Το ΑutoΤρίτη Test Center αναδεικνύει τις ικανότητες 10 δικίνητων οικογενειακών SUV σε χιονισμένο έδαφος. Ποια είναι τα όριά τους και πόσο ικανά είναι σε αυτό το τερέν. Η σημασία των ελαστικών και των ηλεκτρονικών, αλλά και τι διαφορά κάνει η τετρακίνηση.
Το AutoΤρίτη Test Center «σήκωσε ξανά τα μανίκια του», ή για την ακρίβεια φόρεσε τα ισοθερμικά του με σκοπό να υλοποιήσει ακόμα ένα μοναδικό Mega Test. Αυτή τη φορά, με σύμμαχό μας 10 από τα πιο hot δικίνητα μικρομεσαία SUV, αλλά και ένα τετρακίνητο πήραμε τους δρόμους και τα... βουνά. Κυριολεκτικά, φτάνοντας μέχρι το χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων. Εκεί πραγματοποιήθηκε το κύριο μέρος των δοκιμών μας, όπου για δύο μέρες υποβάλλαμε τα 10 συν 1 μοντέλα σε διάφορες απαιτητικές διαδικασίες πάνω στο χιόνι, ίσως το πιο δύσκολο τερέν, που μπορεί να συναντήσετε σε μια διαδρομή.
Οι πρωταγωνιστές του «Snow Test»
Πριν αναλύσουμε περαιτέρω τα πεπραγμένα ας γνωρίσουμε τα 10+1 μοντέλα που πήραν μέρος σε αυτήν την πολύ απαιτητική δοκιμασία, η επιλογή των οποίων έγινε με κύριο κριτήριο την δημοφιλία τους στο αγοραστικό κοινό, όπως καταγράφηκε βάσει των ταξινομήσεων του 2020. Έχουμε λοιπόν με αλφαβητική σειρά:
Citroen C5 Aircross
Dacia Duster
Ford Kuga
Hyundai Tucson
Mercedes GLA
Nissan Qashqai
Opel Grandland X
Peugeot 3008, το ανανεωμένο μοντέλο
Skoda Karoq
Toyota C-HR
Μαζί με αυτά στις ίδιες δοκιμασίες πήρε μέρος και το τετρακίνητο Dacia Duster, ένα γνήσιο SUV με ηλεκτρονική τετρακίνηση και δυνατότητα κλειδώματος διαφορικού.
Γιατί δικίνητα SUV και με τι ελαστικά;
Καταλληλότερα οχήματα για να κινηθεί κανείς σε χιονισμένα εδάφη είναι αδιαμφισβήτητα τα τετρακίνητα, ωστόσο στη χώρα μας, λόγω κλίματος μόνο σε υψηλά υψόμετρα θα συναντήσουμε τέτοια σημεία. Έτσι από τη στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών SUV επιλέγουν δικίνητα μοντέλα, θέλαμε να διαπιστώσουμε σε αυτές τις λίγες φορές που θα μας φέρει ο δρόμος μας αντιμέτωπους με χιόνια, όπως καλή ώρα σε μια επίσκεψη σε ένα χιονοδρομικό κέντρο, πως θα αντιδράσει το όχημά μας. Στο παρελθόν έχουμε δει την ικανότητά τους σε εκτός δρόμου διαδρομές, συνεπώς με το «Snow Test» μπορεί να σχηματιστεί μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα των ικανοτήτων τους. Αλλωστε μην ξεχνάμε πως τα SUV, πέρα των βασικών μεταφορικών αναγκών, θεωρούνται οχήματα ελευθέρου χρόνου και διακρίνονται για τον περιπετειώδη χαρακτήρα τους. Βεβαίως σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες οδήγησης, πέρα από το αυτοκίνητο, καταλυτικό ρόλο παίζουν και τα ελαστικά. Έτσι, λοιπόν, σε όλα τα μοντέλα οι δοκιμές έγιναν με ελαστικά «mud and snow», ένας τύπος κατάλληλος για όλες τις εποχές και ικανός να ανταπεξέλθει σε συνθήκες πάγου και χιονιού. Μάλιστα στο test μας κάναμε δοκιμές και σε διαφορετικού τύπου ελαστικά για να δούμε τις διαφορές.
Πως έγιναν οι δοκιμές μας
Οι δοκιμασίες του Mega Test μας προσομοιώνουν καταστάσεις που θα συναντήσετε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και αφορούν στην ασφάλεια και την οδική συμπεριφορά των οχημάτων. Συνολικά υποβάλαμε τα 10+1 SUV με τέσσερες διαφορετικές δοκιμασίες, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε ελεγχόμενο χώρο στο χιονοδρομικό κέντρο των Καλαβρύτων.
50-0 χλμ./ώρα: Η πρώτη αφορά στο φρενάρισμα, για να δούμε την απόσταση που χρειάζεται το όχημα για να ακινητοποιηθεί πλήρως, κινούμενοι με 50 χλμ./ώρα, σε κατάσταση ανάγκης.
Σλάλομ: Με κάθε μοντέλο πραγματοποιήσαμε διαδοχικές αλλαγές πορείας σαν να προσπαθούμε να αποφύγουμε κάποιο απρόσμενο εμπόδιο μπροστά μας. Μια δοκιμασία που έχει σκοπό να αναδείξει την ικανότητα των μοντέλων να διατηρούν την πρόσφυσή τους, αλλά και την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης.
Χιονισμένες ράγες: Οδήγηση πάνω στο αποτύπωμα που αφήνουν οι ρόδες στο φρέσκο χιόνι. Σαν να κινείστε δηλαδή σε χιονισμένο δρόμο που έχει πατηθεί πιο πριν από πολλά οχήματα και σας δείχνει τη «γραμμή» οδήγησης. Το πιο σύνηθες σενάριο σε μια χιονισμένη διαδρομή.
Ανάβαση και κατάβαση σε mud & snow έδαφος: Σε αυτή τη δοκιμασία τα μικρομεσαία SUV μας κλήθηκαν να διασχίσουν μια ανηφορική χωμάτινη διαδρομή, η οποία πριν ήταν καλυμμένη με χιόνι και κατόπιν να την κατέβουν. Για τη χάραξη της επιστρατεύσαμε εκχιονιστικό όχημα και έτσι λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το χώμα ήταν νοτισμένο και σε πολλά σημεία υπήρχαν λάσπη, και συσσωρευμένος πάγος.
Τέλος, εκτός των παραπάνω στο οδοιπορικό μας είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ακόμα μία φορά την οδική συμπεριφορά των μοντέλων, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και στο ορεινό δίκτυο, το οποίοι περιείχε και αρκετά κλειστά κομμάτια.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στη διοίκηση του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων για τη φιλοξενία και την βοήθεια που μας παρείχε στο εγχείρημά μας.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών τηρήθηκαν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα και όλοι οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε rapid test.
Ωραίο συγκριτικό, συγχαρητήρια για το άρθρο.... όλα τα μοντέλα συμπαθητικά καί φυσικά για όλα τα βαλαντια...... εγώ θα μείνω όμως σε αυτό που γράψατε στο συμπέρασμα σας...." Με καλοκαιρινά ελαστικά κάνεις το σταυρό σου"..... Χρησιμοποιώ χειμερινά τα τελευταία 15+ χρόνια από Δεκέμβριο μέχρι συνήθως αρχές ή μέσα Απριλίου, και έχω αλλάξει συνολικά 6 τετράδες καί στα δύο μου οχήματα..... Οι διαφορές πρόσφυσης είναι τρομακτικές ιδίως στα φρεναρίσματα στα κατηφορικά χιονισμένα κομμάτια.....δυστυχώς οι άσχετοι- ανίδεοι- επικίνδυνοι στα βουνά μας είναι πάρα πολλοί..... καί φυσικά δεν απαιτώ όλοι μας να φοράμε χειμερινά στην Ελλάδα, αλλά ειλικρινά το γεγονός να σκοπεύει ο άλλος να κινηθεί σε καθαρά χειμερινές συνθήκες χωρίς να φέρει καν αλυσίδες / χιονοκουβερτες ειλικρινά με ξεπερνά.... Φαινόμενο αρκετά συχνό κυρίως στα διάφορα χιονοδρομικά της χώρας όπου άσχετοι οδηγοί με συνήθως πανάκριβα/ θεοβαρα SUV πιστεύουν ότι η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά τους καλουδια θα τους ξελασπωσουν σε τέτοιες συνθήκες, με τα γνωστά αποτελέσματα......
Είναι σωστό να απουσιάζει από το τεστ το Suzuki vitara 4x4 με την εξαιρετική τιμή και την παράδοση της Suzuki στην τετρακίνηση;;; Το ίδιο ισχύει και για το Subaru forester.Aυτά είναι πραγματικά 4×4 και όχι τα soft suv που τεστάρετε.ΥΓ . Μη πείτε πάλι ότι δεν υπάρχει Vitara διαθέσιμο ή fotestet για τεστ ....
Απάντηση: Το Suzuki Vitara ανήκει σε άλλη κατηγορία, αυτή των μικρών SUV (B-SUV). Διαβάζοντας τη δοκιμή θα διαπιστώσετε ότι εξετάζουμε δικίνητα (4x2) C-SUV και όχι τετρακίνητα (4x4). Το Forester, όπως και το XV, προσφέρονται αποκλειστικά ως τετρακίνητα. Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
Μια ερώτηση να κάνω σε εσάς που έχετε οδηγήσει το 3008. Απ΄όλες τις foto όπου και αν το είδα φαίνεται οτι το τιμόνι εμποδίζει την ορατότητα στην μπροστινή οθόνη, Ισχύει ή όχι?
Απάντηση: Ανάλογα με το ύψος του οδηγού και την θέση οδήγησης ενδέχεται το άνω μέρος του τιμονιού να καλύπτει ένα μικρό τμήμα χαμηλά στον ψηφιακό ή αναλογικό πίνακα οργάνων. Κάποιοι οδηγοί δεν το αντιμετωπίζουν κιόλας. Σε καμία περίπτωση δε δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα ορατότητας προς τα όργανα.
Ωραίο συγκριτικό, συγχαρητήρια για το άρθρο.... όλα τα μοντέλα συμπαθητικά καί φυσικά για όλα τα βαλαντια...... εγώ θα μείνω όμως σε αυτό που γράψατε στο συμπέρασμα σας...." Με καλοκαιρινά ελαστικά κάνεις το σταυρό σου"..... Χρησιμοποιώ χειμερινά τα τελευταία 15+ χρόνια από Δεκέμβριο μέχρι συνήθως αρχές ή μέσα Απριλίου, και έχω αλλάξει συνολικά 6 τετράδες καί στα δύο μου οχήματα..... Οι διαφορές πρόσφυσης είναι τρομακτικές ιδίως στα φρεναρίσματα στα κατηφορικά χιονισμένα κομμάτια.....δυστυχώς οι άσχετοι- ανίδεοι- επικίνδυνοι στα βουνά μας είναι πάρα πολλοί..... καί φυσικά δεν απαιτώ όλοι μας να φοράμε χειμερινά στην Ελλάδα, αλλά ειλικρινά το γεγονός να σκοπεύει ο άλλος να κινηθεί σε καθαρά χειμερινές συνθήκες χωρίς να φέρει καν αλυσίδες / χιονοκουβερτες ειλικρινά με ξεπερνά.... Φαινόμενο αρκετά συχνό κυρίως στα διάφορα χιονοδρομικά της χώρας όπου άσχετοι οδηγοί με συνήθως πανάκριβα/ θεοβαρα SUV πιστεύουν ότι η τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά τους καλουδια θα τους ξελασπωσουν σε τέτοιες συνθήκες, με τα γνωστά αποτελέσματα......
Είναι σωστό να απουσιάζει από το τεστ το Suzuki vitara 4x4 με την εξαιρετική τιμή και την παράδοση της Suzuki στην τετρακίνηση;;; Το ίδιο ισχύει και για το Subaru forester.Aυτά είναι πραγματικά 4×4 και όχι τα soft suv που τεστάρετε.ΥΓ . Μη πείτε πάλι ότι δεν υπάρχει Vitara διαθέσιμο ή fotestet για τεστ ....
Απάντηση: Το Suzuki Vitara ανήκει σε άλλη κατηγορία, αυτή των μικρών SUV (B-SUV). Διαβάζοντας τη δοκιμή θα διαπιστώσετε ότι εξετάζουμε δικίνητα (4x2) C-SUV και όχι τετρακίνητα (4x4). Το Forester, όπως και το XV, προσφέρονται αποκλειστικά ως τετρακίνητα. Ευχαριστούμε για το σχόλιο.
Εξαιρετικό TEST! Αναρωτιέμαι γιατί η BMW x1 δεν συμπεριλήφθηκε στις δοκιμές??
Μια ερώτηση να κάνω σε εσάς που έχετε οδηγήσει το 3008. Απ΄όλες τις foto όπου και αν το είδα φαίνεται οτι το τιμόνι εμποδίζει την ορατότητα στην μπροστινή οθόνη, Ισχύει ή όχι?
Απάντηση: Ανάλογα με το ύψος του οδηγού και την θέση οδήγησης ενδέχεται το άνω μέρος του τιμονιού να καλύπτει ένα μικρό τμήμα χαμηλά στον ψηφιακό ή αναλογικό πίνακα οργάνων. Κάποιοι οδηγοί δεν το αντιμετωπίζουν κιόλας. Σε καμία περίπτωση δε δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα ορατότητας προς τα όργανα.
συγχαρητηρια, ωραια δοκιμη, επίκαιρη, ρεαλιστικη, χρήσιμη,μακάρι να υπάρξει συνεχεια και με άλλα μοντέλα.
Μπραβο σας που κανατε ενα τετοιο τεστ!!! Απλως ελπιζουμε την επομενη φορα να δοκιμασετε μονο 4κινητα για να εχουμε συγκρισιμα αποτελεσματα!
Γιατί δεν συμπεριλαμβάνεται το jeep compass στην δοκιμή;