Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/9/2006
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Audi Magnetic Ride
Διαβάστηκε από 4119 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:26/9/2006
Το νέο Audi TT εφοδιάζεται με ένα πρωτοποριακό σύστημα ανάρτησης, που βασίζεται σε μαγνητικό πεδίο.
Η πάντα τεχνολογικά ευαισθητοποιημένη Audi διάλεξε το ολοκαίνουργιο κουπέ της, για να λανσάρει μια νέα τεχνολογία ανάρτησης. Το σύστημα Audi magnetic ride -όπως ονομάζεται- εφοδιάζει το νέο Audi TT, ως προαιρετικό στοιχείο και των δύο εκδόσεων κινητήρων (2,0 και 3,2). Το σύστημα αυτό λαμβάνει πληροφορίες μέσω ηλεκτρονικής μονάδας για την κατάσταση του δρόμου, αλλά και τη διαδικασία αλλαγής ταχυτήτων του οδηγού μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, προσαρμόζοντας έτσι την απόσβεση της ανάρτησης στην εκάστοτε περίπτωση.
Πώς δουλεύει;
Τα αμορτισέρ των αναρτήσεων του ΤΤ δεν εμπεριέχουν συμβατικό λιπαντικό, αλλά ένα υγρό μαγνητικής ροής, ένα συνδετικό λιπαντικό υδρογονανθράκων, το οποίο περιέχει μικροσκοπικά μαγνητικά σωματίδια, μεγέθους 3 έως 10 μικρών (1 χιλιοστό του χιλιοστού). Όταν ηλεκτρικό φορτίο περνάει μέσα από ένα πηνίο -μέσω ενός παλμού, ο οποίος μεταδίδεται από μια μονάδα επεξεργασίας- δημιουργείται ένα μαγνητικό πεδίο, στο οποίο αλλάζει η ευθυγράμμιση των σωματιδίων. Αυτά τοποθετούνται σύμφωνα με τη διεύθυνση της ροής του λιπαντικού και έτσι υιοθετούν τη ροή του μέσα από τα κανάλια των πιστονιών. Με τον τρόπο αυτό αλλάζει το χαρακτηριστικό της απόσβεσης πολύ ταχύτερα από συμβατικούς προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες.
Δύο προγράμματα ανάρτησης
To σύστημα Audi magnetic ride υπολογίζει με ακρίβεια το βαθμό απόσβεσης που δέχεται κάθε τροχός, σε κάθε περίπτωση. Η κεντρική μονάδα, μέσω μιας ιδιαίτερα πολύπλοκης τεχνολογίας, αναλύει την εκάστοτε κατάσταση. Ξεκινώντας από τη ρύθμιση Normal και περνώντας στη ρύθμιση Sport -που ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του σχετικού διακόπτη, που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα του TT- τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης αλλάζουν. Στη βασική λειτουργία -όταν το έλαιο είναι πιο παχύρρευστο και η θερμοκρασία των αποσβεστήρων μικρότερη- το ΤΤ επιδεικνύει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ευχαριστεί σε μακρινά ταξίδια. Στη Sport λειτουργία, το έλαιο γίνεται λιγότερο παχύρρευστο, προσδίδοντας δυναμική συμπεριφορά με αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης. Επίσης, σε αυτή τη ρύθμιση, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης είναι καλύτερη.