4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Αν και πρωτότυπο η εξέλιξη του Motiv.e μοιάζει να βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο.
MOTIV.e. concept: To 4τροχο της Yamaha
7.016 Επισκέψεις στο άρθρο (22/11/2013)
Ένα μικρό πρωτότυπο υβριδικό μοντέλο αποκάλυψε η Yamaha στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο, δίνοντας τη λύση της... για τις μελλοντικές αστικές μετακινήσεις.
Το πρωτότυπο MOTIV.e, είναι ένα πολύ μικρό αυτοκίνητο πόλης και, αν μη τι άλλο, δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της ιαπωνικής εταιρίας για το πώς βλέπει το μέλλον της στην αστική μετακίνηση.
Βασικός συνεργάτης αυτής της νέας προσπάθειας της Yamaha στα αυτοκίνητα είναι ο σχεδιαστικός οίκος του Gordon Murray, του Νότιο-αφρικανού με την πολύχρονη εμπειρία στη σχεδίαση F1 πρωτοτύπων, γνωστού φυσικά και για την εκπληκτική McLaren F1 που παρουσιάστηκε πριν από 20 σχεδόν χρόνια.
Όλα τα εξωτερικά πάνελ του Motiv.e είναι κατασκευασμένα από ειδικά εξελιγμένο πλαστικό που μπορεί να αντισταθεί σε μικροσύγκρουση καλύτερα από ό,τι το αλουμίνιο ή το ατσάλι, σύμφωνα με την εταιρία. Από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένος και ο σκελετός των καθισμάτων με την πατέντα να ανήκει στον Gordon Murray. Τεχνολογία Formula 1 βλέπουμε και στο σωληνωτό του πλαίσιο πάνω στο οποίο βιδώνονται όλα τα βασικά μηχανικά μέρη μαζί με τον κλωβό ασφαλείας και τα ηλεκτρικά. Το νέο μικρό αυτοκινητάκι της Yamaha το οποίο έχει μήκος μόλις 2,7 μ., πλάτος 1,47 μ. και ύψος 1,48 μ. θα κινείται από δύο μοτέρ, ένα ηλεκτρικό και ένα εσωτερικής καύσης.
Για το πρώτο, η μπαταρία που το τροφοδοτεί είναι ιόντων-λιθίου 8,8 KWh και ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 20 ίππους η οποίοι μπορούν να φτάσουν στιγμιαία τους 34 ίππους έχοντας να κινήσουν μόνο 730 κιλά. Το πιο σημαντικό βέβαια όσον αφορά τα ηλεκτρικά μοτέρ δεν είναι η ισχύς αλλά η ροπή η οποία ανέρχεται για την περίσταση στα 69,9 kgm! Η τελική του αγγίζει τα 105 χλμ./ώρα, τα 0-100χλμ./ώρα έρχονται σε 15 περίπου δεύτερα ενώ η αυτονομία του φτάνει τα 160 χλμ. με μία μόνο φόρτιση. Η μπαταρία του μπορεί να φορτιστεί με ειδικό φορτιστή σε μία μόλις ώρα ενώ χρειάζεται τρεις ώρες αν επιλεχθεί μια απλή οικιακή πρίζα.
Για το μοντέλο με τον βενζινοκινητήρα ακόμη δεν γνωρίζουμε πολλά πράγματα παρά μόνο ότι θα είναι 3κύλινδρος, 1000άρης, θα αποδίδει περίπου 70-80 ίππους και θα προέρχεται επίσης από τη Yamaha.
Σημαντική καινοτομία για το MOTIV.e είναι η μέθοδος μαζικής παραγωγής iStream που εφηύρε και εξέλιξε ο ίδιος ο Gordon Murray. Η συγκεκριμένη μέθοδος ενσωματώνει τεχνολογίες που έχουν αναπτυχθεί στη Formula 1 (εξού και το μικρό βάρος του αυτοκινήτου) και προσφέρει σημαντικές οικονομίες κλίμακας καθώς το εργοστάσιο παραγωγής που την υιοθετεί μπορεί να έχει μόλις το 1/5 του μεγέθους ενός συμβατικού εργοστασίου. Αυτό μειώνει παράλληλα την επένδυση στη δημιουργία του εργοστασίου κατά 80%. Παρά το σημαντικά μικρότερο μέγεθος του εργοστασίου η ικανότητά του να παράγει διαφορετικές εκδοχές της ίδιας πλατφόρμας δεν μειώνεται στο ελάχιστο, σύμφωνα με την Gordon Murray Design, ενώ σημαντικά είναι και τα οφέλη από την μειωμένη κατανάλωση ενέργειας που μεταφράζονται σε μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η διαφορά του σε σχέση με τον τρόπο παραγωγής που ξέρουμε μέχρι σήμερα είναι ότι το τελευταίο πράγμα που μπαίνει πάνω στο έτοιμο σχεδόν αυτοκίνητο είναι τα εξωτερικά πάνελ (καπό, πόρτες κτλ.) ενώ όλα τα υπόλοιπα έχουν περαστεί στο πλαίσιο πριν από αυτό.
Προς το παρόν και οι δύο πλευρές δηλώνουν ότι πρόκειται απλά για ένα πρωτότυπο. Δεν αποκλείεται όμως να το δούμε σε 2-3 χρόνια στην παραγωγή δεδομένων και των αντιδράσεων του κοινού.