-
Με «γεμάτο» γκάζι και απενεργοποίηση του DSC η 116i είναι σε θέση
να υπερστρέψει με πολύ προοδευτικό και ελεγχόμενο τρόπο.
-
Η οδική της συμπεριφορά είναι άριστη υπό όλες τις συνθήκες, ενώ πολύ καλή
είναι η προσφερόμενη άνεση από την ανάρτηση.
-
Ο διακόπτης δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων αφορά στο ηλεκτρονικό σύστημα που επιτρέπει τις ρυθμίσεις ECO PRO, COMFORT, SPORT και SPORT+
-
Ο διακόπτης δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων αφορά στο ηλεκτρονικό σύστημα
που επιτρέπει τις ρυθμίσεις ECO PRO, COMFORT, SPORT και SPORT+
|
Στο δρόμο
Διαβάστηκε από 81157 αναγνώστες
|
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/9/2011 |
Η… γρανιτένια αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το εσωτερικό του
αυτοκινήτου ισχύει και όταν κινείται
δίνοντας την εντύπωση ότι αποτελείται και συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο κομμάτι μετάλλου. Το συμπαγές
πλαίσιο της καινούργιας μικρομεσαίας BMW σε συνδυασμό με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις (η εμπρόσθια
είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο), την τέλεια αναλογία βάρους
(50:50) μεταξύ των δύο αξόνων, το
μακρύτερο μεταξόνιο, τα πλατύτερα
μετατρόχια, την προαιρετική μεταβλητής υποβοήθησης κρεμαγιέρα
(Servotronic) και το ηλεκτρονικό
σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό
να επιλέξει ρυθμίσεις ECO PRO,
COMFORT, SPORT και SPORT+ ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, συνθέτουν ένα σύνολο άξιο αναφοράς και
παραδειγματισμού. Το τελευταίο σύστημα αφορά σε μία τεχνολογία που
επεμβαίνει στο τιμόνι, στην σκληρότητα των αναρτήσεων και στην απόκριση του κινητήρα, ανάλογα με τον
τρόπο οδήγησης. Πιο συγκεκριμένα,
στο COMFORT προσφέρεται περισσότερη άνεση στην οδήγηση, στο
SPORT το τιμόνι και ο κινητήρας αποκτούν πιο άμεση απόκριση, ενώ
«σφίγγει» ελαφρώς η ανάρτηση και
στο SPORT+ ισχύει ότι και στο
SPORT συν τη μερική απενεργοποίηση του DSC (Driving Stability
Control), το οποίο τίθεται εκτός λειτουργίας με παρατεταμένο πάτημα
του σχετικού διακόπτη.
Στο δρόμο, όλα τα παραπάνω γίνονται αντιληπτά αφού με την επιλογή COMFORT η ανάρτηση είναι πολύ
άνετη (παρά και τις 17 ιντσών ζάντες
με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά
235/45 που εφοδιαζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής), στην SPORT η
απόκριση του κινητήρα είναι σαφώς
πιο άμεση και αισθητή και η ανάρτηση σκληραίνει χωρίς να γίνεται κουραστική.
Κινούμενη στις ευθείες η νέα
BMW Σειρά 1 παρουσιάζει υποδειγματική σταθερότητα και δεν εμπνέει
καμία ανησυχία ακόμα και σε πολύ
υψηλές ταχύτητες, ενώ το τιμόνι είναι
πολύ καλά «ζυγισμένο» και τα φρένα
αποτελεσματικά σε μια επιβράδυνση
πανικού (100-0 σε 38,3 μ.).
Εξαιρετικά σταθερή παρουσιάζεται και σε κλειστές στροφές, όπου
υπό έντονη πίεση, το αυτοκίνητο
παραμένει ευλαβικά στην πορεία
του. Μόνο κατόπιν επιδίωξης και με
το DSC στην θέση «off» -όπου αυτομάτως ενεργοποιείται το ηλεκτρονικό κλείδωμα στο πίσω διαφορικό-
το αυτοκίνητο θα υπερστρέψει πλήρως ελεγχόμενα και προοδευτικά
και με τον οδηγό να έχει ανά πάσα
στιγμή τον έλεγχο μέσω του «γεμάτου» γκαζιού και του υψηλής ακριβείας τιμονιού.
Αναρτήσεις - φρένα - τιμόνι
Μπροστινή ανάρτηση |
Αλουμινένιοι |
|
διπλοί σύνδεσμοι |
|
με γόνατα ΜακΦέρσον |
|
και αντ. δοκό |
Πίσω ανάρτηση |
5πλών συνδέσμων, |
|
αντ. δοκός |
Μπροστινά φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) |
38,3 |
Υποβοήθηση τιμονιού |
Ηλεκτρομηχανική |
Στροφές τιμονιού |
2,2 |
Κύκλος στροφής (μ.) |
11 |
Διάσταση ελαστικών* |
235/45 R17 |
*αυτοκινήτου δοκιμής
|