Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/2/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/2/2005
Πώς λειτουργεί
Νέα γενιά του συστήματος AFL της Opel
Τα βασικά στοιχεία του συστήματος AFL επόμενης γενιάς είναι οι οριζοντίως και καθέτως περιστρεφόμενες μονάδες προβολέων Bi-Xenon, με κινητά στοιχεία αντανάκλασης και ποικίλα φίλτρα τα οποία τοποθετούνται στην πορεία της δέσμης ακτινών. Οι μηχανισμοί κίνησης του συστήματος λαμβάνουν τις εντολές τους συνεχώς από ένα μικροϋπολογιστή που είναι ενσωματωμένος στο δίκτυο ηλεκτρονικών δεδομένων του οχήματος. Αυτός αναλαμβάνει τον έλεγχο του συστήματος AFL ανάλογα με τις παραμέτρους που έχουν καταγραφεί από τους αισθητήρες, όπως η ταχύτητα, η γωνία κίνησης των εμπρόσθιων τροχών, η κλίση του αμαξώματος, το φορτίο και ο φωτισμός του περιβάλλοντος.
Dynamic curve light
Το κύριο σημείο των συστημάτων AFL είναι οι περιστρεφόμενες μονάδες προβολέων Bi-Xenon. Συνδεδεμένοι αισθητήρες μετρούν συνεχώς τη γωνία των τροχών και την ταχύτητα του οχήματος. Όταν το όχημα εισέρχεται σε στροφή, ένας σερβομηχανισμός στρέφει τους βασικούς προβολείς κατά 15 μοίρες προς τα δεξιά ή τα αριστερά ώστε να ακολουθείται η πορεία του δρόμου, στρέφοντας με αυτό τον τρόπο το φως προς την κατεύθυνση που χρειάζεται. Το curve light λειτουργεί τόσο με χαμηλές όσο και υψηλές ακτίνες και αντιδρά ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου.Η επιπρόσθετη κατακόρυφη κίνηση της μονάδας προβολέων αρχίζει να λειτουργεί όταν το όχημα ταξιδεύει σε ευθεία γραμμή με ταχύτητα άνω των 115 χλμ/ώρα. Σε αυτό το σημείο, η μικρή σκάλα αυτομάτως υψώνεται λίγο ψηλότερα, βελτιώνοντας έτσι τη μεγάλη σκάλα. Η αυτόματη ευθυγράμμιση των φώτων εμποδίζει τα επερχόμενα οχήματα από το να θαμπώνονται από τη μεγάλη σκάλα των προβολέων. Το θεμελιώδες έργο της αυτόματης ευθυγράμμισης των φώτων είναι να εξισορροπεί τις μετατοπίσεις φορτίων όταν το όχημα επιταχύνει ή φρενάρει. Οι προβολείς προσαρμόζονται πάντα σε ύψος "φιλικό" προς τον αντίθετα ερχόμενο οδηγό. Η δεύτερη βασική λειτουργία των προβολέων Bi-Xenon του συστήματος AFL είναι ο επονομαζόμενος "γωνιακός φωτισμός", ο οποίος αποτελεί κυρίως σημαντική βοήθεια στην οδήγηση μέσα στην πόλη. Ένα επιπρόσθετος σταθερός ανακλαστήρας αλογόνου φωτίζει την περιοχή 90 μοίρες στα αριστερά ή τα δεξιά του οχήματος, και έχει εύρος 30 μέτρων. Ο έλεγχος αυτών των φανών εξαρτάται από τα φλας κατεύθυνσης (κατεύθυνση στροφής), τη γωνία του τιμονιού και την ταχύτητα. Επομένως, οι προβολείς δεν φωτίζουν μόνο το δρόμο εμπρός από το όχημα, αλλά επιτρέπουν στον οδηγό να δει προς την κατεύθυνση που θέλει να στρίψει, όταν βρίσκεται σε μια διασταύρωση ή σε δύσκολες στροφές. Με τον τρόπο αυτό, μπορεί να αναγνωρίσει εγκαίρως τα πιθανά εμπόδια και να αποφύγει τα ατυχήματα. Για την αποφυγή λανθασμένης ενεργοποίησης του γωνιακού φωτισμού, όπως όταν το όχημα αλλάζει λωρίδες σε μια λεωφόρο, το σύστημα ενεργοποιείται μόνο σε ταχύτητες έως και 40 χιλιομέτρων την ώρα.