ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ- ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/10/2007
ΔΕΣΜΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
Volvo Recharge Concept
Διαβάστηκε από 1374 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/10/2007
Tα περισσότερα σύγχρονα υβριδικά αυτοκίνητα μειονεκτούν στην περιορισμένη αυτονομία, που διαθέτει το ηλεκτρικό σύστημα. H Volvo παρουσίασε στη φετινή έκθεση της Φρανκφούρτης ένα νέο υβριδικό μοντέλο, οι μπαταρίες του οποίου φορτίζουν ακόμη και σε πρίζα.
Τι είναι το Volvo ReCharge Concept
Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, πρόκειται για την υβριδική πρωτότυπη εκδοχή του Volvo C30. Διαθέτει τεχνολογία αρκετά προηγμένη, ώστε να εξασφαλίζει σχετικά μεγάλη αυτονομία όταν λειτουργεί μόνο με τους ηλεκτροκινητήρες (100 χλμ.), ενώ διαφοροποιείται αρκετά και στον τρόπο με τον οποίο φορτίζει τις μπαταρίες του. Παράλληλα, διαθέτει και 4κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης, τεχνολογίας Flexifuel, με χωρητικότητα 1,6 λίτρων, ο οποίος λειτουργεί και με βιοαιθανόλη.
Ο κ. Ιχίρο Σουγκιόγκα, project manager του υβριδικού Volvo C30, δείχνει περήφανος το καλώδιο με την απλή πρίζα για τη φόρτιση των μπαταριών του μοντέλου.
Mε καλώδιο στην πρίζα!
Το υβριδικό σύστημα του πρωτότυπου Volvo διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες σε κάθε τροχό, που είναι ανεξάρτητοι μεταξύ τους. Αυτοί τροφοδοτούνται από ειδική μπαταρία λιθίου, η οποία είναι τοποθετημένη στη βάση του χώρου αποσκευών. Σε αυτό το σημείο συναντάται η ιδιαιτερότητα της τεχνολογίας της Volvo, καθώς η εν λόγω μπαταρία δε φορτίζει μόνο από την ενέργεια που παράγεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου (π.χ από τη λειτουργία του συστήματος πέδησης), όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των σύγχρονων υβριδικών, αλλά και μέσω σταθερής παροχής ρεύματος, χρησιμοποιώντας καλώδιο.

Η διάταξη του υβριδικού συστήματος, με το οποίο εφοδιάζεται το πρωτότυπο Volvo ReCharge Concept.
Τι προσφέρει η τεχνολογία αυτή;
Το υβριδικό Volvo, κινούμενο μόνο με το ηλεκτρικό σύστημα, διαθέτει αυτονομία 100 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι δύναται να κινηθεί σε αστικό περιβάλλον με μηδενικές εκπομπές επικίνδυνων ρύπων. Η συμμετοχή του κινητήρα εσωτερικής καύσης αρχίζει όταν η μπαταρία χάσει το 70% της ενέργειάς της. Όταν το αυτοκίνητο διανύσει περισσότερα από 100 χλμ., τότε η μέση κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα με τη Volvo, δεν ξεπερνά τα 5,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ παρουσιάζει και συνολικά 66% μειωμένες εκπομπές ρύπων, σε σχέση με τα "συμβατικά" υβριδικά.
Φορτίζει σε 3 ώρες
Ακόμη μεγαλύτερο πλεονέκτημα για το Volvo ReCharge Concept είναι το γεγονός, ότι οι μπαταρίες του φορτίζουν μέσα σε 3 ώρες. Αυτό σημαίνει, ότι αν κάποιος κάνει καθημερινά διαδρομή μικρότερη ή ίση των 3 ωρών, τα μοναδικά λειτουργικά του έξοδα αφορούν μόνο στις 3 ώρες που πρέπει το αυτοκίνητο να είναι στην πρίζα, ώστε να φορτίζουν οι μπαταρίες του.
Πρωτότυπα μοντέλα με παρόμοιες τεχνολογίες έχουν αναπτύξει και άλλες εταιρείες, όπως ο αμερικάνικος τομέας της Ford.