Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/11/2007
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Bενζινοκινητήρας με xαρακτηριστικά diesel
Πού είσαι Οtto;
Διαβάστηκε από 3852 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:13/11/2007
Ο κινητήρας βενζίνης εσωτερική καύσης, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, βασίζεται -σε μεγάλο ποσοστό- στον κύκλο του Όττο (εισαγωγή, συμπίεση, καύση, εξαγωγή). O Γερμανός μηχανικός, αν ζούσε σήμερα, θα έβλεπε τους συμπατριώτες του να καινοτομούν για μία ακόμη φορά, εφαρμόζοντας τις αρχές λειτουργίας του κινητήρα diesel σε ένα σύνολο βενζίνης.
Στόχος των αυτοκινητοβιομηχανιών τα τελευταία χρόνια είναι να αναπτύσσουν κινητήρες με όσο γίνεται περιορισμένες εκπομπές ρύπων, με υψηλά αποθέματα ροπής και ισχύος. Για το λόγο αυτό στη Mercedes είχαν την ιδέα να συνδυάσουν τα πλεονεκτήματα ενός βενζινοκινητήρα με αυτά ενός diesel. To αποτέλεσμα είναι το πρωτότυπο μοτέρ, που ακούει στο όνομα "DiesOtto".
"Σήκω" Otto για να δεις...
"Επόμενος στόχος μας είναι να κάνουμε τον κινητήρα βενζίνης το ίδιο οικονομικό με τον κινητήρα diesel. Αυτές οι συνθήκες συγκεντρώνονται στο πρωτότυπο μοτέρ DiesOtto, που ενσωματώνει όλα τα πλεονεκτήματα και των δύο τεχνολογιών" τονίζει ο Καθηγητής Χέρμπερτ Κόλερ, κορυφαίο στέλεχος του τομέα έρευνας και ανάπτυξης της Mercedes.
"Kαινοτόμος "γάμος"
Το πάντρεμα των δύο τεχνολογιών από τη Mercedes απέδωσε έναν 4κύλινδρο κινητήρα, με χωρητικότητα 1,8 λίτρων. Αποδίδει 238 ίππους και 400 Nm ροπής, ενώ σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η μέση κατανάλωση βενζίνης κυμαίνεται στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
"Και πώς ακριβώς λειτουργεί;
Όπως όλοι οι βενζινοκινητήρες, έτσι και αυτός χρησιμοποιεί μπουζί για να πραγματοποιηθεί η καύση της βενζίνης και του αέρα στο θάλαμο. Στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες όμως, η διαδικασία της καύσης είναι παρόμοια με αυτή στους diesel κινητήρες, πραγματοποιείται δηλαδή μέσω ελεγχόμενης αυτόματης ανάφλεξης, που προκαλείται από τη συμπίεση του καυσίμου, χωρίς τη συνδρομή του μπουζί. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα όταν χρησιμοποιείται το μπουζί και συνολικά μειωμένες εκπομπές επικίνδυνων -για το περιβάλλον- ρύπων. Παράλληλα, η συνδρομή του υπερσυμπιεστή, που "παραλαμβάνει" τα καυσαέρια σε μικρότερη θερμοκρασία, ως προϊόν, της αυτανάφλεξης.
Σύμφωνα με τη Mercedes, για την ανάπτυξη του νέου αυτού κινητήρα επενδύθηκαν τεράστια ποσά και χρησιμοποιήθηκε η τελευταία λέξη της τεχνολογίας.