που θα αποδώσει, η βελτίωση της εξάτμισης, θα είναι ανάλογη, αλλάζοντας και τη «δυναμική» ολόκληρου του αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για «δυναμική» που μπορεί να εμφανιστεί σε δύο τομείς: στην αύξηση της ιπποδύναμης ή της ροπής που παράγει το μοτέρ. Επιπλέον αν η εξάτμιση δεν είναι «φιμωμένη», πέραν της βελτίωσης του κινητήρα, έχει και το συν, ότι ακούγεται καλύτερα. Μια «ελεύθερη» εξάτμιση προσφέρει μία ευχάριστη και έντονη χροιά στον ήχο που παράγει, με ανάλογης έντασης μπάσο.