Χρεώνουν πάρκινγκ με το κιλό στα SUV. Μήπως πρέπει και στα τέλη;

5.329 Επισκέψεις στο άρθρο (13/4/2024)
Χρεώνουν πάρκινγκ με το κιλό στα SUV. Μήπως πρέπει και στα τέλη;

- Το Παρίσι χρεώνει με το κιλό το πάρκινγκ για να διώξει τα βαριά SUV
- Τα πιο βαριά αυτοκίνητα είναι με διαφορά τα ηλεκτρικά, λόγω των μπαταριών
- Τα βαριά αυτοκίνητα δημιουργούν προβλήματα σε ράμπες, στηθαία και ασφάλεια
- Εκτός από το πάρκινγκ, ίσως αρχίσει χρέωση με το κιλό στα καράβια ή και τα τέλη κυκλοφορίας

Το Παρίσι χρεώνει με το κιλό το πάρκινγκ για να διώξει τα SUV

Το περίεργο δεν είναι ότι το Παρίσι χρεώνει πλέον το πάρκινγκ με το κιλό. Το περίεργο είναι πως δεν έγινε νωρίτερα. Μήπως είναι ώρα το βάρος των αυτοκινήτων, SUV και ηλεκτρικών να απασχολήσει περισσότερο, αφού υποδομές και ασφάλεια δεν το αντέχουν;
 
Με όριο μόλις τα 1600 κιλά για υβριδικά και συμβατικά, και 2000 κιλά για τα ηλεκρικά, το Παρίσι χρεώνει 18 ευρώ την ώρα στο κέντρο και 12 την ώρα εντός της πόλης για το παρκάρισμα. Οι Γάλλοι έχουν πήξει στα μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα, και η κίνηση είναι ξεκάθαρα εναντίων των SUV, που λόγω μόδας αλλά και του αισθήματος κύρους, έχουν μεγαλώσει σε δέκα χρόνια τουλάχιστον δέκα εκατοστά σε κάθε διάσταση.

Τα πιο βαριά αυτοκίνητα είναι με διαφορά τα ηλεκτρικά, λόγω των μπαταριών

Δεν είναι όμως μόνο τα SUV που πιάνονται στη φάκα. Υβριδικά μοντέλα της μεσαίας και μεγάλης κατηγορίας, όπως η BMW 330e ή το Audi A6, αλλά ακόμη και η Mercedes A250e είναι πάνω από 1600 κιλά, αφού το έξτρα βάρος της μπαταρίας, αλλά και το γενικό «ξεχείλωμα» στις διαστάσεις, έχουν κάνει πολλά αυτοκίνητα πολύ βαριά. Τίποτα όμως δεν είναι τόσο βαρύ όσο ένα ηλεκτρικό, και με τα νέα μέτρα μπορεί τα ηλεκτρικά να κινούνται ελεύθερα από πλευράς ρύπων στο κέντρο, όμως η στάθμευση πλέον θα «τσούζει». Και ας είναι οι φορτιστές έτοιμοι να περιμένουν.

Τα βαριά αυτοκίνητα δημιουργούν προβλήματα σε ράμπες, στηθαία και ασφάλεια

Το βάρος των καινούργιων αυτοκινήτων και ειδικά των ηλεκτρικών είναι πλέον πρόβλημα, και η αύξηση στο κόστος πάρκινγκ προσπαθεί να το λύσει. Βλέπεις ράμπες, στηθαία, κιγκλιδώματα προστασίας πεζών, δε αντέχουν στο μεγάλο βάρος. Αν ήταν ένα ή δύο φορτηγά, να πεις εντάξει. Όταν όμως όλα τα αυτοκίνητα είναι πλέον πέραν του βάρους για το οποίο σχεδιάστηκαν οι υποδομές, το πρόβλημα είναι έντονο. Χώρια φυσικά το τι γίνεται σε σύγκρουση με πεζό, ποδήλατο ή άλλο, όχι τόσο βαρύ αυτοκίνητο.

Εκτός από το πάρκινγκ, ίσως αρχίσει χρέωση με το κιλό στα καράβια ή και τα τέλη κυκλοφορίας

Μπορεί το Παρίσι να βρήκε μια κάποια λύση σε μία πτυχή του προβλήματος, και είναι πολύ πιθανό πως από το πάρκινγκ θα αρχίσει και αλλού η χρέωση με το κιλό. Όμως το βάρος δημιουργεί πρόβλημα παντού. Και μπορεί τα φέρι μποτ να κανονίσουν τα εισιτήριά τους ανάλογα, όμως οι κυβερνήσεις δεν πρέπει να αγνοήσουν πως ένα βαρύ αμάξι κάνει βαριά χρήση του δρόμου. Ακόμη και χωρίς ρύπους, η ρύπανση από τακάκια, φθορά των ελαστικών και της ασφάλτου, και το κόστος που συνοδεύει την επισκευή των δρόμων, σίγουρα δείχνουν πως τα τέλη κυκλοφορίας με το κιλό, χωρίς εξαιρέσεις, είναι μάλλον κάτι που θα δούμε στο μέλλον.
 
Εσείς τι λέτε; Δίκαιο να χρεώνονται με το κιλό τα αυτοκίνητα; Ή είναι μια άλλη παγίδα που θα πρέπει να βρούμε εμείς οι αγοραστές τη λύση; Πρώτα τα κυβικά, μετά οι ρύποι και τώρα το βάρος;

Hyundai
SEAT