Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/11/2006
ΔΙΑΦΟΡΑ
Νέο κέντρο δοκιμών της VW
Διαβάστηκε από 1205 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/11/2006
Εξέλιξη σε ακραίες συνθήκες
Ένα νέο κέντρο δοκιμών και εξέλιξης νέων μοντέλων, σε ακραίες περιβαλλοντολογικές συνθήκες, εγκαινίασε πρόσφατα η Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας. Πρόκειται για υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις 5.400 τ.μ., η κατασκευή των οποίων κόστισε περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ.
Θερμοκρασία, ακτινοβολία, υγρασία, υψόμετρο και άνεμος
Εκτός από τη σχεδίαση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν πολλά και στην αντοχή ενός νέου μοντέλου απέναντι στις διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες του πλανήτη. Με το νέο κέντρο δοκιμών που δημιούργησε η VW, φαίνεται πως κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή. Οι νέες αυτές εγκαταστάσεις διαθέτουν, μεταξύ άλλων, ειδικούς θαλάμους για δοκιμή της αντοχής των υλικών του αυτοκινήτου (αμάξωμα - κινητήρας) σε διαφορετικές θερμοκρασίες, που κυμαίνονται από -40 ως +150 βαθμούς Κελσίου, αλλά και απέναντι σε υγρασία, το ποσοστό της οποίας φτάνει και ξεπερνά το 95%. Παράλληλα, οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν τη συμπεριφορά των υλικών, όταν βρίσκονται σε υψόμετρο 3.000 μέτρων, όταν αντιμετωπίζουν πολύ δυνατούς ανέμους ή και επικίνδυνη ακτινοβολία από τον ήλιο.
Και 13 μικρότεροι θάλαμοι
Το νέο κέντρο της VW διαθέτει παράλληλα και 13 μικρότερους θαλάμους, στους οποίους δοκιμάζονται οι αντοχές μηχανικών μερών και υλικών, πολύ πριν τοποθετηθούν σε αυτοκίνητο (πχ. ψεκαστήρες καυσίμου, υαλοκαθαριστήρες και πολλά είδη πλαστικών).
Και τι κερδίζει η VW από αυτό;
Σύμφωνα με τον ισχυρό άνδρα της VW, Φέρντιναντ Πίχ, "Με το νέο κέντρο θα μειώσουμε σημαντικά το χρόνο που απαιτείται για την εξέλιξη των νέων μας μοντέλων, καθώς μπορούμε πλέον να πραγματοποιήσουμε στον ίδιο χώρο πολλές περισσότερες από τις απαραίτητες δοκιμές που κάναμε μέχρι τώρα". Ουσιαστικά, η VW μπορεί πλέον να προσομοιώσει διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες, χωρίς να χρειάζεται να μεταφέρει το αυτοκίνητο σε 2 ή 3 διαφορετικά μέρη, γλιτώνοντας έτσι χρόνο αλλά και χρήμα.
Διαφορετικούς θαλάμους, που συνδέονται μεταξύ τους για καλύτερα αποτελέσματα, διαθέτει το νέο κέντρο δοκιμών της VW.

Στο χώρο αυτό, τα υλικά του αυτοκινήτου δοκιμάζονται ακόμα και σε συνθήκες με -40 βαθμούς Κελσίου.