Η ηλιοπροστασία έξω από το τζάμι σου κερδίζει τουλάχιστον 5 βαθμούς

14.423 Επισκέψεις στο άρθρο (4/5/2024)
Η ηλιοπροστασία έξω από το τζάμι σου κερδίζει τουλάχιστον 5 βαθμούς

- Όταν μένει στον ήλιο η θερμοκρασία στην καμπίνα ξεπερνά τους 60 βαθμούς
- Έρευνα του ADAC δείχνει ότι η ασημένια ηλιοπροστασία κάνει δουλειά
- Αν τη βάλεις απέξω όμως, κερδίζεις στην καμπίνα 5 βαθμούς παραπάνω απ`ότι αν την έχεις από μέσα
- Τι διαφορά κάνουν φιμέ & μαύρο ή λευκό χρώμα στο αυτοκίνητο

Όταν μένει στον ήλιο η θερμοκρασία στην καμπίνα ξεπερνά τους 60 βαθμούς

Οι πρώτες ζέστες είναι εδώ και σε λίγες εβδομάδες, ο ένας καύσωνας θα διαδέχεται τον άλλον και το αυτοκίνητο θα μετατρέπεται ουσιαστικά σε σάουνα κάθε φορά που θα ανοίγουμε την πόρτα και θα μπαίνουμε μέσα για να πάμε στη δουλειά ή την βόλτα μας. Έρευνες που έχουν γίνει, έχουν δείξει πως αν το αυτοκίνητο μείνει στον ήλιο για πολλές ώρες, τότε η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί ακόμη και στους 60 βαθμούς ανάλογα το αυτοκίνητο. Το γεγονός αυτό κάνει απαραίτητη την χρήση ηλιοπροστασίας αλλά και άλλων τρόπων αντηλιακής προστασίας, ώστε η θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα να παραμένει σε λογικά επίπεδα.

Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC, θέλοντας να εξετάσει ποιος είναι ο αποτελεσματικός τρόπος προστασίας από τον ήλιο, πήρε 7 πανομοιότυπα Dacia Duster και τα εξόπλισε με διαφορετικού τύπου προστασία, ώστε να δει ποια είναι η καλύτερη.

Βάλτε την ασημένια ηλιοπροστασία έξω από το αμάξι, όχι από μέσα

Η έρευνα κατέληξε ότι χωρίς καμία προστασία, η θερμοκρασία στο εσωτερικό του Duster μπορεί να φτάσει τους 53 βαθμούς Κελσίου, όμως με την χρήση μιας ημικουκούλας, ο υδράργυρος μπορεί εύκολα να πέσει κατά 10 βαθμούς σε 43 βαθμούς Κελσίου. Δεύτερη καλύτερη λύση αποδείχθηκε πως είναι η ασημένια ηλιοπροστασία, αξίζει όμως να σταθούμε στο κόλπο που την κάνει πιο αποτελεσματική.

Η έρευνα έδειξε πως εάν η ασημένια ηλιοπροστασία τοποθετηθεί μέσα στο αμάξι, τότε η θερμοκρασία μειώνεται κατά μόλις 4 βαθμούς (49°C) γιατί οι ηλιακές ακτίνες περνούν από το τζάμι και εγκλωβίζονται (κάποιες από αυτές) μέσα στην καμπίνα. Ο ADAC προτείνει στους οδηγούς να τοποθετούν ασημένια ηλιοπροστασία έξω από το αυτοκίνητο γιατί με αυτόν τον τρόπο η θερμοκρασία μπορεί να μειωθεί ακόμη και στους 45°C (από τους 53°C). Σε κάθε περίπτωση, η ηλιοπροστασία είναι καλό να καλύπτει όλο το μήκος και το πλάτος του παρμπρίζ, ώστε να μην υπάρχουν κενά.

Τα φιμέ και η διαφορά μεταξύ μαύρου και άσπρου αυτοκινήτου

Ένας ακόμη τρόπος αντιμετώπισης των ακτινών του ηλίου είναι η τοποθέτηση φιμέ κρυστάλλων, τα οποία μειώνουν την θερμοκρασία στην καμπίνα κατά 2 βαθμούς, σε σχέση με το αυτοκίνητο αναφοράς χωρίς καθόλου προστασία. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως τα αυτοκίνητα που είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα είναι «μαγνήτης» για την ζέστη σε σχέση με τα άσπρα και γενικά τα ανοιχτόχρωμα αυτοκίνητα, αφού σύμφωνα με την έρευνα, η διαφορά στην θερμοκρασία ανάμεσα σε ένα μαύρο και ένα άσπρο αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει ακόμη και τους 5 βαθμούς Κελσίου.

Mercedes
test center