Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/9/2006
ΠΛΑΙΣΙΟ - ΑΜΑΞΩΜΑ
Ηλεκτροκίνητο Mini 640 ίππων από την PML
Διαβάστηκε από 2008 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/9/2006
Πώς θα σας φαινόταν ένα Mini 640 ίππων, με τέσσερις τροχούς - ηλεκτροκινητήρες, χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων, μηχανικό διαφορικό, αλλά και ανάγκη για συντήρηση; Σίγουρα ακούγεται ενδιαφέρον!
H βρετανική εταιρεία PML παρουσίασε μία αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση υβριδικού αυτοκινήτου, το οποίο συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκινητήρων με τις εξαιρετικές επιδόσεις. Το Mini που βλέπετε, αγοράστηκε από την εταιρεία ως Mini One και δέχθηκε τις περιποιήσεις της PML. Το αποτέλεσμα είναι -αν μη τι άλλο- εντυπωσιακό, αν αναλογιστεί κανείς τους 640 "ηλεκτρο-ίππους", τα 4,5 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χιλιόμετρα/ ώρα, αλλά και την τελική ταχύτητα των 240+ χλμ/ ώρα.
Η μετατροπή
Το Mini One αποτέλεσε τη βάση για τη δημιουργία του πρωτότυπου αυτού μοντέλου, καθώς αποτελεί το φθηνότερο Mini. Ο κινητήρας, τα δισκόφρενα, οι τροχοί και το κιβώτιο ταχυτήτων αφαιρέθηκαν και στη θέση τους τοποθετήθηκαν τέσσερις τροχοί - ηλεκτροκινητήρες, μία μπαταρία πολυμερών λιθίου, ένας πυκνωτής μεγάλης χωρητικότητας, μία γεννήτρια και ένα σύστημα διαχείρισης της ενέργειας.
Και πώς δουλεύει;
Όσο η μπαταρία ξεφορτίζεται, η γεννήτρια αναλαμβάνει αυτόματα την επαναφόρτισή της, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί. Με αυτόν τον τρόπο, το αυτοκίνητο δεν μπορεί να "αδειάσει" ποτέ, απαλλάσσοντας τον οδηγό από το άγχος (και το κόστος) του ανεφοδιασμού. Επιπλέον, όταν η μπαταρία φτάσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα εν κινήσει, το σύστημα κόβει την απόδοση των κινητήρων, επιτρέποντας ταχύτητες μέχρι τα 100-110 χλμ/ ώρα. Ο πυκνωτής αναλαμβάνει το ρόλο κάποιου είδους υπερτροφοδότη, αφού υπερδιπλασιάζει την προσφερόμενη ισχύ κατά τη διάρκεια των έντονων επιταχύνσεων. Τέλος, η μονάδα διαχείρισης ενέργειας αποφασίζει διαρκώς την πηγή ενέργειας, σύμφωνα πάντα με τις εκάστοτε απαιτήσεις.
Χωρίς φρένα…
Στην πραγματικότητα το αυτοκίνητο δε διαθέτει μηχανικά φρένα, αφού οι κινητήρες στους τροχούς λειτουργούν και ως πολύ αποδοτικές γεννήτριες, που φορτίζουν την μπαταρία και αναλαμβάνουν παράλληλα την πέδηση του αυτοκινήτου.
… και διαφορικό
Η τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων -που ενσωματώνονται στους τροχούς- εξαλείφουν την ανάγκη διαφορικών για την κατανομή της δύναμης στους τροχούς. Ο κάθε τροχός βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους υπόλοιπους, μέσω της μονάδας διαχείρισης ενέργειας, πραγματοποιώντας περισσότερους από 1.000 υπολογισμούς ανά δευτερόλεπτο, σχετικά με την κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό, ανάλογα με τις συνθήκες.
Τρεις τρόποι λειτουργίας
Το υβριδικό Mini διαθέτει τρεις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας:
• Eco: Για ενδοαστικές μετακινήσεις με μικρές ταχύτητες και πολλές ακινητοποιήσεις.
• Normal: Για καθημερινή, μεικτή χρήση
• Sport: Για επιδόσεις supercar
Ο κινητήρας του Mini One τοποθετήθηκε σε κάποιο ράφι, αφήνοντας ελεύθερο χώρο και μειώνοντας σημαντικά το βάρος του αυτοκινήτου.

Και στο εσωτερικό η εικόνα έχει αναδιαμορφωθεί, με σημαντικότερα στοιχεία την έλλειψη του επιλογέα ταχυτήτων, αλλά και την οθόνη αφής με τις πολλαπλές λειτουργίες διαχείρισης και τις ενδείξεις.

Οι τροχοί του Mini της PML δεν περνούν απαρατήρητοι, χάρη στο κίτρινο κάλυμμα των ηλεκτροκινητήρων.