Ποιό είναι το καλύτερο αυτοκίνητο, που μπορώ να αγοράσω; |
Αναζητήστε με ...
Ένα μοντέλο: |
Μάρκα |
|
Μοντέλο |
|
|
|
ή 2 ή 3 μοντέλα: |
Μάρκα |
|
Μοντέλο |
|
|
|
Μάρκα |
|
Μοντέλο |
|
|
|
Μάρκα |
|
Μοντέλο |
|
|
|
ή με κριτήρια: |
|
|
|
Αυτό το άρθρο έχει δημοσιευτεί στις 5/10/2010 |
|
|
Δοκιμή: Suzuki Swift 1,2 5d |
Διαβάστηκε από 62522 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/10/2010
|
|
|
Το Suzuki Swift 1,2 5d αποτελεί μια ισορροπημένη πρόταση στην κατηγορία που ξεχωρίζει αρχικά με τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας και στη συνέχεια με τον οικονομικό του χαρακτήρα, την ευελιξία και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά. |
|
|
Ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις όσον αφορά στην εξωτερική σχεδίαση και στη γενικότερη φιλοσοφία του 6ης κατά σειρά γενιάς Swift, το οποίο όσο και να δείχνει ως μια facelift εκδοχή του προγενέστερου μοντέλου, είναι εντελώς καινούριο, με μεγαλύτερο και πιο ενισχυμένο δάπεδο, μικρότερο αλλά καλύτερο κινητήρα και αυξημένες διαστάσεις.
Πιο συγκεκριμένα, κοιτώντας το Suzuki Swift προσεκτικά, γίνεται πρώτα απ΄ όλα άμεσα αντιληπτή η αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων σε σχέση με το παρελθόν, με τις μεγαλύτερες διαφορές να εντοπίζονται στο κατά 9 εκ. μεγαλύτερο μήκος και κατά 5 εκ. μεταξόνιο.
Ταυτόχρονα, βασικά αισθητικά του γνωρίσματα όπως για παράδειγμα τα φωτιστικά σώματα εμπρός - πίσω μεγάλωσαν και μοιάζουν πιο… τραβηγμένα, οι κύριες γραμμές του αμαξώματος διατηρήθηκαν σχεδόν αυτούσιες, όπως και τα μαύρα γυαλιστερά καλύμματα στις εμπρός και μεσαίες κολόνες, και γενικότερα απέκτησε ελαφρώς πιο στρογγυλεμένο σχήμα και αμβλείες επιφάνειες. Έτσι, συμπεραίνοντας θα έλεγε κανείς ότι έχει διατηρήσει τη σχεδιαστική του ταυτότητα, είναι όμως αισθητά πιο φρέσκο και σύμφωνο με το πνεύμα της εποχής.
Οικονομικός, «καθαρός» και σπιρτόζικος κινητήρας
Ο all time classic κινητήρας των 1.300 κυβικών της Suzuki αντικαταστάθηκε από ένα μικρότερο 1.200άρη με την κωδική ονομασία "K12B", ο οποίος διαθέτει διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Dual VVT) και ουσιαστικά αποτελεί μια downsizing εκδοχή του προγενέστερου μηχανικού συνόλου "M13A". Παρά όμως το γεγονός ότι μίκρυνε, στην πράξη αποδεικνύεται καλύτερος και δίνει την αίσθηση μεγαλύτερης χωρητικότητας μοτέρ. Γεγονός που αποδεικνύεται και από τις μετρήσεις, αφού συγκριτικά με τον 1,3 λτ. του προγενέστερου Swift «έπιασε» στον ίδιο ακριβώς χρόνο τα 0-100 χλμ./ώρα (11,7 δλ.), ενώ χάρη και στην καλύτερη διάταξη των σχέσεων του 5τάχυτου κιβωτίου, είναι κατά πολύ πιο σβέλτο στις ρεπρίζ. Πιο συγκεκριμένα, στα 60-100 χλμ./ώρα με 4η είναι γρηγορότερο κατά 4,7 δλ. και στα 80-120 χλμ./ώρα με 5η κατά 5 δλ. (!). Στην πράξη ο κινητήρας αυτός παρουσιάζει καλό τράβηγμα και απόκριση στο πάτημα του γκαζιού από τις χαμηλές στροφές, ενώ δείχνει πιο πρόθυμος από τις μεσαίες στροφές μέχρι κοντά στον κόφτη. Επιπλέον ο θόρυβος που παράγει κρίνεται λογικός και αντιστοιχεί στο μέσο όρο της κατηγορίας. Τέλος, μπορεί να κριθεί και σχετικά οικονομικός, αφού η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 116 γρ./χλμ.
Εσωτερικό-χώροι
Το εσωτερικό του Swift είναι σύγχρονο και ενδιαφέρον παρά το σκουρόχρωμο διάκοσμο, ενώ κάποιες διακριτικές επενδύσεις ασημί χρώματος στο ταμπλό, στις πόρτες, στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων του χαρίζουν την απαραίτητη νεανική νότα. Στον τομέα της ποιότητας έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών σε όλες τις επιφάνειες της καμπίνας, χωρίς να ξεχωρίζουν για την υφή τους και να ξεφεύγουν από το μέσο όρο της κατηγορίας, γεγονός που αφορά με τη σειρά της και τη συναρμογή. Θετικά κρίνεται η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων, όπως και η παρουσία αρκετών θηκών για μικροαντικείμενα και θέσεις για ποτήρια ή μπουκάλια. Επιπλέον ο οδηγός δε θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση μέσω του τιμονιού και του καθίσματος με τις πολλαπλές ρυθμίσεις, απολαμβάνοντας αρκετά καλή ορατότητα προς τα εμπρός και τα πλαϊνά, χάρη και στους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες.
Σε επίπεδο χώρων, το Swift είναι σε θέση να φιλοξενήσει 4 ενήλικες χωρίς περίσσιες ανέσεις. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης έχουν στη διάθεσή τους αρκετό ύψος και ικανοποιητικό πλάτος, ωστόσο στο πίσω τμήμα της καμπίνας ο αέρας για τα κεφάλια είναι οριακά επαρκής και το πλάτος μικρότερο έναντι της πλειοψηφίας του ανταγωνισμού. Εκεί που μειονεκτεί σημαντικά είναι στο μικρό πορτ μπαγκάζ των μόλις 211 λίτρων (φτάνει στα 902 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος), το οποίο παράλληλα είναι στενό σε μήκος και με ψηλό κατώφλι φόρτωσης, δυσχεραίνοντας τη φορτοεκφόρτωση.
Ευχάριστο οδηγικά και ισορροπημένο
Το Suzuki Swift είναι ευχάριστο στο δρόμο και ταυτόχρονα ισορροπημένο με πιο ώριμο χαρακτήρα σε σχέση με το παρελθόν. Αυτό οφείλεται σε πολλές επιμέρους αλλαγές και βελτιώσεις, αρχής γενομένης από το νέο δάπεδο, τις ενισχυμένες αναρτήσεις με την αλλαγμένη γεωμετρία και τα μεγαλύτερα μεταξόνιο και μετατρόχια.
Τα πρώτα πράγματα που γίνονται άμεσα αντιληπτά είναι ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η απουσία κραδασμών, όπως και η βελτιωμένη άνεση από την ανάρτηση, στην οποία ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά κάπως "ξερά" μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Επιπλέον, το νέο Swift είναι εύκολο στους χειρισμούς, φιλικό και ευέλικτο στην οδήγηση στην πόλη, αποπνέοντας παράλληλα συμπαγή αίσθηση στον οδηγό και σιγουριά. Περνώντας σε μια διαδρομή με στροφές, εμφανίζεται πιο ουδέτερο στις αντιδράσεις του και σε κλειστά κομμάτια με γεμάτο γκάζι η στιγμιαία απώλεια πρόσφυσης του εσωτερικού τροχού έχει εξαλειφθεί. Κινούμενο σε σβέλτους ρυθμούς, θα ανοίξει ελαφρά την τροχιά του με ομαλό τρόπο, ενώ το πίσω μέρος του παραμένει αμετακίνητο και το (απενεργοποιούμενο) ESP σπάνια θα χρειαστεί να επέμβει ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Επιπλέον, η σχετικά σφιχτή ανάρτηση διατηρεί λογικές κλίσεις στο αμάξωμα και εξασφαλίζει πολύ καλή σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες στις ευθείες των εθνικών οδών. Όσον αφορά στο σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρική υποβοήθηση, παρέχει αρκετά καλή ακρίβεια και αμεσότητα στα χέρια του οδηγού ενώ θετικά κρίνονται τα φρένα σε αποτελεσματικότητα και η αίσθηση που παρέχει το αντίστοιχο πεντάλ.
Παθητική ασφάλεια
Το Swift ήταν το 2010 το πρώτο μοντέλο της Suzuki που απέσπασε 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP. Πιο συγκεκριμένα, σε όλες τις δοκιμασίες σχεδόν αρίστευσε, ενώ το 94% στην ασφάλεια των ενηλίκων είναι μία από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του. Στην προστασία των παιδιών έλαβε 82%, στους πεζούς 62% και στα επικουρικά συστήματα 71%.
Από τη βασική έκδοση περιλαμβάνεται όλο το σετ των αερόσακων (ζεύγη μετωπικών, πλευρικών, οροφής και για τα γόνατα του οδηγού), οι οποίοι αυξάνουν τα επίπεδα παθητικής ασφάλειας.
Τιμή – εξοπλισμός
Στην αρχική έκδοση GL, το πεντάθυρο Suzuki Swift 1,2 κοστίζει 10.850 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση. Η εν λόγω έκδοση έχει όλα τα βασικά όπως 7 αερόσακους, ESP, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειριστήριο, ηλεκτρικούς καθρέφτες (θερμαινόμενους) και ηχοσύστημα.
Συμπέρασμα
Το Swift 1.2 5d είναι ένα μοντέλο που παρουσιάζεται ισορροπημένο και ώριμο συνολικά, χωρίς να χάνει τον ευχάριστο και σπορτίφ χαρακτήρα του. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του είναι ο δυνατός και οικονομικός κινητήρας, η πολύ καλή οδική συμπεριφορά και η φιλικότητα που παρέχει στους χειρισμούς και στις καθημερινές διαδρομές, ωστόσο εκεί που μειονεκτεί σημαντικά, είναι στο μικρό πορτ μπαγκάζ. Επίσης, στην 3θυρη εκδοχή απουσιάζει το air condition στην βασική έκδοση GL (9.810 ευρώ τελική τιμή), αν και στο πεντάθυρο περιλαμβάνεται.
|
|
|
|
|
|
|
|
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα |
|
ΧΡΗΣΙΜΑ
& Εταιρικές Πωλήσεις
Εταιρείες - Εμπορίες
Καινούργιο αυτοκίνητο
Υγραέριο & Φυσικό Αέριο
& Auto Αξεσουάρ
Μεταχειρισμένου
Πρόγραμμα - Δίκτυο
Πού; - Πώς;
Καινούρια
Μεταχειρισμένα
|