Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/6/2006
Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/6/2006
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Νέος κινητήρας 3 λίτρων με διπλό turbo για την BMW
Πρεμιέρα κάτω από το καπό της νέας κουπέ 3άρας θα κάνει ο 3λιτρος twin turbo της BMW. Το καινούριο μηχανικό σύνολο της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο αποτελεί το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο straight six, αποδίδει 306 ίππους και 400 Nm ροπής, που είναι διαθέσιμη από τις 1.300 σ.α.λ. Η απόφαση της υπερτροφοδότησης του γνωστού μας -από άλλα μοντέλα της εταιρείας- 3λιτρου κινητήρα πάρθηκε με σκοπό την αύξηση της δύναμης, χωρίς να χαθεί η ξεχωριστή αίσθηση του 6κύλινδρου συνόλου. Μία απόφαση που, όπως όλα δείχνουν, πέτυχε και με το παραπάνω.
Ας μιλήσουν τα νούμερα
Το αποτέλεσμα των επεμβάσεων της BMW στον ατμοσφαιρικό 3λιτρο κινητήρα της εταιρείας μεταφράζεται σε 15% αύξηση της ιπποδύναμης και 30% αύξηση της ροπής. Στην 335i, όπως θα ονομάζεται το μοντέλο που θα φιλοξενεί το νέο κινητήρα, τα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται μισό δευτερόλεπτο πιο γρήγορα σε σχέση με την 330i, ενώ 2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη παρουσιάζεται και στη μέτρηση 80 - 120 χλμ/ώρα. Αυτά τα νούμερα θα μπορούσαν να επιτευχθούν χωρίς τη χρήση υπερσυμπιεστή, μόνο με υπερκυβισμό, πράγμα που θα σήμαινε αύξηση βάρους και διατάραξη του ζυγίσματος του αυτοκινήτου.
Τέρμα στο lag
Η χρήση δύο υπερσυμπιεστών (ένας ανά 3 κυλίνδρους) ωφελεί σημαντικά τη μείωση του turbo lag. Το πλεονέκτημα των δύο υπερσυμπιεστών είναι το μικρό βάρος της κάθε φτερωτής, χάρη στο οποίο η παραμικρή πίεση του πεντάλ του γκαζιού από τον οδηγό μεταφράζεται σε άμεση απόκριση, χωρίς την παραμικρή υστέρηση.
Και δυνατός και οικονομικός
Εκτός από την αυξημένη απόδοση, άξια αναφοράς είναι και η κατανάλωση καυσίμου που επιτυγχάνει ο νέος κινητήρας της BMW, χάρη στο επίσης νέο σύστημα ψεκασμού υψηλής ακρίβειας. Το εν λόγω σύστημα επιτρέπει την απόλυτη δοσολογία καυσίμου - αέρα, εξασφαλίζοντας 10% περισσότερη οικονομία σε σχέση με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα παρόμοιας απόδοσης με συμβατικό σύστημα ψεκασμού.