• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Φυσικό αέριο ή Diesel; Εσείς τι θα επιλέγατε;

CNG vs Diesel

Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/8/2016

Ποιο καύσιμο θα επιλέγατε για το αυτοκίνητό σας, diesel ή φυσικό αέριο;

 

Ο περιορισμός της αγοραστικής μας δύναμης μας έχει αναγκάσει να προσπαθούμε να εξοικονομούμε χρήματα και από τα καύσιμα. Αρχικά η πλειοψηφία της αγοράς στράφηκε προς το diesel, ειδικά μετά την απελευθέρωσή του στα αστικά κέντρα, ενώ τελευταία αρχίζει και κερδίζει έδαφος και το φυσικό αέριο. Ο λόγος είναι προφανής και ξεκάθαρος. Εξοικονόμηση χρημάτων. Ειδικά από τη στιγμή που ξεπεράστηκαν οι διάφορες «άκυρες» προκαταλήψεις που υπήρχαν σχετικά με τη χρήση του.

Να δούμε όμως με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τι οικονομία προκύπτει. Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέριο τιμολογείται ανά κιλό και όχι λίτρο) ισοδυναμεί με 1,30 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Πρακτικά για κάθε 1.000 χιλιόμετρα που διανύουμε, θα χρειαστούμε 66 λτ. πετρελαίου και 43 κιλά φυσικού αερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει (μέση τιμή Φεβρουαρίου):

·         Πετρέλαιο κίνησης: 68,60 ευρώ

·         Φυσικό αέριο: 38,70 ευρώ

Παράλληλα το φυσικό αέριο συγκριτικά με το diesel εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 της τάξης του 10-15% και περίπου 80% λιγότερους υδρογονάνθρακες και οξείδια του αζώτου.

Βέβαια αυτά τα δεδομένα αφορούν κίνηση αποκλειστικά με φυσικό αέριο. Και το αναφέρουμε διότι τα CNG (compressed natural gas) μοντέλα της αγοράς είναι στην ουσία τα βενζινοκίνητα που τους έχει προστεθεί εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου. Συνεπώς όταν τελειώσει το φυσικό αέριο την κίνηση την αναλαμβάνει η βενζίνη, με αποτέλεσμα να αυξάνονται και οι ρύποι και η κατανάλωση.

Το αναφέρουμε αυτό διότι το φυσικό αέριο (CNG) δεν υγροποιείται εύκολα και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο. Βέβαια ως αέριο, καταλαμβάνει περισσότερο όγκο ανά μονάδα βάρους με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που το χρησιμοποιούν να έχουν μικρότερη αυτονομία και να θέλουν ανεφοδιασμό συχνότερα.

Και εδώ είναι το μεγάλο μειονέκτημα του φυσικού αερίου. Αυτή τη στιγμή συνολικά υπάρχουν σαφώς λιγότερα πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, τα οποία έχουν την υποδομή και εμπορεύονται φυσικό αέριο, σε σχέση με όλα τα πρατήρια που εμπορεύονται diesel, το οποίο σε συνδυασμό με τη μικρή αυτονομία δημιουργεί δυσκολίες στους κατόχους.

Και επειδή τα πάντα κινούνται γύρω από την οικονομία για το τέλος αφήσαμε τη διαφορά στο κόστος αγοράς. Όπως είπαμε όλα τα εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου (ή τροποποιημένα) είναι κατασκευασμένα πάνω στα βενζινοκίνητα μοντέλα και κοστίζουν δύο χιλιάρικα παραπάνω με αποτέλεσμα η τιμή τους να φτάνει στα ίδια επίπεδα με αυτή, των αντίστοιχων diesel μοντέλων.  

Εσείς λοιπόν βλέποντας όλα τα δεδομένα θα προτιμούσατε να αγοράσετε το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου ή με κινητήρα βενζίνης μαζί με εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου; Τι θα μπορούσε να συμβεί ώστε να σας κάνει να αλλάξετε άποψη; 

Tags: SPENDLESS, cng, diesel
 
  • Mιχάλης Ρέπουλης

    Για να μπορέσει να κρίνει κανείς, πρέπει να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα.H δεξαμενή καυσίμων ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου χωρεί 43 κιλά φυσικού αερίου ώστε με ένα γέμισμα να έχει αυτονομία 1000 χιλ.; Υπάρχει χώρος και για συμπληρωματική δεξαμενή βενζίνης; Επίσης πόσα πρατήρια φυσικού αερίου υπάρχουν σήμερα στην Αττική και πόσα στην υπόλοιη Ελλάδα;

      1
  • Νίκος

    Έλεος! πριν από 5 χρόνια προωθούσατε το υγραέριο. Τώρα το φυσικό αέριο!!!! Το υγραέριο γιατί το ξεχάσατε σε αυτήν την σύγκριση. και μαζί με εσάς το έχουν ξεχάσει και οι αντιπρόσωποι που σνομπάρουν συστηματικά τα μοντέλα με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου. Το ντίζελ μπορεί να είναι φθηνότερο ως καύσιμο αλλά κάθε τρεις και λίγο ακούω για προβλήματα στους κινητήρες που η αποκατάστασή τους κοστίζει χιλιάρικα. Στην βενζίνη αυτά δεν υπάρχουν!!

     
    • autotriti

      Απάντηση: Έχουμε πολλά θέματα για το φυσικό αέριο και ανά τακτά χρονικά διαστήματα αναφερόμαστε σε αυτό. Ακόμη και στην αρχική μας σελίδα αυτή τη στιγμή μπορείτε να βρείτε σχετικό θέμα για το υγραέριο, τα οφέλη του και τη συντήρησή του.

       

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα

Υγραέριο - Υπολογίστε το ετήσιο όφελος
 *Συμπληρώστε τα 4 πρώτα πεδία, πατήστε "Υπολογισμός" και βρείτε το ετήσιο κέρδος
Χλμ. το χρόνο:
Μέση Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.):
Tιμή Βενζίνης (€):
Tιμή Υγραερίου (€):
Κόστος Βενζίνης (€/έτος):
Κόστος Υγραερίου (€/έτος):
Ετήσιο Κέρδος (€):
Μείωση Κόστους (%):
O παραπάνω τύπος υπολογίζει ότι η μέση κατανάλωση ενός αυτοκινήτου με LPG είναι περίπου 20% περισσότερη, σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο.