Τί χρειάζεται να έχει ένα σκούτερ για να σε πάρει από το αυτοκίνητο;

28.104 Επισκέψεις στο άρθρο (19/3/2024)
Τί χρειάζεται να έχει ένα σκούτερ για να σε πάρει από το αυτοκίνητο;

- Χαμηλή κατανάλωση για οικονομία.
- Μικρές διαστάσεις για να περνάει από παντού στην κίνηση.
- Χώροι για τα καθημερινά αντικείμενα και κράνος κάτω από τη σέλα.
- Συστήματα ασφαλείας για ευκολότερη μετάβαση από τους 4 στους 2 τροχούς.

Χαμηλή κατανάλωση για οικονομία

Οι καθημερινές μετακινήσεις πρέπει να έχουν ένα βασικό χαρακτηριστικό. Να μην κάνουν «αφαίμαξη» στο πορτοφόλι μας, ειδικά αν μιλάμε για μετακινήσεις από και προς την εργασία ή για δουλειές, μετακινήσεις δηλαδή όχι αναψυχής αλλά ανάγκης. Αυτό ακριβώς είναι το είδος των μετακινήσεων που έχει στρέψει πολύ κόσμο από το αυτοκίνητο στο σκούτερ, με την εξίσωση των διπλωμάτων (όπου με δίπλωμα αυτοκινήτου μπορείς να οδηγήσεις 125άρι) να κάνει τη μετάβαση ευκολότερη από ποτέ. Η οικονομία λοιπόν, όπως προαναφέρθηκε, είναι βασικό χαρακτηριστικό αυτών των σκούτερ, τα οποία ζητάνε περίπου 3 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. ενώ πολλά από αυτά θα πέσουν μέχρι και λίγο κάτω από 2,5 λίτρα. Και μιλάμε για πραγματικές καταναλώσεις – σύμφωνα με τις μετρήσεις του Mototriti - όχι αυτές που ανακοινώνονται από τις εταιρείες με βάση ιδανικές συνθήκες.

Μικρές διαστάσεις για να περνάει από παντού στην κίνηση

Ένα επίσης πολύ βασικό χαρακτηριστικό είναι οι διαστάσεις του σκούτερ, καθώς αν αυτό καταλήξει να είναι πολύ ογκώδες θα κολλάει στην κίνηση – και αν είναι να κολλάς στην κίνηση γιατί να μην μείνεις στο αυτοκίνητο που είναι πιο άνετο; Οι εταιρείες το αναγνωρίζουν αυτό και τα περισσότερα σκούτερ 125cc έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Οι διαστάσεις τους είναι πολύ, πολύ μαζεμένες, κάνοντάς τα να χωράνε ανάμεσα στα αυτοκίνητα (συνήθως έχουν πλάτος στα 740-760mm), ενώ χάρη στην εργονομική τους σχεδίαση, ακόμα και ένας σχετικά ψηλός αναβάτης δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα να βολευτεί πάνω τους. Αυτά τα χαρακτηριστικά τους επιτρέπουν να προσπερνάνε την κίνηση και να σε πηγαίνουν στον προορισμό του στην ώρα σου (Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι η διήθηση, αν και είναι μια πρακτική που χρησιμοποιείται από όλους, θέλει προσοχή, πρέπει να γίνεται μόνο εκεί που δεν είναι επικίνδυνη για κανένα χρήστη του δρόμου και φυσικά πρέπει να γίνεται με λίγα χιλιόμετρα ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος αντίδρασης σε κάτι απρόβλεπτο).  

Χώροι για τα καθημερινά αντικείμενα και κράνος κάτω από τη σέλα

Κάτι που οι άνθρωποι που οδηγούν αυτοκίνητο έχουν συνηθίσει (και είναι λογικό να μην θέλουν να το αποχωριστούν), είναι η ύπαρξη χώρων που τους επιτρέπει να κουβαλούν άνετα μαζί τους μικροαντικείμενα της καθημερινότητας. Σε ένα δίτροχο – όπως είναι λογικό – δεν γίνεται να υπάρξουν οι ίδιοι χώροι αποθήκευσης με ένα αυτοκίνητο, όμως και εδώ κάποιες «μεσοβέζικες» λύσεις μπορούν να βοηθήσουν. Η μετακίνηση του κινητήρα στο πίσω μέρος στην κατηγορία των σκούτερ, έδωσε τη δυνατότητα να υπάρξει εκεί ένας αποθηκευτικός χώρος που μπορεί να ποικίλει από τα 20 μέχρι και τα 35 λίτρα και να χωράει από ένα Jet μέχρι ένα Full Face συν μερικά μικροαντικείμενα. Πέρα από αυτό, πολλά σκούτερ έχουν ντουλαπάκια στην ποδιά τα οποία κλειδώνουν – και πολλές φορές μέσα τους έχουν θύρα USB για φόρτιση συσκευών. Ακόμη, υπάρχουν σχάρες, επίπεδα πατώματα και γάντζοι τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ώστε το σκούτερ να κουβαλήσει ακόμα περισσότερα πράγματα – όπως τα ψώνια από τη λαϊκή ή το σουπερμάρκετ.

Συστήματα ασφαλείας για ευκολότερη μετάβαση από τους 4 στους 2 τροχούς

Τα συστήματα ασφαλείας είναι κάτι που (καλώς) εισέρχεται όλο και περισσότερο στην οδηγική μας ζωή και όλο και περισσότερος κόσμος τα απαιτεί στα οχήματά του. Ο κόσμος του αυτοκινήτου βρίθει από ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και πολλά από αυτά έχουν περάσει και στον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Ειδικά η κατηγορία των 125cc (που οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου), έχει δει τα τελευταία χρόνια μια …έκρηξη εξοπλισμού, με τους κατασκευαστές να αναγνωρίζουν ότι είναι μια κατηγορία νεοεισερχόμενων στο χώρο της μοτοσυκλέτας και φυσικά ποιος χρειάζεται περισσότερη βοήθεια στο οτιδήποτε από κάποιον καινούριο; Έτσι – ενώ στα 125cc δεν είναι υποχρεωτικό από το νόμο – όλο και περισσότερες εταιρείες εξοπλίζουν τις προτάσεις τους με ABS- ακόμα και δικάναλο σε ορισμένες περιπτώσεις. Το Traction Control επίσης συναντιέται όλο και πιο συχνά, και μπορεί με τους 9-15 ίππους που αποδίδουν τα δίκυκλα της κατηγορίας Α1 να φαίνεται αχρείαστο, όμως σε ολισθηρό ή βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να σε σώσει από μια πτώση. Τέλος, κάποιοι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να προσθέτουν και συστήματα ελέγχου πίεσης ελαστικών ή συστήματα προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος, κάνοντας τα σκούτερ των 125cc ένα βήμα ασφαλέστερα και βοηθώντας περισσότερο όσους είναι έτοιμοι να κάνουν το βήμα προς το δίκυκλο.

EUROINS PASXA
fiat