Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  11/1/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/1/2005
ΠΛΑΙΣΙΟ - ΑΜΑΞΩΜΑ
Εξομοιωτής σχεδίασης της VW
Η νέα τεχνολογία 3D φέρνει την επανάσταση στην εξέλιξη των οχημάτων στη Volkswagen και θέτει στάνταρτ στην αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιώντας το σύστημα εντοπισμού ακτινών, όπου τρισδιάστατα αντικείμενα εμφανίζονται, κινούνται και μετατρέπονται αυτόματα και με αλληλεπίδραση. Μεγάλες και πολύπλοκες ποσότητες στοιχείων μπορούν τώρα να γίνουν αντικείμενο επεξεργασίας χάρη στην αποτελεσματική τεχνολογία των υπολογιστών. Μπορούν να δημιουργηθούν ακόμα και ρεαλιστικές σκιές, διαθλάσεις του φωτός και αντανακλάσεις. Το σύστημα εντοπισμού ακτινών "Ray Tracing" εξελίχθηκε κυρίως από τον Καθηγητή Philipp Slusallek του Saarbrucken University και κάνει το παγκόσμιο βιομηχανικό ντεμπούτο του στην Volkswagen. Δύο μοναδικά κέντρα οπτικοποίησης δημιουργήθηκαν στα πλαίσια της Τεχνικής Εξέλιξης της εταιρείας έχοντας κόστος 20 εκατομμυρίων ευρώ περίπου. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί από όλα τα τμήματα συνεργάζονται, κάνοντας με αυτό τον τρόπο τη διαδικασία εξέλιξης των οχημάτων πιο αποτελεσματική και μειώνοντας σημαντικά το χρόνο και το κόστος. Οι μηχανικοί μπορούν να έχουν μια ρεαλιστική και λεπτομερή αποτύπωση σε μεγάλες οθόνες προβολής ενός σχεδιασμένου οχήματος στα αρχικά στάδια της εξέλιξής του. Μια ειδική οθόνη προβολής, που ονομάζεται "Powerwall" (5,10 μέτρα πλάτος x 2,10 μέτρα ύψος), δίνει στους σχεδιαστές ή στους μηχανικούς ελέγχου τη δυνατότητα να προβάλλουν τα οχήματα στις πραγματικές τους διαστάσεις. Τα προκαταρκτικά εικονικά σχέδια παράγονται γρήγορα και χωρίς κόστος ώστε να εξετάζονται και να συζητούνται: οι αντανακλάσεις, οι καμπύλες ή το χρώμα μπορούν να εκτιμούνται σε αυτά τα εικονικά μοντέλα ακριβώς όπως και σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο. Η πιο εντυπωσιακή λεπτομέρεια της τεχνολογίας: στην άμεση σύγκριση ανάμεσα στο "πραγματικό" και τον "στόχο" βοηθούν οι κάμερες που "συλλέγουν" εικόνες από ένα πραγματικό όχημα εν εξελίξει ("πραγματική κατάσταση"), οι οποίες στη συνέχεια συγκρίνονται με τις μη πραγματικές εικόνες ("κατάσταση στόχου") επάνω στην "Powerwall". Οι όποιες διαφορές μετρούνται και ενσωματώνονται άμεσα στη διαδικασία μετατροπής πριν να κατασκευαστούν τα εξαρτήματα. Ένα άλλο βασικό στοιχείο του έργου του κέντρου οπτικοποίησης είναι η "Σπηλιά" ("Cave"), ένας κύβος με μήκος πλευρών 2,35 μέτρων. Μια εικόνα προβάλλεται στο εξωτερικό κάθε μιας από τις οθόνες του -όπως συμβαίνει και σε έναν τρισδιάστατο κινηματογράφο. Στο εσωτερικό, ο σχεδιαστής μεταφέρεται στον εικονικό κόσμο μέσω ειδικών γυαλιών και τα εικονικά μοντέλα εμφανίζονται τρισδιάστατα. Ο χρήστης ελέγχει την εργονομία, την ορατότητα και το σχεδιασμό του εσωτερικού και του εξοπλισμού. Σε μετέπειτα στάδιο μπορεί να οδηγηθεί το μοντέλο εικονικά στην πόλη και την εξοχή.
Μείωση κόστους
Μέσω της χρήσης της καινοτομικής τρισδιάστατης τεχνολογίας, η Volkswagen αναμένει μείωση μέχρι και 30% του κόστους και του χρόνου, καθώς και τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας παραγωγής του προϊόντος. Οι μετατροπές κατά τη διάρκεια των σταδίων σχεδιασμού και παραγωγής συνδέονταν στο παρελθόν με υψηλά επίπεδα επένδυσης σε χρόνο και χρήμα. Σήμερα, οι αρχικές εμπειρίες του εικονικού προϊόντος μπορούν να αναλυθούν μέσω προσομοιώσεων σε υπολογιστή, πριν τα μοντέλα ή τα εργαλεία δημιουργηθούν για την πραγματική παραγωγή.
Η τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας στη ρεαλιστική και λεπτομερή αποτύπωση σε μεγάλες οθόνες προβολής ενός σχεδιασμένου οχήματος στα αρχικά στάδια της εξέλιξής του.

Στη "Σπηλιά", όπως αποκαλείται ο κύβος με πλευρές 2,35 μέτρων, ο χρήστης ελέγχει την εργονομία, την ορατότητα και το συνολικό σχεδιασμό του εσωτερικού ενός οχήματος.