Μας πρήζετε με κατανάλωση & ηλεκτρικά, μα τα ταξί είναι diesel ή CNG!

Μας πρήζετε με κατανάλωση & ηλεκτρικά, μα τα ταξί είναι diesel ή CNG!

62.910 Επισκέψεις στο άρθρο (17/3/2024)

- 600 ευρώ το χρόνο καίει σε ρεύμα τo ηλεκτρικό, αλλά θέλει κάθε μέρα πρίζα
- 1.200 ευρώ το χρόνο καις με CNG, που έχει μόνο 28 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα
- Με diesel έχεις σούπερ αυτονομία, αλλά θες 2.200 ευρώ το χρόνο για καύσιμα
- Αν μιλάμε για ταξί, τότε το χρόνο θες 1.800 με ηλεκτρικό, 3.600 με CNG και 6.600 με diesel

600 ευρώ το χρόνο καίει σε ρεύμα τo ηλεκτρικό, αλλά θέλει κάθε μέρα πρίζα

Από παντού βαλλόμαστε ως petrolheads για τα ηλεκτρικά μοντέλα και το πόσο οικονομικά είναι στη χρήση. Απαντήστε μας όμως, γιατί τα ηλεκτρικά ταξί είναι ελάχιστα σε σχέση με τα diesel ή φυσικού αερίου (CNG); Αφού οι επαγγελματίες τα επιλέγουν, δεν  είναι καλύτερα;

Πριν απαντήσουμε ας δούμε κάποια δεδομένα, συγκρίνοντας τρία μικρομεσαία μοντέλα. Συγκεκριμένα, το ηλεκτρικό Nissan Leaf με τη μεγάλη μπαταρία (από 32.400 ευρώ), την Octavia της Skoda με φυσικό αέριο (από 31.100 ευρώ) και το diesel Peugeot 308 (από 32.800 ευρώ).
 
Το Nissan Leaf σύμφωνα πάντα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center το χρόνο θα κοστίσει στον κάτοχό του κοντά στα 600 ευρώ, με την προϋπόθεση πως θα φορτίζει στο σπίτι του. Πρακτικά όμως αυτό είναι και το μεγάλο του πρόβλημα (όπως και όλων των ηλεκτρικών), ότι θα πρέπει σχεδόν κάθε βράδυ να το βάζεις στην πρίζα. Παράλληλα το ηλεκτρικό θα σε δυσκολέψει σε ένα ταξίδι, αφού με κανονικούς ρυθμούς θα χρειαστεί μια 20λεπτη στάση τουλάχιστον για φόρτιση.

1.200 ευρώ το χρόνο καίς με CNG, που έχει μόνο 28 πρατήρια σε όλη την Ελλάδα

Ας δούμε τώρα τι ισχύει με ένα αγαπημένο αυτοκίνητο των επαγγελματικών ταξί, την Skoda Octavia στην έκδοση με φυσικό αέριο, μια έκδοση αρκετά δημοφιλή στους επαγγελματίες αυτοκινητιστές.
 
Για να ένα χρόνο λοιπόν, το κόστος του φυσικού αερίου είναι 1.200 ευρώ, δηλαδή το διπλάσιο από αυτό ενός ηλεκτρικού. Εδώ μπορεί να μην έχεις την «υποχρέωση» της καθημερινής φόρτισης, ωστόσο ο ανεφοδιασμός δεν είναι και τόσο απλός, αφού το δίκτυο πρατηρίων με φυσικό αέριο είναι εξαιρετικά περιορισμένο. Μόλις 28 σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίω τα 8 στην Αττική. Συνεπώς κάθε βδομάδα περίπου θα πρέπει να προγραμματίσεις ένα γέμισμα. Παράλληλα ένα μειονέκτημα για κάποιον που θέλει να αγοράσει αυτοκίνητο φυσικού αερίου, είναι ότι υπάρχουν ελάχιστα μοντέλα που βγαίνουν από το εργοστάσιο με κινητήρα διπλού καυσίμου.

Με diesel έχεις σούπερ αυτονομία, αλλά θες 2.200 ευρώ το χρόνο για καύσιμα

Από την άλλη ακόμα υπάρχουν επιλογές σε diesel, τουλάχιστον στην κατηγορία των μικρομεσαίων, γιατί στα μικρά σχεδόν δεν υπάρχει τίποτα. Φυσικά με ένα diesel δεν έχεις έννοιες όπως γέμισμα η αυτονομία σε ένα ταξίδι. Για την ακρίβεια είναι ιδανικό σε ταξίδι. Για παράδειγμα το diesel Peugeot 308 έχει αυτονομία σε ταξίδι πάνω από 1.000 χλμ.!
 
Εδώ το πρόβλημα είναι το κόστος, γιατί σε ετήσια βάση φτάνει στα 2.200 ευρώ, σχεδόν διπλάσια από CNGκαι 4πλάσια από ηλεκτρικό.

Αν μιλάμε για ταξί, τότε το χρόνο θες 2.100 με ηλεκτρικό, 4.200 με CNG και 7.700 με diesel

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αντίστοιχα δεδομένα για ένα ταξί, τα οποία κάνουν σχεδόν 70.000 χλμ. το χρόνο. Εδώ οι διαφορές είναι τεράστιες καθώς με ένα ηλεκτρικό ταξί το κέρδος από τα καύσιμα σε3 σχέση με ένα dieselείναι 5.500 ευρώ το χρόνο. Μιλάμε δηλαδή για ένα 500ρικο το μήνα. Για την ακρίβειατο χρόνο θες 2.100 με ηλεκτρικό, 4.200 με CNG και 7.700 με diesel.
 
Σημαντικό να αναφέρουμε πως ως καθημερινό όριο χλμ. θέσαμε τα 200 χλμ. καθώς οι εταιρείες που νοικιάζουν ταξί, στα καινούρια μοντέλα (οποιουδήποτε καυσίμου) βάζουν ημερήσιο όριο τα 250 χλμ.. Και ίσως εδώ να κρύβεται και ο λόγος που τα dieselπροτιμώνται από τους επαγγελματίες. Τα παλαιότερα ταξί, που είναι όλα diesel, δεν έχουν καθημερινό όριο χλμ..

Mercedes
SEAT