Κινητήρας - Τεχνολογία
Διαβάστηκε από 81150 αναγνώστες
|
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/9/2011 |
Στην παλαιότερη 116i το ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο των
115 ίππων αλλά και το πιο «ενισχυμένο» αργότερα των 122 ίππων προσέφεραν ικανοποιητικές
επιταχύνσεις, αλλά τους έλειπε η
«ζωηράδα». Πλέον όμως, αυτά
ανήκουν στο παρελθόν, λόγω της
προσθήκης του TwinPower Turbo
κινητήρα των 1,6 λτ. με 136 ίππους που διαθέτει υπερσυμπιεστή
διπλής ροής twin-scroll, υψηλής
ακρίβειας ψεκασμό, μεταβλητό
έλεγχο βαλβίδων (VALVETRONIC)
και μεταβλητό έλεγχο εκκεντροφόρων (Double-VANOS). Στην
πράξη, η κινητήρια αυτή μονάδα
έχει ιδιαίτερα γραμμική απόδοση
θυμίζοντας μεγαλύτερου κυβισμού
ατμοσφαιρικό μοτέρ, διαθέτει θετικό τράβηγμα, απόκριση και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές
(ειδικά με την επιλογή Sport) και ο
θόρυβος που παράγει δεν ενοχλεί
τους επιβάτες χάρη και στην αποτελεσματική ηχομόνωση. Καλύτερη αίσθηση θα θέλαμε από τον
επιλογέα των 6 μακριών ταχυτήτων, ο οποίος παρουσιάζει ένα
«σκάλωμα» ειδικά στις πιο γρήγορες αλλαγές. Προαιρετικά διατίθεται και το αυτόματο 8άρι.
Εξαιρετικά χαμηλή είναι και η
κατανάλωση βενζίνης (μόλις 5,7
λτ./100 χλμ. ανακοινώνει η BMW)
χάρη και στην συνδρομή της τεχνολογίας EfficientDynamics που περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων –
Start/Stop στον κινητήρα (με όχι
ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία και
αμεσότητα), ανάκτηση ενέργειας
μέσω πέδησης, ηλεκτρομηχανικό
σύστημα διεύθυνσης, δείκτη αλλαγής ταχύτητας, συμπιεστή κλιματισμού με αυτόματο σύστημα αποσύνδεσης, ελαστικά με μειωμένη
αντίσταση κύλισης κ.α.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.598 |
Κύλινδροι/βαλβίδες/ταχύτητες |
4/16/6 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)* |
136/4.400 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)* |
220/1.350 |
Ροπή με overboost (Nm/σ.α.λ.)* |
240/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) |
9 |
60-100 χλμ./ώρα με 4η (δλ.) |
8,3 |
80-120 χλμ./ώρα με 5η (δλ.) |
11,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)* |
210 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* |
5,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)* |
129 |
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) |
129 |
Βάρος (κιλά) |
1.338 |
*Εργοστασιακή μέτρηση
Με «πλούσια» τεχνολογία
Ως γνήσια BMW, δεν θα μπορούσε να μη
φέρει υψηλής τεχνολογίας συστήματα που
προέρχονται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες.
Μερικά από αυτά που ξεχωρίζουν είναι η
επιλογή για οικονομική οδήγηση (σύστημα
ECO PRO) που αποτελεί σύμβουλο για τον
οδηγό προκειμένου να επιτύχει χαμηλότερη
κατανάλωση, οι λειτουργίες της εφαρμογής
ConnectedDrive (ηλεκτρονικό εγχειρίδιο αυτοκινήτου, ψυχαγωγία, πλοήγηση, κινητή τηλεφωνία, ακόμα και internet), το σύστημα προειδοποίησης για ακούσια αλλαγή λωρίδας ή επικείμενης σύγκρουσης, η ρυθμιζόμενη ανάρτηση, το σύστημα απεικόνισης στον πίνακα οργάνων των ορίων ταχύτητας και απαγορευτικών
προσπέρασης κ.α.
|