Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/4/2008
ΔΙΑΦΟΡΑ
Ελαστικά Goodyear RunOnFlat
Για να μη χρειάζεται η ρεζέρβα
Διαβάστηκε από 2350 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/4/2008
Η αντικατάσταση ελαστικού λόγω κλαταρίσματος είναι μια διαδικασία, που εκτός από κοπιαστική, μερικές φορές γίνεται ακόμη πιο δύσκολη, ανάλογα με την τοποθεσία όπου έχουμε ακινητοποιηθεί. Η λύση έχει δοθεί εδώ και κάποιο καιρό από τα ελαστικά RunOnFlat, που δίνουν τη δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου ακόμη και με εντελώς κλαταρισμένο λάστιχο.
Η εξέλιξη των RunOnFlat
Η Goodyear, καθώς είναι μία εταιρεία ελαστικών που εφαρμόζει την τεχνολογία RunOnFlat αρκετό καιρό, ανακοίνωσε την κατασκευή της επόμενης γενιάς των ελαστικών αυτών. Τα νέα ελαστικά είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της ιταλικής εταιρείας ερευνών Novamont και της BMW με την Goodyear. Σύμφωνα με την εταιρεία, η νέα γενιά των ελαστικών της προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης, μείωση στην αντίσταση κύλισης, οικονομία καυσίμου και κατ' επέκταση μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Οι δυνατότητες του ελαστικού
Τα ελαστικά RunOnFlat επιτρέπουν στον οδηγό να κινηθεί για 80 χιλιόμετρα με μέγιστη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων ανά ώρα, με αρκετά χαμηλή πίεση του ελαστικού ή ακόμη και με μηδενική πίεση αέρα, διατηρώντας ο οδηγός τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, αφού το λάστιχο "κρατιέται" εμφωλευμένο εντός της ζάντας. Στα συμβατικά ελαστικά, η πλήρης απώλεια πίεσης μεταφράζεται σε μείωση της ικανότητας μεταφοράς του φορτίου και υπερβολική κάμψη των πλευρικών τοιχωμάτων, που συνοδεύεται από υψηλή παραγωγή θερμότητας, ώστε μετά από κάποια ώρα να εμφανίζονται τα λινά του ελαστικού.

Και χωρίς σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών
Τα ελαστικά RunOnFlat μπορούν να τοποθετηθούν και χωρίς να υπάρχει το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, αν φυσικά εγκρίνεται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με την Goodyear, η τοποθέτησή τους, αν συνοδεύεται από σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής τους και προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού ένα ενδεχόμενο κλατάρισμα μπορεί να μη γίνει αντιληπτό από τον οδηγό, λόγω της κατασκευής τους, και ν' αναπτυχθούν ταχύτητες μεγαλύτερες των 80 χιλιομέτρων ανά ώρα. H επισκευή τους γίνεται μόνο στο πέλμα, καθώς στα τοιχώματα η ενισχυμένη κατασκευή τους δεν το επιτρέπει.
Τα ελαστικά RunOnFlat μπορούν να επισκευαστούν μόνο στο πέλμα και όχι στα πλευρικά σημεία.
Εξέλιξη στην πλήρωση
Παράλληλα η Goodyear εξετάζει μια νέα μέθοδο στην πλήρωση του εσωτερικού του ελαστικού, που την ονομάζει "bio-filler", με την οποία θα χρησιμοποιούνται ανανεώσιμες πηγές, φιλικότερες προς το περιβάλλον, όπως άμυλο από καλαμπόκι.