Οδική συμπεριφορά: Στρίβει σαν Alfa, αλλά έχει ελαφρύ τιμόνι
Η ανάρτηση με τα ενεργά αμορτισέρ προσφέρει μια εξαιρετική ισορροπία σε άνεση και κράτημα και σε συνδυασμό με την ομαλή λειτουργία του υβριδικού συστήματος, η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει.
Είναι αλήθεια πως στα χαρτιά η Plug-in εκδοχή είναι βαριά ξεπερνώντας τα 1.900 κιλά με τον οδηγό. Θα περίμενε κανείς αυτό να έχει αισθητή επίπτωση στην δυναμική συμπεριφορά σε σχέση με τις πολύ καλές υβριδικές Tonale των 130 και 160 ίππων που δοκιμάσαμε παλαιότερα. Ε, λοιπόν καμία σχέση! Oι μηχανικοί της Alfa φαίνεται να έκαναν ξανά το θαύμα τους, έχοντας δουλέψει να θυμίσουμε πάνω στην πλατφόρμα του…Jeep Compass.
Σε συνδυασμό με την ηλεκτρική τετρακίνηση (ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς) και με το σύστημα torque vectoring να επενεργεί σε όλους τους τροχούς, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι απίθανα. Το τιμόνι παραμένει ελαφρύ, αν και η λειτουργία Dynamic σώζει κάπως την κατάσταση.
Χωρώντας τη νέα μπαταρία στο διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου -εκτείνεται στο δάπεδο σχεδόν από το ύψος του ταμπλό στην κεντρική κονσόλα και μέχρι και τα πίσω καθίσματα- κατάφεραν μια σχεδόν 50-50 κατανομή βάρους με ταυτόχρονη μείωση του κέντρου του. Παράλληλα η σφιχτή ανάρτηση διαθέτει ενεργά αμορτισέρ δύο σταδίων, τα οποία ειδικά στη λειτουργία Dynamic ελέγχουν απόλυτα τις κινήσεις του αμαξώματος και βοηθούν την κορυφαία Τonale να στρίψει ουδέτερα και με ελάχιστη κλίση. Σε συνδυασμό με την ηλεκτρική τετρακίνηση (ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς) και με το σύστημα torque vectoring να επενεργεί σε όλους τους τροχούς, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι απίθανα.
Έτσι η Tonale στρίβει τόσο δυναμικά, που…. τονίζεται η ανάλαφρη αίσθηση του τιμονιού, το οποίο στη λειτουργία Normal το λες και ξενέρωτο, χωρίς πάντως να του λείπει ακρίβεια και αμεσότητα. Η ανάρτηση με τα ενεργά αμορτισέρ προσφέρει μια εξαιρετική ισορροπία σε άνεση και κράτημα και σε συνδυασμό με την ομαλή λειτουργία του υβριδικού συστήματος, η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει. Το σύνολο «πατάει» με σιγουριά, στρίβει και φρενάρει δυναμικά, ενώ τα μεγάλα αλουμινένια και σταθερά paddles πίσω από τιμόνι είναι κυριολεκτικά ένα φετίχ στις εναλλαγές των 6 σχέσεων του διπλοσύμπλεκτου αυτόματου κιβωτίου, που είναι αρκούντως γρήγορο στη λειτουργία του.
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 |
Σελίδα 2 | Κινητήρας - Επιδόσεις: 65 χλμ. με ρεύμα & δυναμικές επιδόσεις |
Σελίδα 3 | Οδική συμπεριφορά: Στρίβει σαν Alfa, αλλά έχει ελαφρύ τιμόνι |
Σελίδα 4 | Η γνώμη μας |
Σελίδα 5 | Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά |