Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/5/2007
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Σύστημα εισαγωγής αέρα Nissan
Διαβάστηκε από 2327 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/5/2007
“Λόγια του αέρα”
Ένα νέο σύστημα εισαγωγής αέρα και διαχείρισης βαλβίδων στον κινητήρα, που επιφέρει καλύτερη ισχύ, αμεσότερη απόκριση, περισσότερη οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων παρουσίασε η Nissan. Ας το δούμε αναλυτικά.
Πώς ακριβώς δουλεύει;
Η νέα αυτή τεχνολογία ουσιαστικά αφήνει τον αέρα να περνά απευθείας στο θάλαμο καύσης, εκμεταλλευόμενος την κίνηση των βαλβίδων ψεκασμού, που λειτουργούν με νέο αποτελεσματικότερο προγραμματισμό, σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες, που ρυθμίζουν την εισαγωγή αέρα μέσω ειδικής βαλβίδας (πεταλούδας). Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία, με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται καλύτερη ροή του αέρα, που συμμετέχει στη διαδικασία της καύσης.
Και τι πλεονεκτήματα έχει;
Όπως προείπαμε, ο νέος αυτός τρόπος εισαγωγής και διαχείρισης του αέρα στο θάλαμο καύσης συντελεί, σύμφωνα με τη Nissan, αρχικά στην περισσότερο οικονομική λειτουργία του κινητήρα, αφού η ποσότητα του αέρα που εισέρχεται ρυθμίζεται ακριβέστερα με βάση την κίνηση των βαλβίδων. Παράλληλα, καθώς η ροή του αέρα -μέσω του νέου συστήματος- είναι αυξημένη, ειδικά στις ψηλές στροφές, ευνοείται μαζί με την κατανάλωση και η απόδοση του μοτέρ, ακόμα και από πιο χαμηλές στροφές. Τέλος, το νέο αυτό σύστημα συνεργάζεται στενά με την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και μετά την εκκίνηση του κινητήρα επιτρέπει στη θερμοκρασία των καυσαερίων να αυξηθεί πιο γρήγορα, ώστε να ενεργοποιηθεί συντομότερα ο καταλύτης. Έτσι, μειώνονται αισθητά και οι εκπομπές επικίνδυνων ρύπων, που είναι έντονες όταν το αυτοκίνητο παίρνει μπροστά.
Την πλήρωση του κινητήρα με αέρα, που εισέρχεται στο θάλαμο καύσης μέσω της επαναπρογραμματισμένης μεταβλητής κίνησης των βαλβίδων, επιτρέπει το νέο σύστημα της Nissan, καταργώντας πρακτικά τη βαλβίδα του αέρα.