Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/11/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/11/2004
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας της Citroen
Το ανανεωμένο Citroen C5 είναι το πρώτο όχημα της Citroen που είναι εξοπλισμένο με ένα νέο σύστημα οδηγικής βοήθειας που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό (ακολουθεί το C4) που έχει σχεδιαστεί ώστε να ανιχνεύει ακούσιες αλλαγές λωρίδας όταν το όχημα κινείται σε μεγάλους δρόμους και λεωφόρους με ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ ώρα.Το σύστημα ενεργοποιείται όταν ο οδηγός αφήνει το όχημα να ξεφύγει από την πορεία του σταδιακά, για παράδειγμα λόγω στιγμιαίας απώλειας προσοχής. Το σύστημα λειτουργεί ως εξής: Όταν το όχημα διασχίζει τη σήμανση του οδοστρώματος (συνεχόμενη ή διακεκομμένη λευκή γραμμή) οι υπέρυθροι αισθητήρες πίσω από τον μπροστινό προφυλακτήρα εντοπίζουν το "παραστράτημα" από την ευθεία (αφού το αυτοκίνητο αρχίζει να πατάει στις διαγραμμίσεις) και η μονάδα ελέγχου προειδοποιεί τον οδηγό. Αυτό βέβαια αφορά τις περιπτώσεις όπου ο αδηγός δεν έχει ενεργοποιήσει τους δείκτες πορείας (φλας).Πώς τον προειδοποιεί; Ένας μηχανισμός δόνησης τοποθετημένος στο κάθισμα του οδηγού του οχήματος ενεργοποιείται στην πλευρά του καθίσματος που αντιστοιχεί στην κατεύθυνση προς την οποία έχει παρεκκλίνει το όχημα, προκειμένου να προειδοποιήσει τον οδηγό ώστε να διορθώσει την πορεία του οχήματος.Το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας ενεργοποιείται από ένα κουμπί που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Η κατάσταση της λειτουργίας απομνημονεύεται όταν το όχημα σταματά.
Δομή του συστήματος
Πιο συγκεκριμένα, η παρέκκλιση της πορείας του οχήματος ανιχνεύεται από έξι υπέρυθρους αισθητήρες που βρίσκονται κάτω από τον μπροστινό προφυλακτήρα του οχήματος, τρεις σε κάθε πλευρά. Ο καθένας από αυτούς είναι φτιαγμένος από μια δίοδο υπερύθρων και ένα στοιχείο ανίχνευσης. Η λειτουργία της ανίχνευσης βασίζεται σε παραλλαγές της υπέρυθρης ακτίνας που αντανακλάται από τη δίοδο στην επιφάνεια του δρόμου. Οι πολύπλοκοι αισθητήρες είναι ικανοί να ανιχνεύουν όχι μόνο τις λευκές γραμμές αλλά και τις κίτρινες, κόκκινες ή μπλε γραμμές που χρησιμοποιούνται ως προσωρινές διαγραμμίσεις σε μερικές χώρες της Ευρώπης.Το σύστημα έχει επίσης την ικανότητα να διακρίνει μεταξύ της διαμήκους σήμανσης (συνεχόμενης ή διακεκομμένης) και άλλων οδικών σημάνσεων, όπως βέλη κατεύθυνσης, σημάνσεις που δείχνουν την απαιτούμενη απόσταση μεταξύ οχημάτων και γραπτές πληροφορίες (εκτός από μη-τυποποιημένες ειδικές περιπτώσεις).
Περιοριστής ταχύτητας
Εκτός του cruise control το C5 διαθέτει και περιοριστή ταχύτητας. Σε αυτό το σύστημα ο οδηγός επιλέγει μια μέγιστη ταχύτητα ώστε αυτή να διατηρείται συνέχεια, οποιαδήποτε και αν είναι η θέση του ποδιού του επάνω στο γκάζι (μέσα στα όρια των φρένων και της ισχύος του κινητήρα). Ο περιοριστής ταχύτητας μπορεί να ενεργοποιηθεί από την ταχύτητα των 40 χλμ./ώρα, για χρήση μέσα στην πόλη.
Στο σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας έξι υπέρυθροι αισθητήρες τοποθετημένοι στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα ανιχνεύουν τη σήμανση του οδοστρώματος (όταν υπάρχει) και αν ο οδηγός αφαιρεθεί και το όχημα παρεκκλίνει από την πορεία του δύο μηχανισμοί δόνησης στο κάθισμα τον προειδοποιούν.